Traxxas Rustler VXL & XL-5

Status
Niet open voor verdere reacties.
dan bedoel je de MAh en de cellen ?
deze lijkt mij ideaal ? HobbyKing Online R/C Hobby Store : ZIPPY Flightmax 5000mAh 3S1P 30C Hardcase pack
of wat meer MAH ms maar dat moet ik dan nog bekijken

alvast bedankt voor alles !

MVG
Ik heb precies dezelfde als die jij liet zien alleen dan geen hardcase, dat gaat ECHT snel, niet te geloven, je moet er dus wel mee om kunnen gaan, en je slipper iets losser zetten raad ik wel aan.

Houd er wel rekening mee dat je je battery tray moet vergroten.

battery tray ?
is dat de plaats waarin de battery ligt ?

MVG

Ja, daar hoort de batterij in.
Hier een schema dat ik nog heb gevonden.
Length-A(mm) 141 (makkelijk te verlengen door het schotje in je tray weg te dremelen).
Height-B(mm) 48 (te verhogen met de traxxas expansion kit TRX3725X )
Width-C(mm) 25 (met 1/3mm aan te passen door met 80 grid op te schuren of ook met een dremel.)

Ik zie dus dat het grootste probleem ( dat ik ook had ) de breedte van je battery tray is. Ik denk dat deze toch echt te breed is.
Deze is een
[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]ZIPPY Flightmax 5800mAh 3S1P 30C en komt uit duitsland, dus binnen 2 dagen thuis.
[/FONT]

Laatst bewerkt:
Hallo Allemaal,

Ik ga beginnen met RC en heb gekozen voor de rustler vxl :D
Deze wil ik begin volgende week gaan bestellen waarschijnlijk bij pkracing. (woon helaas toch wel een eind er vandaan dus online)

Heb nog wat geld over om er wat backup/upgrade parts bij te halen..
Al veel gelezen vooral de eerste paginas van dit topic maar dat is natuurlijk 2 jaar oud allemaal..
Veel kom ik tegen over RPM onderdelen.
De volgende dingen heb ik gezien: Evolution Aluminium ombouwset - Rustler - Integy tuningparts uit voorraad leverbaar - Toemen Modelbouw
Integy LCG Modified Chassis - Rustler - Integy tuningparts uit voorraad leverbaar - Toemen Modelbouw
Deze 2 sets zouden voor een hele hoop upgrade parts en ook backup parts zorgen.
Wil zowieso graag wat parts erbij vind het leuk om dingen eraan te kunnen veranderen.

Mijn rij omgeving is vrij vlak overal (friesland) woon vlakbij de zeedijk en er is hier een bouw/industrieterein in de buurt met mooie modder velden, wat kuilen en velden met mooi kort gras en wat modder, ook wat niewe mooi asfaltwegen daar..

Ik verheug me er in ieder geval op de rustler club te joinen hier, het lijkt me echt super!
Alle imput en ervaring van anderen hier is zeer welkom, ben eigenlijk nog maar een paar dagen me aan het orienteren maar heb al aardig wat rondgelezen en gekeken op youtube :p

BTW: Ik geen visa of mastercard en momenteel ook geen paypal, het liefst nederlandse winkels met ideal als je advies hebt over onderdelen of accus

MVG

btw Nard Cox of CardNox leuke filmpjes op youtube :D

Nog even een toevoeging, hoe ik er bij kom dat het me wel leuk lijkt wat dingen up te graden of te veranderen: mn broer heeft vele brandstof autos gehad en vond de pimp parts en tuning altijd wel erg nice :)

Laatst bewerkt:
Hallo Allemaal,

Ik ga beginnen met RC en heb gekozen voor de rustler vxl :D
Deze wil ik begin volgende week gaan bestellen waarschijnlijk bij pkracing. (woon helaas toch wel een eind er vandaan dus online)

Heb nog wat geld over om er wat backup/upgrade parts bij te halen..
Al veel gelezen vooral de eerste paginas van dit topic maar dat is natuurlijk 2 jaar oud allemaal..
Veel kom ik tegen over RPM onderdelen.
De volgende dingen heb ik gezien: Evolution Aluminium ombouwset - Rustler - Integy tuningparts uit voorraad leverbaar - Toemen Modelbouw
Integy LCG Modified Chassis - Rustler - Integy tuningparts uit voorraad leverbaar - Toemen Modelbouw
Deze 2 sets zouden voor een hele hoop upgrade parts en ook backup parts zorgen.
Wil zowieso graag wat parts erbij vind het leuk om dingen eraan te kunnen veranderen.

