Traxxas Rustler VXL & XL-5

Status
Niet open voor verdere reacties.
oke, maar kun je die ook bij winkels in nederland bestellen. me vader heeft namelijk geen credit card.

gr joeri

bij 90% van de winkels kan je al met paypal betalen.

+ als het om een europese winkel gaat, kan je betalen met overschrijving...dus je hoeft helemaal niet per se een nederlandse winkel te zoeken.
 
Laatst bewerkt:
In nederland? ja hoor, gewoon vanachter je pc bij liquidrc.com of modelsport.co.uk. Geen enkel probleem.
ROFL :cool:

@ Riko wat ik bedoel te zeggen is dat ik liever een stock ERBE heb dan een upgraded Rustler. Als geld toch geen probleem is voor jou dan ga je toch meteen ERBE ;). Een Rustler is een super leuk wagen, maar als je eenmaal 1/8 WD power hebt geproeft veranderd je perspectief wel. Zou zonde zijn als je de Rustler dan zou laten staan terwijl je daar zoveel geld in hebt gestoken, het is natuurlijk je eigen keuze ;)
 
ik kan ergens wel begrijpen dat je dat denkt ;)

Maar ik heb toch een voorkeur voor een (geupdate) Rustler over een ERBE :)
 
Laatst bewerkt:
ik kan jouw mening ergens wel begrijpen dat je dat denkt ;)

Maar ik heb toch een voorkeur voor een (geupdate) Rustler over een ERBE :)

Ben ik met je eens, persoonlijk vind ik een erbe echt een pracht truck, maar als downside 2 accu's nodig etc. Een rustler heeft daarintegen veel goedkopere upgrades, een accu per run, en door een aandrijflijn die over veel minder schijven gaat, ook veel minder onderhoud.
 
@ joeri, die voorbumper kan je makkelijk zelf maken met drie stukken aluminium of inox of zo, is veel steviger en "gratis".



Vraagje voor de ervaren rotten,

Als mijn wagen achteruit rijdt en ik wil remmen gaat dit direct, maar als ik vooruit rij en ik wil plots remmen niet dan loopt hij nog een heel stukje uit, kan ik dit ergens veranderen of is dit niet aan te raden.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben juist terug van een ritje in zeer kort nat gras, dolle pret (plein van 200 op 300 meter vlak aan de deur), ik kan niet wachten wanneer er ijs is:D Hier zit ik wel met een vraag, met het kort nat gras moest ik rustig de gas openen want door slippen en baloonen was zeer simpel nu. Als ik op ijs ga rijden zijn hier speciaal afstellingen of banden voor?
 
ik heb de achteruit uit gezet van vooruit direct naar achteruit is niet erg goed voor de motor maar als je dat kan veranderen weet ik niet

@ joeri, die voorbumper kan je makkelijk zelf maken met drie stukken aluminium of inox of zo, is veel steviger en "gratis".



Vraagje voor de ervaren rotten,

Als mijn wagen achteruit rijdt en ik wil remmen gaat dit direct, maar als ik vooruit rij en ik wil plots remmen niet dan loopt hij nog een heel stukje uit, kan ik dit ergens veranderen of is dit niet aan te raden.
 
@ nick, je punt kleine spijkers / punaises vanuit de binnenkant van de band naar buitenprikken. Dat werkt opzich wel redelijk. Verder kun je er weinig aan doen, je hebt daar gewoon heel weinig grip dus kwestie van rustig aan met je vinger. 4WD zou wel al veel helpen ;)

Ben ik met je eens, persoonlijk vind ik een erbe echt een pracht truck, maar als downside 2 accu's nodig etc. Een rustler heeft daarintegen veel goedkopere upgrades, een accu per run, en door een aandrijflijn die over veel minder schijven gaat, ook veel minder onderhoud.
Tja, twee accu's is inderdaad een downside, de aanschafkosten vallen nog mee maar je moet ze natuurlijk ook laden ;). Goedkopere upgrades en aandrijflijn kloppen ook beide. Maar als Riko aangeeft dat geld geen probleem is dan koop je toch ook geen Fiat Panda maar een Subaru WRX oid ;).

Hoe dan ook, veel fun met de Rustler, top wagentje!!
 
volgende probleem :mad: ik heb mijn koolborstels vervangen en nu is het probleem als ik even rijd dan houd hij er mee op. als ik hem dan vooruit duw rijdt hij weer. is dit de koel afslag? van de regelaar?
 
Lijkt eerder op hangende borstels of een slechte collector.

Laat je motor is afdraaien en maak hem goed schoon.
 
ik zoek een website, LIEFST in de EU (zodat er geen mogelijke douane kosten erbovenop komen) waar men de Rustler VXL zo goedkoop mogelijk kan verkoopt.

Hier vind ik al een Rustler VXL voo 277 euro: http://www.modelsport.co.uk/index.php?CallFunction=BasicSearch&TextString=rustler+vxl&CID=EUR
Een Engelse winkel.

Is er eentje die beter doet?

ps: buiten de EU mag natuurlijk ook als het héél goedkoop is.


