Traxxas Rustler VXL & XL-5

Status
Niet open voor verdere reacties.
en wat is exact de status van de VXL regelaar ? is het groene lampje uit , en geen andere status, of bv rood knipperen of rood/groen knipperen?

als het een thermisch probleem zou zijn zou het lampje snel rood moeten knipperen,misschien dat de Lipo niet meer de juiste spanning kan afleveren en drastisch in elkaar zakt bij belasting.

mmm rood lampje heb ik niet echt gezien, maar ook niet 100% op gelet, dit zal ik nadien checken na het aanpassen van het tandwiel:mrgreen:

Dan vertel mij eens waarom hij de hele tijd kan rijden, dan weer niet en dan opeens wel? En áls je met de throttle trim gaat werken en je zet hem hoger/lager dan normaal dan is het toch gewoon zo dat de auto naar voor of naar achteren rijd?

Ik weet bijna zeker dat dit een warmte probleem is met de regelaar. Want als ie het eerst hele tijd doet, dan 30 seconde niet en dan weer wel dan is het proces: normaal, regelaar te warm, regelaar weer koud genoeg en doorgaan met rijden, lijkt me?
Aan de motor kan het niet liggen lijkt me want als deze te warm zou zijn geworden zou ie daarna niet meer kunnen rijden.
Als je een sensored motor hebt en idem ESC wel , maar ook al is de motor bloedheet zolang de lagers e.d het uithouden kan je gewoon doorrijden, de ESC grijpt alleen thermisch in als die het te warm heeft en dat kan je aflezen aan de status van de LED bij de VXL ESC.

mmm rood lampje heb ik niet echt gezien, maar ook niet 100% op gelet, dit zal ik nadien checken na het aanpassen van het tandwiel:mrgreen:
hoe weet je dan dat ie na 30 sec weer aangaat ?.Als de ESC thermisch is uitgeschakeld zal gedurende die tijd de led rood knipperen ,(stage1) als ie ver genoeg is afgekoeld gaat ie weer over na groen constant(of rood constant), of je moet hem eerst "resetten".

de tijd zal het leren ....;-)

Laatst bewerkt:
Als je een sensored motor hebt en idem ESC wel , maar ook al is de motor bloedheet zolang de lagers e.d het uithouden kan je gewoon doorrijden, de ESC grijpt alleen thermisch in als die het te warm heeft en dat kan je aflezen aan de status van de LED bij de VXL ESC.

hoe weet je dan dat ie na 30 sec weer aangaat ?.Als de ESC thermisch is uitgeschakeld zal gedurende die tijd de led rood knipperen ,(stage1) als ie ver genoeg is afgekoeld gaat ie weer over na groen constant(of rood constant), of je moet hem eerst "resetten".

de tijd zal het leren ....;-)

Precies dat zeg ik toch? Ik snap je punt niet helemaal? Of ligt het aan mij?:p

*Op last van robert verwijderd*

Laatst bewerkt door een moderator:
Tempgun en je weet of het een hitteprobleem is. Snap niet dat mensen zo'n apparaatje niet hebben, is toch redelijk handig en essentieel bij het afstellen van een wagen...

Zoals Byte zegt, waarschijnlijk een temp probleem door de zware vertanding.

Ik ben de lexaan vleugel achterop de kap van mijn rustler-vxl verloren, en hij is dusdanig beschadigd geraakt dat ik die niet meer kan terug plaatsen.

Is die los verkrijgbaar? Ik heb al eens bij towerhobbies en liquidrc gezocht, maar ik vind de vleugel zelf niet los, dus ik ben er al bang voor...

Is die vleugel eigenlijk noodzakelijk voor off-road rijden? En zoja, weet iemand misschien een passend (en betaalbaar) alternatief zonder dat ik een hele kap moet aanschaffen?

Is IMO niet noodzakelijk. Ik heb met de Rustler VXL body gereden, zonder en met vleugel - amper verschil. Toen ben ik die body kwijtgeraakt en nu rijd ik met een E-Firestorm body, eerst met vleugel toen is ie ook er af gegaan en nu dus ook zonder vleugel :p Je merkt het verschil echt amper, dus ik zou gewoon doorrijden...

@Nard; jaja ik ben niet dom gheghe :mrgreen:

Over de vleugel, ik heb hem er ook vanaf gebasht .. voor speedruns is het kleine beetje extra downforce wellicht handig, voor bashen is het absoluut niet noodzakelijk.

