Traxxas Rustler VXL & XL-5

Status
Niet open voor verdere reacties.
De Rustler trekt maximaal 65A continu dacht ik. Dus een accu die 70A of meer kan leveren zal prima zijn.
Kijk maar eens naar de Turnigy 5000mAh 15C = 75A. (Deze zijn 20C heb ik gelezen, ookal staat er 15C op. Dus eigenlijk kunnen deze 100A continu leveren. Ze zijn ook erg goedkoop, ze passen wel niet in je Rustler zonder aanpassingen van het chassis dacht ik)

Moet je nog rekening houden met een piek (burst)????

Ik heb nu de wagen een paar dagen , en wil wat reservere onderdelen bestellen. Ik weet wat ik allemaal wil behalve over de 2 volgende items,

5529 shim set (holow balls)
2742 rod ends (zelfde onderdeel bijna)

gaan deze lang mee of is het noodzakelijk om deze op voorraad te hebben liggen. Ze kosten 3 dollar de set

grtz

hey,
mijn motor heb ik doorgebrand. bij mijn volgende (wordt weer dezelfde) wil ik dit dus voorkomen. hoe moet dit. moet ik een pauze tijdens het rijden nemen of moet ik een van de bijgeleverde tandwielen er opzetten?

alvast bedankt
gr...

Oke maar dat is dus het probleem ik heb geen temp gun en ook geen geld om zo'n ding te kopen. wat zijn een beetje normale temperaturen voor een 7.2v accu 4600 mah? rijd veel door hoog gras, zand en spring veel.

gr..

het hangt ook een beetje er vanaf hoe je rijd.
doe je veel stoppen, optrekken, remmen, dat soort dingen snel achterelkaar. dat vind de motor ook niet leuk. word ie gauw heet/warm van.
volgens mijn mag een motortje rond de 60 a 70 graden worden, dacht ik zo.
hou het eens in de gaten, ff tussendoor voelen of ie heet word. anders moet je de gearing aanpassen van je auto. kies dat een andere vertanding tov van wat je nu rijd..

@ joeribar, zo'n ding kost iets van $15.... Dat de temps je probleem zijn zeg ik ook niet, temps worden veroorzaakt door andere zaken. Hoog gras is bijvoorbeeld heel zwaar voor een wagen!!

Zoals murky123 zegt zul je waarschijnlijk moeten regearen, maar mijn tip is toch echt : koop een tempgun. Is gewoon essentieel bij het afstellen van je wagen, kijken of de motor, esc en batterijen niet te warm worden.

Oke maar dat is dus het probleem ik heb geen temp gun en ook geen geld om zo'n ding te kopen. wat zijn een beetje normale temperaturen voor een 7.2v accu 4600 mah? rijd veel door hoog gras, zand en spring veel.

gr..

Je hebt een knoeidure hobby en geen geld om een tempgun van 15 eurotjes te kopen? :rolleyes:

gr..

Je hebt geen temp gun wat heb je er dan aan om te weten wat de normale temp van een motor/esc is je kan toch niets meten:confused::confused:

Je hebt geen temp gun wat heb je er dan aan om te weten wat de normale temp van een motor/esc is je kan toch niets meten:confused::confused:

Ik snap het ook niet 100% :confused:

Een motor/regelaar/accu of wat dan ook is onmogelijk met de hand te meten, dus daar moet je niet mee gaan proberen te meten. (Ik zeg het alvast voor als je dadelijk komt met: "ik meet met de hand")

Nice movie!

Ik had mijn auto op vakantie meegenomen maar daar waren niet hele leuke plekken om een beetje te bashen. Gelukkig heeft wel alles het overleeft, Zelf mijn motortje die al na 1 dag stuk was.

Maar nu wil ik misschien een lipo in mijn Rustler xl-5 doen. Wat zijn de dingen die je echt nodig hebt? Andere tandwielen? Ik moet zo en zo nog een dicht kapje voor mijn tandwielen hebben.

Alvast bedankt,

Mvg, Niels

Edit: Deze zag ik ook: http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&W=001783913&I=LXGFH7&P=K

Past deze gewoon op mijn Rustler?

Laatst bewerkt:
hey,
Ik heb sinds kort ook een rustler VXL en rij hem op een Flightpower EON-X 5000Mah 3S lipo.
maar al bij de eerste keer gas geven spatte de achterste assen op het scharnierpunt uit elkaar.
Ik heb toen ook de 31-76 tandwiel verhouding er op gezet maar dat heeft niks uitgemaakt.
2e oplossing was krimpkous over de assen te krimpen maar dat was ook geen succes(scheurde meteen).

Heeft iemand hier ervaring mee of een oplossing voor?

gr Job
(PS) motor en regelaar afgebrand dus is nu op weg naar de importeur,
maar oplossingen zijn nog steeds welkom.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back