En Ebay aankopen heb ik al gedaan, maar nooit mbt RC cars, zijn er winkels aan te raden.
Ik zie hier bijvoorbeeld 2 verschillende verkopers uit de States, die ze allemaal aan 279 dollars verkopen = 195 euro :o
MMI HOBBIES eBay Store - mmihobbies: Associated Traxxas Ofna Jammin, Pro-line Proline Panther JConcepts Tires Wheels Rims, RB Concept Nitro Engine
RC Boyz eBay Store - RCBoyz: Radios Batteries Electronics, Associated Car Truck Parts, Losi Tamiya Ofna Yokomo
edit: natuurlijk komt daar wel 21% BTW bij en invoertax, maar hoeveel % is de invoertax, weet iemand dat?


hier mensen die ervaring hebben met deze verkopers?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb 1 goede ervaring met RCboyz voor een kleinere aankoop van rond de 45 dollar (banden en wat kleinere stuff). Vriendelijke mens, bereidwillig ook.
Heb aan gekocht via ebay maar heeft ook een eigen online shop.

Ik heb 10 euro douane kosten betaald (jammer genoeg), omwille van kleiner pakketje.
Ik vermoed dat jou groter pakket aan de standaad douanerechten van 25euro zal zitten en BTW die berekend wordt op het geheel, dus bvb inclus douanerechten.

Als je bvb met belgië wil vergelijken en niet zo heel ver van Gent af:
LovanRc
290euro maar je hebt natuurlijk wel de verkoper gezien en kan er gemakkelijk terug voor garantie...
 
weet jij hoe die invoertax (of douane kosten worden berekend?) ik vind hier niets over, ook niet op de site van de douane zelf.

maar stel dat het 25 euro is 195 + 25 = 220, daar 21% van = 46,5
195 + 46.5 = 241.5

Nog steeds 50 euro goedkoper dan de goedkoopte :) natuurlijk in de veronderstelling dat dei invoertax maar 25 euro is....
 
wacht even ik haal er het documentje bij:
de verschuldigde kosten zijn:
-douanerechten berekend op basis van de waarde van de zending
-de kosten van vervullen douaneformaliteiten (en das de 25euro
-de BTW op het geheel dus
-eventuele accijnsen (wat hier denk ik niet van toepassing is).

Dus in vorige post douane rechten en kosten voor de formaliteiten door elkaar gehaald sorry.
En hoe de rechten berekend worden weet ik dus ook niet
bijkomende inlichtingen: 022/012345
 
Verzenden is 40 euro geen 25 euro.

Voor nederland is het als volgt:
195 + 40 = 235, daar 19% van = 45 euro
ook nog 6% van 235 douane kosten = 14 euro
Dan nog is iets van 16 a 20 euro inklaringskosten vervoerder.

Totaal: 310 euro als je dus pech hebt
 
Verzenden is 40 euro geen 25 euro.

Voor nederland is het als volgt:
195 + 40 = 235, daar 19% van = 45 euro
ook nog 6% van 235 douane kosten = 14 euro
Dan nog is iets van 16 a 20 euro inklaringskosten vervoerder.

Totaal: 310 euro als je dus pech hebt

idd, om interessant te zijn zouden ze hun prijs NOG lager moeten zetten.
Probleem is dat die amerikanen weigeren om er een lage waarde op te zetten, bij alles. Iets waar de aziaten geen problemen mee hebben.

Nuja, ik zal het wel kopen in een EU winkel :)

Die aankopen in de States blijven weliswaar wel interessant om kleine stukken te kopen met een lage waarde.
Nuja, die verzending zal dan weer iets anders zijn zeker

wacht even ik haal er het documentje bij:
de verschuldigde kosten zijn:
-douanerechten berekend op basis van de waarde van de zending
-de kosten van vervullen douaneformaliteiten (en das de 25euro
-de BTW op het geheel dus
-eventuele accijnsen (wat hier denk ik niet van toepassing is).

Dus in vorige post douane rechten en kosten voor de formaliteiten door elkaar gehaald sorry.
En hoe de rechten berekend worden weet ik dus ook niet
bijkomende inlichtingen: 022/012345

hm crap dus :)
 
Die amerikanen moet wel de normale prijs op de doos zetten. Doen ze het niet en komen ze er achter kunnen ze een boete van iets van 10.000 dollar betalen en daar heeft geen enkele US shop zin is.
 
hallo,

Ik had een adapter set bij PK Racing gekocht zodat je 1:8 wielen erop kon doen.
Dus ik wilde de standaard wielen eraf halen, maar na veel gekloot en 1 stuk onderdeel ( en 2 doorgedraaide wielmoeren...) heb ik alleen de achterste 2 wielen losgekregen, maar toen ik de wiel vasthield en met het bijgeleverde sleutel het wiel probeerde los te krijgen, draaide de as gewoon mee ( toen had m'n vader het grandioze idee om de as met een schroeverdraaier te blokkeren, met als gevolg een kapotte stub axles, zie plaatje). Maar de 2 voorwielen heb ik er nog niet afgekregen...

Ik had de tips al gebruikt die op deze forum stonden zoals verwarmen met een haardroger etc. maar heeft iemand een tip om de voorbanden ( met onderhand ook dolgedraaide wielmoeren ) los te krijgen.
|
|
\ /
v
full


gr koen
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top