Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
licht het aan mij, of zijn dat beide geen rustler gearboxen? ( iig de bovenste niet )
p.s.![]()
maar van de binnenste gearbox heb ik niet gevonden.
thx! dit is dus de gear van een Rustler en die grote zwarte is de spur en die kleine links is de pinion?
ps, ik las iets raars in de manual die online te vinden is op hun site:
bij Adjusting Gear Mesh
Incorrect gear mesh is the most common cause
of stripped spur gears. Gear mesh should be
checked and adjusted anytime a gear
is replaced. To set the gear mesh, cut a
narrow strip of notebook paper and run
it into the gear mesh. Loosen the motor
screws and slide the motor and pinion
gear into the spur gear. Retighten the
motor screws and then remove the strip
of paper. You should be able to run a
fresh strip of paper through the gears without binding them.
die laatste zin vind ik raar "You should be able to run a fresh strip of paper through the gears without binding them"
je ziet zo een tekening van een streep papier die ze tss de 2 doortrekken, met de vorm van de tandwielen erin, maar uit die vertaling zou ik afleiden dat de 2 gears elkaar niet mogen aanraken ofzo?
Door die Without binding them
@hierboven; nee ze mogen niet te strak tegen elkaar aanzitten, vandaar het papiertje ertussen..
Dat betekent dat je ze niet vast tegen elkaar moet zetten, alhoewel ik een stuk a 4 papier wel dik vindt. Zelf gebruik ik altijd een vloeipapier.
ow dus "gear mesh" duid aan op de afstand tss die 2yep, en dat is de gear mesh. er mogen ribbeltjes in het papier staan, maar geen scheuren. als dt verkeerd gaat het grote zwarte spur gear kapot. let gier goed bij op met een nieuw spur!
Even een vraagje. De banden van mijn bandit vxl beginnen nogal los te laten. Ze zijn ook behoorlijk versleten, en zoek dus nieuwe.
Nu kan ik wel weer anaconda tires bestellen, maar zijn er voor op de weg geen andere alternatieven? Het liefst wel in nederland bestellen.
Weet je zeker dat dat gaat passen? Ik heb ook geen hex wielmeenemer maar een draadeind met een dwars pinnetje er doorheen. En ik heb zo'n idee dat hij dan ook met de banden tegen het chassis komt aangezien mijn draagarmen niet zo lang zijn als de rustler.
ps: heeft iemand deze ZIPPY Flightmax 5000mAh 3S1P 20C
in zijn Rustler VX?
![]()
Schijnt dat deze iets te groot is om in de rustler te steken, maar met wat moeite zou dat wel lukken?
ow dus "gear mesh" duid aan op de afstand tss die 2
alé zo ben ik weer wat wijzer geworden in de terminologie![]()
Voor de mensen die willen weten hoe ze de zippy's/turnigy lipo's moeten laten passen in een rustler:
Onderstaande is een kopie van een reactie van 2 pagina's voor deze (pagina 54).
Ik plak het graag nog eens, maar kom op mensen, 2 pagina's voor deze...