Traxxas Rustler VXL & XL-5

Status
Niet open voor verdere reacties.
je batterij zal geen invloed hebben op hoe hij stuurt :)
Nou een zwaardere accu zorgt voor meer gewicht op de voorwielen wat zorgt voor beter stuur gedrag.

en als je wil bashen op 2WD, ben je goed af met de VXL Rustler
Ben ik het wel mee eens ja.

batterij zal wel uitmaken eh..
op 3s lipo kun je meer dan 100 rijden en dan kun je uiteraard niet sturen
rij je met een 6-cel nimh rij je maximum rond de 45 dus kun je nog redelijk sturen eh..
Dus jij rijd 100 minuten op een 3S 1000mAh, knap hoor! (grote BS)
EDIT : ahh je bedoeld 100kmph, mijn fout! Nja 3S 200mAh en 100kmph lijkt me nog altijd ietswat overdreven maar ale.

Oké ik ben weer overgehaald om hem gewoon te gaan kopen. Maar ik kom denk ik een beetje dom over, omdat ik elke keer van die domme vragen stel.
350 euro is ook veel geld, daar mag je best een paar weekjes / maandjes over nadenken, heb ik zelf ook gedaan.

Wat ik je wel mee wil geven is dat het een vrij dure hobby is en hoemeer je 'verslaafd' raakt hoe duurder het wordt. Ik ben zelf na lang wikken en wegen ook met de Rustler VXL begonnen, geen moment spijt van gehad. Als je interesse hebt in een goede tweede handse dan heb ik misschien wel wat voor je (als ik hem weg doe). Zou je eventueel ook wel advies kunnen geven als je dat zou willen.

350euro is nu oko weer niet zo veel eh.. als je zegt dat je er later spijt van gaat krijgen
Als je 400 euro hebt in totaal is 350 euro heel veel hoor.

later koop je een echte auto van 35.000euro en dan gaat die 350euro echt niets uithalen hoor dat je nu zal uitgeven aan een rustler:D
zo denk ik aldus over xD :D
Hoeveel mensen (percentage) koopt een wagen van 35.000 euro of meer? Juist ja, pure onzin. Mensen die zo denken als jou komen later juist vaak in de financiele problemen!

voor zover ik auto's zie rijden zitten er daar veel tussen van 35.000euro hoor.
let er maar eens op zeker 1/4 van de auto's die je ziet rijden..
Wat ben je toch allemaal aan het blaten? Ik durf er nu hier 1000 euro op te wedden dat minder dan 1/4 auto's 35.000 euro kost.

Je kan ook 2.0c gaan met de batterij hé.
Het is 2S niet 2.0c. Als beginner raad ik je aan met 2S te gaan rijden in training mode, daarna haal je mode er maar vanaf.

Nard cox heeft denk ik nog de originele zender en heeft dacht ik geen problemen met storingen, dus het hangt er puur vanaf waar je gaat rijden en of er daar storingen zijn.
Haha, uhm nee (weet niet hoe je er bij komt, zie ook mijn signature). Ik heb de 8AA leeg gereden met de originele zender en heb me toen een Spectrum DX3S gekocht. 2,4Ghz is een zeer wijze investering imo! Storing is zeker afhankelijk van waar je rijd, test daarom altijd goed van te voren je bereik en signaal sterkte!

als je de spur vergroot, dan verklein je de top ook op die manier?
Spur vergroten / pinion verkleine zorgt beide voor minder top speed en meer (nutteloze sinds je toch al wheelies trekt) acceleratie.

Laatst bewerkt:
Dus als ik het goed begrijp kan ik het beste de standaard spur/pinion erin houden. Het lijkt me niet normaal om met 3s lipo's de standaard spur/pinion te houden, omdat hij volgens mij dan wel erg hoog in de toeren gaat lopen.

Fout, want de standaard gearing is juist laag in toeren. Met die 31/76 gearing ga je sneller, maar ook hoger in toeren en dus warmer met de gevolgen vandien...
Dus standaard spur en pinions kiezen + er zijn zelfs 2 pinions waaruit je kan kiezen (25 en 28T) hoe hoger de pinion hoe sneller je gaat.

Het is dus niet abnormaal om met standaard spur en pinion een 3S lipo te gebruiken, waarom niet? want die standaard gearing is gericht op duurzaamheid.
Op de traxxas website staat er een tabel voor de rustler die aangeeft welke gearing je moet gebruiken om welke snelheid te halen.
http://www.traxxas.com/products/electric/rustler3708/images/rustler_speed_chart.jpg

Voor de maximumsnelheid van + 70mhp (110 km/u ongeveer) op 3S lipo moet je met 31/76 gearing rijden. Dit is enkel voor die snelheid aan te tonen, maar NIET qua betrouwbaarheid!
Ik heb aan de lijve ondervonden dat met die gearing je niet constant kan rijden omdat je ESC simpelweg oververhit geraakt, die pinkt dan rood en je kan dan eff niet rijden = niet gezond + dat je batterij snel leeg geraakt...(ik heb het hierboven al aangehaald).

Wat moet je dan doen om gezond + langer te kunnen rijden? niet zo extreem gaan, hoe doe je dat?
Kleinere pinion nemen en/of grotere spur (beiden is beter)

Pinion:
Standaard is er dus 25, maar er zit ook een 28T pinion bij.
31 is dus voor die hoge snelheden te halen, maar is dus eigenlijk té groot om lang te racen + niet gezond. (in combi met een 76T spur)

Spur:
standaard 83, deze laat je staan.
Als blijkt dat in combi met een lage pinion de temperaturen nog te hoog zijn, neem een hogere spur (dus het tegengestelde als bij pinion waar je lager moet gaan om safe te zijn)
76T is dus voor die hoge snelheden te halen, maar idem, ook té klein om lang te racen + niet gezond (in combi met een 31T pinion)

nogmaals: voor pinions = kleiner is safer; voor spurs = groter is safer

Ik persoonlijk zal zodra mijn FLM stukje binnenkomt zien wat een 28/83 combinatie zal geven.
83T spur zat er al standaard bij, en de 28T pinion geeft men gratis mee (naast de 25T pinion)
Volgens de traxxas tabel ga je daarmee + 45mph op NIMH batterijen, op 3S lipo zal je wel een pak sneller gaan vermoed ik én allersinds koeler dan met 31/76.
Met die een koelere gearing zal ik niet 110 gaan, maar wel sneller accelereren. (ik hou mijn hart vast, want ik vond dat ik met de 31/76 al hard accelereerde)
Qua topsnelheid vermoed ik met die gearing rond de 85-95 te kunnen halen...

Laatst bewerkt:
Vindt het zo apart, al die speed , en wilde km per uur...
Ben ik de enige die alles boven de 50 a 55 ECHTE kilometers per uur al onbestuurbaar hard vindt gaan ??? Ja rechte stukken,lange flauwe bochten, maar daar waar wij normaal rijden, kom ik al nauwelijks op top speed.....

Ben ik een slechte stuurman, of heb ik ruimte tekort ?
Of ben ik gewoon iemand die graag controle wil houden over zijn remote CONTROL model?
En is speed gewoon niets zonder controle ?, en let ik meer op de fun, dan harde km cijfers, of ben ik gewoon een owe l*l ?

Nou 50~55 km/u is (zeker met 4wd) nog prima te doen hoor Emil ;) Voor alles wat je harder wil heb je alleen maar meer ruimte nodig . Topsnelheden van 100 zijn leuk , maar in de praktijk (op een baan ofzo) heb je er geen f*ck aan .....

De DB-01 die ik had liep ook 60~65 echte km/u (gemeten met de bushnell) afhankelijk van de accu , maar was zelfs dan gelukkig nog prima te besturen. Daarmee kon ik ook nog wel harder , maar dat was dan weer niet praktisch meer...

Tegenwoordig g*ilen ze allemaal gewoon op snelheid , hoe harder hoe beter...... Tis alleen zo jammer dat je/ze er dan niet meer mee kan rijden ;)

Vindt het zo apart, al die speed , en wilde km per uur...
Ben ik de enige die alles boven de 50 a 55 ECHTE kilometers per uur al onbestuurbaar hard vindt gaan ??? Ja rechte stukken,lange flauwe bochten, maar daar waar wij normaal rijden, kom ik al nauwelijks op top speed.....

Ben ik een slechte stuurman, of heb ik ruimte tekort ?
Of ben ik gewoon iemand die graag controle wil houden over zijn remote CONTROL model?
En is speed gewoon niets zonder controle ?, en let ik meer op de fun, dan harde km cijfers, of ben ik gewoon een owe l*l ?

kan gemakkelijk antwoorden op die vragen, je moet niet ver zoeken, topsnelheid is iets wat tot de verbeelding spreekt.
Het is niet omdat je het kan of hebt, dat je het daarom ook effectief doet. De gedacht alleen al telt soms.

Dat is mss belachelijk in RC waar men meestal toch wil "besturen" en niet zozeer peren in rechte lijn, maar toch speelt het zeker mee.
En hmm, als het belachelijk is in RC, dan is het minstens even belachelijk in de echte wereld met de echte auto's...waar zijn die topsnelheden dan voor nodig in een wereld met verkeersregels...
Want rijden we in de echte wereld ook niet allemaal met een wagen die + 120 en + 150 km/u gaat? Wanneer gaan we dan minimum 170km/u?
Wanneer gaat iemand met zijn Ferrari, zijn Impreza, zijn Evo IX enz naar de topsnelheid van zijn bolide?...bijna nooit durf ik wedden.

Zou elke eigenaar van een Bugatti Veyron naar zijn top van 407km/u gaan? :)

Het antwoord is meestal negatief, waarom dan zoeken naar een auto met zulke specs? wat is het nut?
simpel: de gedacht dat jouw wagen dat kan is een reden
andere reden: topsnelheid is een indicatie voor de kracht van de wagen.

