Traxxas Rustler VXL & XL-5

Status
Niet open voor verdere reacties.
full
het is een web only knaller dus da word hem niet

en mischien kan ik een deal sluiten want ik moet ook een laad kabel hebben dus dan wil ik ook een lager set er bij

Laatst bewerkt door een moderator:
@selwyn: Oke, ik kan wel meegaan in je verhaal.
Ik vertel alleen maar dat iemand wiens woord ik doorgaans wel aanneem mij vertelde dat loctitie troep was. Hij zal dat verhaal dat jij vertelt ook wel kennen, en op basis daarvan die waarschuwing aan mij hebben geven. Ik ben alleen maar begaan met de gezondheid van mensen hier op het forum, ik bedoel er verder niks verkeerds mee.

I know, maar ik heb dit verhaal al vaker gehoord.
Aangezien we bij ons op het werk er veel mee werken was ik er meer van op de hoogte.

velineon einde

Nou, dacht ook nog ff te gaan knallen achterom.
Na 10 min ff een geluidje checken; blijkt dat de as van de velineon niet meer gecentreerd is....:(

Ik dacht mss dat de lagertjes einde oefening zijn en zo'n setje koop je voor een paar €.
Ik neem aan dat je dan die 4 schroefjes los moet halen en dan kun je t hele zaakje zo eruit trekken?

Is natuurlijk weer een van die f*$$ing kleine imbusjes naar zn dolle..:onweer:

Geen nood, heb m toch los gekregen.
Maar hoe kom je nu bij t achterste lagertje; zie zo niet dat ik t hele zaakje eruit moet trekken....??

Laatst bewerkt:
oh oh , dat is best wel klote :o
Ik heb het zelf nooit gehad dus ik weet niet hoe het werkt, heb je te hard gereden en ben op je achterkant neer gekomen ofzo? zo iets krijg je volgensmij niet zomaar krom...

En kan je het niet recht buigen met een tang?

Geen idee hoe dat gebeurde,maar rechtbuigen is geen optie.

Maar ik heb m toch eruit gekregen; die magneet is zo sterk dat je er eerst geen beweging in krijgt,maar je moet m toch zo eruit duwen.

Alleen t lagertje is kapot...oef....nu maar snel zo'n revisiesetje bestellen,

Weet iemand waar die koperen busje voor zijn? Die bushings..

Rebuild kit, Velineon 3500 (TRX3352) | Traxxas Shop - RC auto's, trucks en boten zowel nitro als electro

En nog iets anders...op de afbeeldingen die ik vind van de velineon 3500 zit er een schroefje aan de zijkant van de behuizing..aan de kant waar de as uitkomt...heb ik niet....ouder model of wat?

Laatst bewerkt:
Oke, draagarm opgehaald, gereden met mn 3s. WAT EEN BEEST ZEG! Ik stond echt versteld van de power van dat ding. Mensen stonden er naar te kijken, niet normaal. Echt te gek! Bijna op volle snelheid en dan nog een wheelie!!!
Stond ik net nog wat te showen voor mn broertje.. veel wheelies, wat denk je..? spur gear gestript... Nu heb ik mn motor/pinion er wat dichter op gezet dus ik kan nog wel een beetje rijden. En maar weer een keer een nieuwe halen, 86 meen ik. En dan kan ik ook nog eens nieuwe banden halen, want deze zijn gewoon super glad!

neem maar anaconda's, als ik het lees is het op de weg. op de spur staat ook gewoon hoeveel tanden het is. eerst wist ik het niet en zat al de tanden te tellen.

neem maar anaconda's, als ik het lees is het op de weg. op de spur staat ook gewoon hoeveel tanden het is. eerst wist ik het niet en zat al de tanden te tellen.
Ja anaconda's komen er sowieso bij, het was op de weg ja, maar offroad is hij ook niet normaal goed. En het staat er gewoon op ja :P haha

misschien kun je een tweetal banden voor off-road en een tweetal voor on-road. of natuurlijk allround. (bijv. dirt hawks(ik wou nog ooit dirt hawks 2.8 op traxxas velgen zette))
maar de goedkoopste optie is: één band voor off-road en de ander voor on-road.

misschien kun je een tweetal banden voor off-road en een tweetal voor on-road. of natuurlijk allround. (bijv. dirt hawks(ik wou nog ooit dirt hawks 2.8 op traxxas velgen zette))
maar de goedkoopste optie is: één band voor off-road en de ander voor on-road.
Tja, ik doe wel gwn 1 paar onroad, en 1 paar offroad.

Nou, om mezelf maar antwoord te geven; ik heb t motortje gefixt.
Het wijst zich als gewoonlijk allemaal vanzelf, alleen was het buitenste ringetje van het lagertje blijven zitten en kon ik niet zien hoe t nou zat, wa ever.
Spur ook meteen vernieuwd.

Die lagertjes zijn trouwens gewoon dezelfde als die overal in de rustler zitten, nix aparts.

Maar weet iemand of en hoeveel speling er mag zitten op de de spur.
Stel je beweegt de afstelmoer heen en weer......1mm of wat?

Maar weet iemand of en hoeveel speling er mag zitten op de de spur.
Stel je beweegt de afstelmoer heen en weer......1mm of wat?

Staat in de handleiding.

Tandwielen tegen elkaar, dan stukje papier er tussen door laten gaan.
Dit mag niet kapot zijn maar de tanden moeten er wel goed in staan (papiertje komt er dan geribbeld uit).
Dan heb je de juiste afstelling en gaat de spur het langste mee.

Staat in de handleiding.

Tandwielen tegen elkaar, dan stukje papier er tussen door laten gaan.
Dit mag niet kapot zijn maar de tanden moeten er wel goed in staan (papiertje komt er dan geribbeld uit).
Dan heb je de juiste afstelling en gaat de spur het langste mee.

Ja, dat weet ik wel.
Ik bedoel hoeveel mag dat asje waar de spur op zit zelf heen en weer bewegen?
Mijn spur beweegt een heel klein beetje heen en weer....Als de pinion niet er tegen leunt.....

Recht uit stabiliteitvergroten

Beste Mensen,

Hoe kan ik mijn rechtuit stabiliteit vergroten?
Heb voor alles vervangen door alu parts maar weet nu niet of ik de auto uit of toe spoor moet geven.
De auto stuurd nu wel heel direct en is moeilijk aftestellen op de trim.

Mvg Denbosch.

bij mij was de grootste oplossing mijn wielen scheef te zetten , zoals je bij de rallywagens ziet, sinds dien veel betere wegligging.
Maar als je speling bv op de lagers heb , ik zal als voorbeeld het linker achterwiel zeggen , dan trekt de wagen scheef weg tijdens full acceleratie hé wat logisch is.
Dan het volgende rij je onroad of offroad, voor onroad kan je de wagen nog eens verlagen en de veren straffer zetten.
Offroad zal je niet veel kunnen veranderen, is ook niet echt de bedoeling in mijn ogen.

Er zullen hier members zijn die er veel meer van weten, bij mij is het uit zelf ervaring

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back