Traxxas Rustler VXL & XL-5

Discussie in 'Electro offroad' gestart door Nard Cox, 27 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. indigo

    indigo

    Lid geworden:
    19 aug 2010
    Berichten:
    944
    Locatie:
    Waalwijk - Breda
    Ah oke, bedankt. Ik heb een 3S, hoeveel volt moet hij krijgen? Er zit nu 7,5 volt in als ik op NiMh stand zet
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  2. Douwe74

    Douwe74

    Lid geworden:
    22 mrt 2010
    Berichten:
    1.460
    Als je de waardes per cel bekijkt, zijn deze dan gelijk (dus 2,5 volt per cel) of zit er eentje tussen die erg afwijkt (dat had ik).

    Ik zou heel voorzichtig met 0.1 ampere laden tot hij rond de 9 volt is (dat gaat best snel) en dan weer eens de LiPo stand proberen.

    Let wel, ik heb hier zeer weinig verstand van dus ik zou het goed uitzoeken en er zeker bijblijven... Succes!
     
  3. WonderTiger

    WonderTiger

    Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Berichten:
    3.718
    Locatie:
    Zaandam
    Welke lader heb je. Sommige laders die geven aan wat de cell voltage is per aparte lipo cell. Moet je wel in lipo charge mode zitten.

    EDIT:
    Wat voor foutmelding geeft je lader aan?
     
  4. indigo

    indigo

    Lid geworden:
    19 aug 2010
    Berichten:
    944
    Locatie:
    Waalwijk - Breda
    2,5x3 = 7,5 daar zat hij net aan, alleen dan zegt hij dus low voltage error. Ik zit nu aan de 7,8 volt in die tussentijd, duurt nog wel even dus. duurtde 15 min voor 0,3 volt.
     
  5. WonderTiger

    WonderTiger

    Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Berichten:
    3.718
    Locatie:
    Zaandam
    ok, ik weet het probleem al. Je lipo's heb je veeeeel te ver ontladen. Hou zo'n 3,3V per cell max aan! Kijk even of je regelaar hier goed op in gesteld staat.
     
  6. indigo

    indigo

    Lid geworden:
    19 aug 2010
    Berichten:
    944
    Locatie:
    Waalwijk - Breda
    aii, ja de lipo is nu goed aan t laden, 1 cel is op 2,7 v gekomen, de andere 2 op 3,1v, daar word mn lipo niet zo blij van volgensmij.... maar het is ondertusse al weer verhopen, de lipo op " fast charge " op 2S doet wonderen :)
     
  7. behave

    behave

    Lid geworden:
    20 feb 2011
    Berichten:
    539
    Locatie:
    Deventer
    Hou hem wel in de gaten. Ik zou de eerste keer halfe tijd dan normaal rijden en dan meteen weet meten. Een paar keer goed balance laden doet wonderen.
     
  8. WonderTiger

    WonderTiger

    Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Berichten:
    3.718
    Locatie:
    Zaandam
    ik neem aan dat je 3S bedoelt?? niet 2S...En waarschijnlijk heeft je lader ook "storage" mode. Doe dat eerst 1x en laad hem dan weer op om te kijken of het allemaal goed gaat. En dan rustig weer gaan rijden.
     
  9. indigo

    indigo

    Lid geworden:
    19 aug 2010
    Berichten:
    944
    Locatie:
    Waalwijk - Breda
    Ik laad heb altijd op balance, ALTIJD, dus ik snap het niet echt. Doe jij het niet altijd op balance dan?
    nee, ik deed in het begin op 2S op er ff wat bij te pompen, daarna gelijk over op 3s balance. Zo ben ik tot nu gekomen. En ik heb volgensmij wel een storage mode ja, wat is dat ? Hetzelfde als discharge?
     
  10. behave

    behave

    Lid geworden:
    20 feb 2011
    Berichten:
    539
    Locatie:
    Deventer
    Nee doe niet altijd op balance laden 1 op de 4 of 5 keer of zo
     
  11. michael-broek

    michael-broek

    Lid geworden:
    6 apr 2010
    Berichten:
    835
    Locatie:
    Gelderland
    LoL.
    Begin maar vast een hoop lipos in te slaan dan
     
  12. indigo

    indigo

    Lid geworden:
    19 aug 2010
    Berichten:
    944
    Locatie:
    Waalwijk - Breda
    hmm, 1 cell van mijn lipo is kapot volgensmij, die piekt uit, of is veel lager dan de rest. Gisteren stond die op 4,04V en de rest op 4,37, toen ben ik gestopt met laden om te slapen. Nu stond die op 3,73 :S. Ik ben door gegaan met balance laden, hopelijk komen ze daarlijk allemaal vol op dezelfde voltage te staan...
     
  13. selwyn

    selwyn

    Lid geworden:
    10 dec 2008
    Berichten:
    141
    Locatie:
    Vogelwaarde
    Maar als je eerst op 2s laad dan is het toch logisch dat je 3e cell lager staat.
    Als ik trouwens een 3s op 2s zou laden zegt mijn lader mits hij aan de balancer kabel hangt dat hij hem niet wil opladen omdat het een 3s is. Lader ziet namelijk gebalanceerd de aantal cellen.
     
  14. indigo

    indigo

    Lid geworden:
    19 aug 2010
    Berichten:
    944
    Locatie:
    Waalwijk - Breda
    ik had hem even heel kort op 2s geladen om er wat volts in te pompen en toen overgegaan op fast charge, toen 3s balanced. Zou kunnen dat het daar aan zou liggen ja, ik hoop het. Anders is mijn 1e cel kapot :(

    Edit : na een uur laden staat die ene cel op 3,7 v... de rest op 4,2. Wat is er toch aan de hand?
     
    Laatst bewerkt: 4 mei 2011
  15. kez

    kez

    Lid geworden:
    17 sep 2010
    Berichten:
    509
    Locatie:
    heerlen
    Wat er aan de hand is dat jullie je vragen over lipo's ed niet in t daarvoor bestemde topic plaatsen.

    Er is een afdeling acuu en laadtechniek waar de knappe koppen veel meer in rondneuzen en gerichte antwoorden op gerichte vragen kunnen geven.

    Accu & laad techniek - Modelbouwforum.nl

    En wss vind je daar ook al een hele hoop terug.

    In t rustler en erevo topic staat het idd ook bol van dat soort vragen en antwoorden.
    Met als gevolg dat gerichte vragen over die auto's ondergesneeuwd raken.

    kom op, mannen...doe je zelf een plezier en vraag t daar...:yes:
     
  16. darkfire

    darkfire

    Lid geworden:
    4 jun 2010
    Berichten:
    2.182
    Locatie:
    Diepenveen, Overijsel
    nou, het voordeel is dat mensen die een rustler hebben ook in dit topic gaan zoeken.
     
  17. aschie1

    aschie1 Guest


    Ik vind het ook wel handig ik ga binnekort ook lipo rijden. daarom volg ik dit hele verhaal al:p
     
  18. WonderTiger

    WonderTiger

    Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Berichten:
    3.718
    Locatie:
    Zaandam
    Lipo ga je zeker verschil merken ;).
     
  19. aschie1

    aschie1 Guest

    ja dat hoop ik ook dat er verschil is met die accu van nu want die is volgensmij echt dood.
    Hij gaat snel leeg en slomer als een paar dagen terug. Ik hoop dat het de accu is niet iets anders;)
     
  20. Nard Cox

    Nard Cox Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 jan 2009
    Berichten:
    5.661
    Ohhh mijn god de dingen die ik hier lees .... morgen in de krant: huis afgefikt door LiPotje.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina