Traxxas Rustler VXL & XL-5

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb precies het zelfde probleem! Bij traxxas doen ze er een of ander lock spul op. Muco adviseerde mij om de fohn er op te zetten, zodat dat spul wat vloeibaar word, zodat je makkelijk je band eraf kan krijgen.

Ik moet het btw zelf ook nog proberen;)! Het schroefje van mijn pinion zit ook super strak! Die krijg ik er met geen mogelijkheid af. Die zal dus tegen de tijd dat ik een nieuwe moet, door moeten boren. Kan nu dus ook niet bij mijn tandwielen in de gearbox!:S

Succes ermee!

Grtz,

yep das locktite, dat heb je in verschillende versies.
Krijg je normaal wel los hoor , moet alleen 1 flinke tik krijgen en dat is los.
This straf spul maar langs de andere kant weer niet. Kan je vergelijken met een vel papier nat gemaakt ergens plat op te leggen, dit zuigt vaccum en kleeft dan lichtjes.

Wel aanrader maak en schroefdraad terug proper met locktite- cleaner of iets dergelijks.

grtz

Vandaag gaan bashen met 2 andere, Nardcox en Ricsupra. Was echt super vet, en ik heb tevens mijn hoog/verspring record verbeterd :p
'T verste was 20 meter, en hoogste? Pfoe geen idee, hier paar pics dan kan je zelf schatten:

img7008800x600.png

C'est moi et mon Voiture! :)

img7003800x600.png

En das Nard... :sleepy:

img7006800x600.png

En zo ver ben ik gesprongen. Vanaf links waar het onkruid begint tot mijn zender helemaal rechts :)

Setup van mn Rustler VXL was trouwens:
Quark 125B Airmaster
Stock motor
Rhino 3S LiPo 1350mAh 30C
E-Firestorm kap
Gearing weet ik niet uit mn hoofd :p

Jaja nieuwe master jumper ;)

Echt helemaal top, helaas net nu onze camera's niet mee. De volgende keer (morgen :D ?) gaat hij gewoon weer mee!!

Jaja nieuwe master jumper ;)

Echt helemaal top, helaas net nu onze camera's niet mee. De volgende keer (morgen :D ?) gaat hij gewoon weer mee!!

Morgen schijnt t kutweer te worden. Maar ff kijken dan, en zeker camera's meenemen idd

Morgen voor de 25 meter gaan, als het goed weer is :p

VXL

ja ik denk het ik ga het zo bekijken maar ik heb de standaard regelaar niet meer ik heb een speed passios 1/8

dus kan dat dan nog iets maken ? maar ik weet wat je bedoelt dat is het niet ik hoor hem gas geven en hij draait ook maar heel traag zelfs als ik dan de wielen van de grond hef ??

Heb je je gas throttle op je zender neutraal staan?

Laatst bewerkt:
Geen idee ben zelf een redelijke noob.:D
Maar ik had toevallig van de week dat hij ook niet vooruit kwam en toen had ik de throttle niet neutraal staan:p

vxl

ja ik denk het ik ga het zo bekijken maar ik heb de standaard regelaar niet meer ik heb een speed passion 1/8

dus kan dat dan nog iets maken ? maar ik weet wat je bedoelt dat is het niet ik hoor hem gas geven en hij draait ook maar heel traag zelfs als ik dan de wielen van de grond hef ??

ik kan het altijd filmen ??

grt

LVC staat waarschijnlijk aan of hij staat op een te laag voltage ofzo

VXL die het nie doet

hier is een filmpje dan kan je zien wat er gebeurt
eigenlijk meer wat er niet gebeurt [media=youtube]lL_riuHdzhE[/media]

ja ik denk het ik ga het zo bekijken maar ik heb de standaard regelaar niet meer ik heb een speed passion 1/8

ik kan het altijd filmen ??

grt

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik denk dat er een pinnetje is gebroken in de gearbox. Dit pinnetje zorgt ervoor dat de 2 tandwielen + diff worden aangedreven...

VXL die het nie doet

neen dit heb ik ook al na gekenen dat dacht ik als eerste maar dat is het ook niet want op het einde van mijn filmpje zie je tog dat ik de wielen ophef dus en ze draaien heel traag maar ze doen tog nog iets :)

Ik denk dat er een pinnetje is gebroken in de gearbox. Dit pinnetje zorgt ervoor dat de 2 tandwielen + diff worden aangedreven...

neen dit heb ik ook al na gekenen dat dacht ik als eerste maar dat is het ook niet want op het einde van mijn filmpje zie je tog dat ik de wielen ophef dus en ze draaien heel traag maar ze doen tog nog iets :)

Heb je de gearbox uit elkaar gehaald? Of zeg je dat op basis van dat de wielen draaien.

Want juist als dit pinnetje kapot is draaien de wielen amper...

VXL die het nie doet

ja ik heb hem uit elkaar gehaald maar wat zie je daar kappot aan niks lijkt mij
maar welk pinnentje bedoel je kan je een foto geven of zo ?

grt

Heb je de gearbox uit elkaar gehaald? Of zeg je dat op basis van dat de wielen draaien.

Want juist als dit pinnetje kapot is draaien de wielen amper...

ja ik heb hem uit elkaar gehaald maar wat zie je daar kappot aan niks lijkt mij
maar welk pinnentje bedoel je kan je een foto geven of zo ?

grt

Foto kan ik niet vinden. Maar het zit op de as waar de spur ook op zit. Daar zit een pinnetje wat waarschijnlijk gebroken is...

VXL die het nie doet

is dat dat grijze plaatje dat achter men 82T tandwiel inzit ? dat pinnetje dat daar inzit is niet afgebroken

grt

Foto kan ik niet vinden. Maar het zit op de as waar de spur ook op zit. Daar zit een pinnetje wat waarschijnlijk gebroken is...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back