Traxxas Rustler VXL & XL-5

Status
Niet open voor verdere reacties.
ja, is aangesloten via traxxas (duuh)

ps: uit de esc komt er nog een 2e kabel,

DSC00503.JPG

edit: dit is voor de cooling fan precies

Is dat daar een + en - kabel naast elkaar zonder heatshrink er om heen?

Is dat daar een + en - kabel naast elkaar zonder heatshrink er om heen?

+ en - kabels kloppen, dit is de esc vanboven getrokken, mss daarom dat je denkt dat de heatsink er niet op staat, maar ik ben van de esc zelf gebleven.

pff dit is wel heeel erg frusterend

Ik doe al een oproep aan de Gentenaars van het forum om eventueel een afspraak te maken om te komen checken ofzo :)

ik ben echt wanhopig nu, na al die maanden opzoekingswerk heb ik de auto zelf als laatste aangekocht en als de grote dag er is, dan werkt die ESC niet eens.......pf

zou ik die esc openschroeven? of is dat te technisch en ingewikkeld?

Byte bedoelt hier wel degelijk heatshrink ofte krimpkous en is dus bang dat je kortsluiting gemaakt hebt.

hoe maak je kortsluiting?

ps: ik heb de transmitter aangezet, de lipo aangesloten en de op de ESC geduwt, en er gebeurde niets, dus ik heb in die stappen toch niets verkeerd gedaan?

ik zal eens een aparte topic moeten openen hierover, want de mensen blijven vragen stellen waar ik al het antwoord op gegeven heb

dus ja de lipo is full

Hij bedoelt of er grote verschillen in zitten qua volt per cel... Niet of ie vol of leeg is

En het ziet er naar uit dat dat heel goed gebeurd kan zijn...

ok, en hoe zou ik da gedaan hebben?

als jullie kunnen vertellen hoe ik korstluiting gemaakt heb, kan ik mij mss herinneren of ik iets verkeerd gedaan heb bij de eerste stappen, maar dat is niet niet gebeurd, want ik volgde de manual....

hoe maak je kortsluiting?

ps: ik heb de transmitter aangezet, de lipo aangesloten en de op de ESC geduwt, en er gebeurde niets, dus ik heb in die stappen toch niets verkeerd gedaan?

De zwarte (-) en rode (+) kabel tegen elkaar aan laten komen.

ok probleem opgelost :)

oorzaak bleek van de verkoper van mijn lipo batterij die een onafgewerkte soldeerjob gedaan heeft...de traxxas connectors zaten niet diep genoeg in de plastic omhulsel.

Naar mijn mening nog steeds niet diep genoeg zoals staat op verschillende afbeeldingen, zal sebiet met een platte schroevendraai erop effe wat tikjes geven met een hamer, dan ben ik 100% gerust. :)

ok probleem opgelost :)

oorzaak bleek van de verkoper van mijn lipo batterij die een onafgewerkte soldeerjob gedaan heeft...de traxxas connectors zaten niet diep genoeg in de plastic omhulsel.

Fijn dat het is opgelost. Blijkbaar kwam maakte de lipo stekker wel voldoende contact met de lader, maar niet met de stekker in de auto...:eek:

En nu lekker ragge met dat ding!

inderdaad :)

maar nu door te forceren (ik wou de stekkertjes dieper in het plastic krijgen, want ze waren eigenlijk ong niet 100% op hun plaats) en door de dikke soldering, heb ik het plastic omhulsel langs beide kanten gebarsten.

Nu "houd" ik het samen door wat tape erom te doen, en dat gaat heel goed. Maar ik zal maar best zo een nieuw omhulseltje kopen :rolleyes:

edit: is er in het Gentse een winkel dat zoiets verkoopt? want het zou te zot zijn om voor zoiets kleins een bestelling te doen in het buitenland met die verzendingskosten erbij

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back