Mijn rij omgeving is vrij vlak overal (friesland) woon vlakbij de zeedijk en er is hier een bouw/industrieterein in de buurt met mooie modder velden, wat kuilen en velden met mooi kort gras en wat modder, ook wat niewe mooi asfaltwegen daar..

Ik verheug me er in ieder geval op de rustler club te joinen hier, het lijkt me echt super!
Alle imput en ervaring van anderen hier is zeer welkom, ben eigenlijk nog maar een paar dagen me aan het orienteren maar heb al aardig wat rondgelezen en gekeken op youtube :p

BTW: Ik geen visa of mastercard en momenteel ook geen paypal, het liefst nederlandse winkels met ideal als je advies hebt over onderdelen of accus

MVG

heeyy, als 1e, Welkom.

De rustler zelf zou ik ook op toemen kopen ipv bij pkracing, bij toemen heb je geen verzendkosten. En de hele aluminium set zou ik niet nemen. sommige onderdelen die makkelijk een stevige stoot kunnen krijgen kunnen dan verbuigen en verbogen alluminium wil je niet hebben.

En lipo´s kan je t beste halen bij hobbyking.com , daar heb je wel paypal voor nodig maar dat is zo aan te maken, daarna moet je met jouw nederlandse bank geld over maken naar jouw paypal rekening en dan binnen een paar dagen saat het er op.

oke dus als ik nu ook een lipo pak die 160A continu kan geven maakt het niets uit want de regelaar laat tog maar 120A door of begrijp ik het verkeerd ?
de regelaar of motor kan hier dan niet van stuk gaan ofwel ?

alvast bedankt !

MVG

klopt bijna helemaal, tenzij jij bijv. een touw in je wielen krijgt en blokkeert. als dan je motor 160A gaat vragen voor zijn diensten is de regelaar kaduuk. zo heeft mijn vader zijn VXL 3S gesloopt

Bedankt indigo.
Het goedkoopste dat ik hem gezien heb dankzij iemand van deze forums is voor 296 euro met verzendkosten. op digitaalmodeltrein.nl
PKracing zit wel een stuk dichter hier in de buurt, maar zowel toemen als pkracing lijken me goede RC zaken.
Die digitaalmodeltrein.nl lijkt wel een beetje vaag.

Waar moet je dan voor kiezen 55 euro lagere aanschafprijs of een zaak waar ze nog gedegen advies en eventuele hulp kunnen geven bij problemen?

Over aluminium heb ik inderdaad best veel negatiefs gelezen dat het meestal zinloos is of zelfs slechter inderdaad lijkt me aleen zo cool :P
Maar bij een crash zijn dan toch meestal maar enkele onderdelen die dan in erge gevallen verbogen zijn, en is de rest nog prima of het meeste?
Valt dat niet best mee?

Dat advies over die lipo's heb ik ook al eerder gekregen in een topic dat ik had gemaakt, het is daar inderdaad wel erg goedkoop. moet dat maar gaan doen.

Sorry voor de vele vragen :p

Laatst bewerkt:
Bedankt indigo.
Het goedkoopste dat ik hem gezien heb dankzij iemand van deze forums is voor 296 euro met verzendkosten. op digitaalmodeltrein.nl
PKracing zit wel een stuk dichter hier in de buurt, maar zowel toemen als pkracing lijken me goede RC zaken.
Die digitaalmodeltrein.nl lijkt wel een beetje vaag.

Waar moet je dan voor kiezen 55 euro lagere aanschafprijs of een zaak waar ze nog gedegen advies en eventuele hulp kunnen geven bij problemen?

Over aluminium heb ik inderdaad best veel negatiefs gelezen dat het meestal zinloos is of zelfs slechter inderdaad lijkt me aleen zo cool :P
Maar bij een crash zijn dan toch meestal maar enkele onderdelen die dan in erge gevallen verbogen zijn, en is de rest nog prima of het meeste?
Valt dat niet best mee?

Dat advies over die lipo's heb ik ook al eerder gekregen in een topic dat ik had gemaakt, het is daar inderdaad wel erg goedkoop. moet dat maar gaan doen.

