Traxxas Rustler VXL & XL-5

Status
Niet open voor verdere reacties.
Je kunt ook alleen de alu shock caps kopen als je minder wilt uitgeven. Heb ze zelf ook en ze zijn er nog niet vanaf gekomen sindsdien :) PN 2667

Goed punt, controleer eerst de draad van de shocks, bij mij was het zo dat de draad van de shocks zgan was en de draad in de caps aan het verslijten was.

Ik heb de big bore shocks een tijdje geleden gekocht via ebay: scheelde fors. Op zich bevallen ze goed, maar de schokbreker links achter blijft lekken aan de bovenkant. Ik ga vanavond het zwarte membraampje boven vervangen en anders met een streepje teflontape aan de slag...

owkeey, heb nu net vandaag mijn rustler binnengekregen van UKModelsport :)

maaar, het begint al mooi.
Lipo is vol, lipo is aangesloten, ik duw op de knop van ESC om hem aan te zetten maar ik krijg geen lichtje....

Alle aansluitingen lijken op het eerste zicht ook aangesloten. Wat kan dit betekenen, al een kapotte ESC? En ik heb geen andere batterij om te testen....:rolleyes:

Sow Riko ... finally heb je een RC, veel plezier ermee!

Heb je motor / ESC / servo en alles ook aangesloten?

Ik had dat ook met mijn E-Revo 1/16, brandde ook geen lichtje.
Bij mij was dat waarschijnlijk een storing. Ik had hem gewoon even opnieuw aangesloten en toen deed hij het weer. Probeer dat ook is en anders is de ESC misschien verkeerd ingesteld of idd kapot.

@Nard, lol idd het werd tijd ;)

moet er mss bij zeggen, hoewel ik denk dat dat er niets mee te maken heeft, ik de antenne zelf is nog opgerold toen ik het probeerde, en ik ben nu bezig deze in de tube te steken (wat heel ambetant is aangezien hij halfweg er niet makkelijk ingaat)....
maar ik vermoed dat de antenne er niets mee te maken heeft dat de esc niet in gang schiet...

+ hoe bedoel je motor+servo+esc, alles is toch al aangesloten out of the box, in de handleiding staat er ook niets dat je die moet mekaar moet aansluiten.
Maar ik zie kabels van de esc naar de waterproof receiver box en van daar naar de servo....

In handleiding staat ook enkel batterij transmitter + lipo aansluiten + op ESC duwen (wat niet werkt)

moet er mss bij zeggen, hoewel ik denk dat dat er niets mee te maken heeft, ik de antenne zelf is nog opgerold toen ik het probeerde, en ik ben nu bezig deze in de tube te steken (wat heel ambetant is aangezien hij halfweg er niet makkelijk ingaat)....
maar ik vermoed dat de antenne er niets mee te maken heeft dat de esc niet in gang schiet...

+ hoe bedoel je motor+servo+esc, alles is toch al aangesloten out of the box, in de handleiding staat er ook niets dat je die moet mekaar moet aansluiten.
Maar ik zie kabels van de esc naar de waterproof receiver box en van daar naar de servo....

In handleiding staat ook enkel batterij transmitter + lipo aansluiten + op ESC duwen (wat niet werkt)

Heb je wel zo'n super goeie (de beste zelfs) Traxxas connector op de LiPo gesoldeerd? :rolleyes: En ik maar denken dat jij zo'n expert was op RC-car gebied toen ik jou posts altijd las, je krijgt je auto nog niet eens aan de praat!

Probeer eens met een andere zender/ontvanger als je die hebt...

Probeer eens met een andere zender/ontvanger als je die hebt...

ja heb die Graupner maar ik weet bijgod niet hoe die bind plug werkt om te beginnen...

heb de servo en de esc erop aangesloten maar krijg de esc ook met die receiver ook niet aan (mss moet ik eerst binden? maar dat ging precies ook niet, of dat ligt omdat de esc niet aan ligt? dus de volgorde weet ik niet:
1. binden 2. esc aandoen of omgekeerd)

Feit is, ik krijg die duivelse ESC niet aan, heb de servo en de esc aansluiting op channel 1, channel1 (2x hetzelfde precies), channel2, channel 3 en channel 4 aangesloten..

maar voldoet het om de esc ergens aan te sluiten zonder de servo? want dat kost wat tijd om ook telkens die servo aan te sluiten...

edit: is er een specifiek kanaal voor de esc en voor de servo, of is dat eender?

Laatst bewerkt:
Heb je wel zo'n super goeie (de beste zelfs) Traxxas connector op de LiPo gesoldeerd? :rolleyes: En ik maar denken dat jij zo'n expert was op RC-car gebied toen ik jou posts altijd las, je krijgt je auto nog niet eens aan de praat!

ja, is aangesloten via traxxas (duuh)

ps: uit de esc komt er nog een 2e kabel,

DSC00503.JPG

edit: dit is voor de cooling fan precies

Laatst bewerkt:
stuurservo op channel 1 en de esc moet op channel 2 zitten. Voor channel 1 zijn twee aansluitingen (dubbele stuurservo) maar die heb je met je rustler niet nodig, dus die niet gebruiken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back