Ik ben de lexaan vleugel achterop de kap van mijn rustler-vxl verloren, en hij is dusdanig beschadigd geraakt dat ik die niet meer kan terug plaatsen.

Is die los verkrijgbaar? Ik heb al eens bij towerhobbies en liquidrc gezocht, maar ik vind de vleugel zelf niet los, dus ik ben er al bang voor...

Is die vleugel eigenlijk noodzakelijk voor off-road rijden? En zoja, weet iemand misschien een passend (en betaalbaar) alternatief zonder dat ik een hele kap moet aanschaffen?

ik zou deze proberen zelf te maken, als je bv een doos van ijscreem neemt daar kan je gerust een spoiler uit snijden, natuurlijk bij deze moet je boven lakken als je een kleur wilt, maar er zijn natuurlijk andere soorten plastiek die doorzichtig zijn en dan kan je deze langs de onderkant eventueel lakken.

In ieder geval deze zou ik zelf trachten te maken, ik heb mijn eigen voorbumper gemaakt in inox dus de spoiler is zeker te doen dan hé:-D

Laatst bewerkt:

Hier zijn alle problemen van de baan, natuurlijk kon het niet blijven en redelijk zwaar gecrasht.
Ik heb nu de tandwieln vervangen dat hij +45mp/h bolt, nu valt de hij niet meer uit en natuurlijk en 2.4ghz zender.

Ik was zoals gewoonlijk weer wat overhaast, en ging direct volle bak, boenk onder een container gevlamd(stuur instellingen stonden niet goed). De voorophanging was in 1 keer zwaar verlaagd, een geluk bij een ongeluk was enkel mijn kap maar zwaar geraakt, daar verschoot ik eigenlijk van, want op eerste instantie zag het er niet goed uit.:mrgreen::mrgreen:

ah ik heb een kokam batterij (lipo) en deze was te lang en juist iets te dik.
Voor de lengte is er geen probleem , als je Velineon VXL3 (vor en achteruitregelaar) eraf schroeft zie je dat je mits wat schuurwerk en knipwerk makkelijk nog 3cm kan winnen.
Voor de dikte is het ook simpel natuurlijk , je neemt langer imbusboutjes en je kan er moeren of rondelen bij onder steken zodat het allemaal wat hoger zit.

In de breedte had ik echter geen problemen:confused:

Hey, ik heb mijn turnigy accu's binnen. Lekker gesoldeerd en de traxxas stekkertjes erop gezet, maar nu zie ik dat ze niet passen in mijn rustler VXL :( Het upper chassis zit in de weg, en ik zie ook geen mogelijkheid om even een stukje uit de zijkant te halen :(
Weet iemand hier een oplossing voor?

Ze passen prima in mijn slash, okee, er moest een klein hoekje uit het bakje voor de leads, maar verder niks. Daarom vind ik het vreemd dat ze niet in de rustler passen. Houdt traxxas dan niet 1 maat aan voor de accubakjes?

Kan je niet gewoon met de dremel aan bijde kant overal 2mm (of 3 of misschien wel meer) van bijde zijkanten afhalen van de binnenkant? Of zou ie dan nog niet passen denk je?

Dremel voelt meteen zo drastisch aan :D
Maar ik denk dat ik er niet onderuit kom idd.
Hij is te lang, te breed en de leads komen er aan de zijkant uit ipv het midden.

Ik zie dat een nieuw chassis ongeveer 14$ kost inc verzenden. Voor dat geld wil ik het wel een gaan proberen met me dremel.
In het ergste geval, als ik het echt verpruts, kost het me een nieuw chassis, en ik moest toch al een upper chassis bestellen, dus dan doe ik het meteen allebij bestellen. :D

Is idd niet zo duur. En als je er echt bang voor bent iets te verprutsen kan je het altijd nog met schuurpapier doen, gaat iets rustiger maar duurt wel 'ietsje' langer :p

Schuurpapier... Tja als je verder niks te doen hebt in de vakantie ;)
Met een dremeltje een beetje bijwerken is niet zo erg toch? Mocht je het nou geheel verprutsen dan kun je altijd nog een nieuw bottom deck kopen. Die zijn zo duur geloof ik ook niet.
Maargoed, dan moet je het wel héél erg verprutsen.

Edit: oh, 14 dollar zie ik nu pas in de post hierboven :p

@ bokkerijder ik heb de Turnigy's in minj Rustler VXL ;)

Ik kan morgen wel wat foto's op het internet gooien als je wilt hoe ik het heb gedaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back