Sorry voor de vele vragen :p
Haha, de hoeveelheid vragen maakt niet uit, daar is dit forum voor he :D
Waar je hem haalt maakt niet uit, je kunt overal terecht voor hulp. Maar digitaalmodeltrein.nl is niet bekend en heb het ook nog nooit gezien, ik raad het ook niet aan, je kunt beter kiezen voor een vetrouwde site ipv een goedkope site. Aluminium ziet er zeker gaaf uit, je kunt ook wel wat aluminium nemen alleen niet alles. Ik heb een lijst van wat alu kan en wat RPM, het is al een aantal keer gepost maar omdat je nieuw bent en je natuurlijk niet alles gaat doorlezen post ik hem wel opnieuw :
Alu:
Chassis
Diffcase
Bulkhead
Casters / turning / hubs
Shocks
Turnbuckles en zo

RPM:
Armen
Shocktowers
Gearcover
Bumper

Mooi
tja ben begonnen met veel van de eerste paginas te bekijken beetje stom misschien want is natuurlijk allemaal al oude informatie, en links werken vaak niet meer..

Zon opsomming had ik nog niet gezien dat is zeer bruikbaar bedankt!

Nu nog een goede nederlandse webwinkel waar ze aardig wat van deze onderdelen hebben, heb je die toevallig voor me ? :eek:

Verder advies over een 2S lipo en goede veilige lader enigzins -noob- proof?
3S lijkt me teveel om aan te denken voor nu
(die dan bij Hobbyking te krijgen zijn)

Ik zou trouwens nu niet weten waar ik hem nu het beste kan halen meer, want iemand is net zo aardig mij te wijzen op een thread met negatiefs over toemen..
Over PKracing heb ik aleen maar goeds meegekregen tot nu toe

Aleen het scheelt 65 euro met digitaalmodeltrein dat is toch aardig wat
(tis zon aanbieding met een snellader terwaarde van 40 euro erbij bij pkracing)
Maarja daar zit ik ook niet op te wachten als ik dat soort spul bij hobbyking haal

We rijden nu ook op 2S en dat is in het begin ruim voldoende.

Wheeliebar is ook leuke optie (of kilo lood voorin) anders blijf de neus van de rustler recht omhoog gaan...
Wel leuk voor keertje maar niet continu, of je moet heel voorzichtig accelereren dat is ook optie

Veel plezier met de Rusty.

maar omdat je nieuw bent en je natuurlijk niet alles gaat doorlezen

Foei! Als je nieuw bent moet je JUIST deze hele thread eens doorlezen. Dat scheelt enorm veel dubbele vragen (en frustratie bij mensen die al die vragen niet een, niet twee maar al tig keer hebben beantwoord) en is HEEL leerzaam!

Ik beloof je dat je er niet alleen slimmer van wordt, maar dat het je ook geld gaat besparen door dat je van meerdere mensen de ervaringen ziet met bepaalde aankopen/merken/hop-ups etc en je dus kan bepalen of iets een zinvolle aanschaf is. Dat is altijd beter dan van 1 persoon een ervaring te horen en er zelf achter te moeten komen dat die persoon het mis had :(

Geloof me, dat is HEEL waardevolle kennis!

Ik zou trouwens nu niet weten waar ik hem nu het beste kan halen meer, want iemand is net zo aardig mij te wijzen op een thread met negatiefs over toemen..

Maarja daar zit ik ook niet op te wachten als ik dat soort spul bij hobbyking haal

dit is wel een aardige lader
HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy Accucel-6 50W 6A Balancer/Charger w/ accessories
moet je nog wel een voeding bij hebben, maar daar blijken van die universele laptop voedingen op te kunnen

Ik heb je een pm gestuurd over lipo`s en een lader...
misschien is het bij hobbyking wat langer wachten maar de prijzen zijn er een stuk lager dan bij de local hobby shop...

Te enthousiast he :p
hebben hebben snel snel
Heb denk ik een stuk of 80 paginas doorgeklikt totaal ^^

Moet je nagaan in zon korte tijd heel gister avond zitten lezen :p
Zal ik ook echt wel blijven doen

de lipo`s in het EUR warehouse. klik hier

en deze lader is een aanrader: klik hier

Bij internationaal verzenden hou er rekening mee dat je pakketje onder de 1kg blijft dat verminderd de kans op onderschepping door de douane!
Dit scheelt weer in de kosten!

succes met de koop!

greetz Roy

Tipje voor de HK bestellers hier: Hobby king stuurt tegenwoordig alles eerst naar Zwitserland en van daaruit naar Nederland. Daardoor is er geen sprake meer van onderschepping door de grensboefjes.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back