Voila en afther all, zijn we allemaal niet boys met toys, het hoeft niet allemaal rationeel verantwoord te zijn he.
Iemand die wil bashen met zijn rc heeft evenveel recht om te genieten van zijn gebash als iemand die eens 110 wil peren met zijn rc.
Er zijn rally wedstrijden in het echte leven waar top niet belangrijk is maar skills.
Maar er zijn evenzeer (in de US dan vooral) dragraces met wagens die nauwelijks een bocht kunnen nemen.
Welke van de 2 je prefereert is subjectief

OT: 31/76 is niet te doen als je langere runs wil doen, dat heb ik ondervonden
maar zodra ik eens een plek gevonden heb met veeel ruimte zal ik die gearing voor die gelegenheid er terug op monteren, want soms I feel the....NEED FOR SPEED :)

is dat trouwens geen populaire game over autoracen?
en is dat ook geen quote uit een mega testosteron film genaamd: TOP GUN?

ZwNWviK5z0Q[/media] - Maverick I feel the need... the need for speed
ik dacht het wel :)

Tegenwoordig g*ilen ze allemaal gewoon op snelheid , hoe harder hoe beter...... Tis alleen zo jammer dat je/ze er dan niet meer mee kan rijden ;)

zoals hierboven al gezegd, bottom line: who cares over dat rijden, mensen die topsnelheid willen geven geen zak om rijden, net zoals die dragraces in de States!

Laatst bewerkt door een moderator:
in verband 2.4 zender,

sorry nard cox,

ik weet wel dat er een ervaren rot hier nog steeds met de originele rijd, ik dacht u maar sorry was er naast.
2s was type fout:mrgreen:

Laatst bewerkt:
Je hoeft niet alles te quoten hoor, maar is np :).

@ Emil 50 a 55 kmph kan ik ook nog wel goed controleren, zo rond de 70 kmph vind ik wel wel genoeg eigenlijk, dan zie ik het nut niet meer zo.

Maar zoals Riko zegt, de een wil 15 meter ver en hoog springen, de ander wil haarspeldbochten bochten kunnen maken met 30kmph, weer iemand anders wil liever varen, de ander vliegen. Ieder zijn deugt.

²

Het is een keuze die je maakt, het ene of het andere: snel maar kort rijden, of langer zonder die topspeed.
Bij schaal 1/8 kan je wel aan 1 stuk zulke snelheden halen, aangezien de elektronica die voor die schaal worden aangeboden een stuk robuuster zijn. (kenners en rijders in 1/8, dat klopt toch he?..)

QUOTE]

Met een 1/8 electro is het goed mogelijk om er lang achter elkaar hoge snelheden mee te rijden.
Ook met 1/8 is het zo dat je niet de hele tijd op top snelheid gaat, snel acceleren en hard remmen (;)) is ook noodzakelijk.
Alles is een compromie van dat wat je wilt bereiken.

Het is niet zo dat de electronica nu robuuster of sterker is bij de 1/8.
Ook voor de 1/10 ( en kleinere modellen) zijn er hele goede regelaars / motoren. Alles heeft zo zijn prijs, en dan is het ene model beter geschikt daneen ander om er (goed) snel mee te rijden.

Een combo van 350 euro voor de 1/8 is niet te vrgelijken met een combo van 60 euro om in een 1/10 te zetten.

Zelf heb ik een rustler gehad en met 3S was ie niet lekker op een (manege) baan te houden.
Met mijn Losi 1/8 Truggy 6S A123 NEU 1550KV haalde ik op het rechte snelheden van 90 kmh ( geklokt :worship:) met de zelfde afstelling net over de 100 kmh op asfalt.
Maar het belangrijkste is dat het goed onder controle te houden is( haha en bigscale's met tuningsblokken en dikke uitlaten voorbij scheuren :cool: )

:offtopic:
Voor onze zuider buren;
Een 1/1 wagentje van €28.000 bij jullie kost in Nederland al snel tegen de €40.000 :confused: ,....jaja, BTW en BPM ( allemaal taxen die erbij komen voor vadertje staat.......)
:ontopic:

²

Het is een keuze die je maakt, het ene of het andere: snel maar kort rijden, of langer zonder die topspeed.
Bij schaal 1/8 kan je wel aan 1 stuk zulke snelheden halen, aangezien de elektronica die voor die schaal worden aangeboden een stuk robuuster zijn. (kenners en rijders in 1/8, dat klopt toch he?..)

Met een 1/8 electro is het goed mogelijk om er lang achter elkaar hoge snelheden mee te rijden.
Ook met 1/8 is het zo dat je niet de hele tijd op top snelheid gaat, snel acceleren en hard remmen (;)) is ook noodzakelijk.
Alles is een compromie van dat wat je wilt bereiken.

Het is niet zo dat de electronica nu robuuster of sterker is bij de 1/8.
Ook voor de 1/10 ( en kleinere modellen) zijn er hele goede regelaars / motoren. Alles heeft zo zijn prijs, en dan is het ene model beter geschikt daneen ander om er (goed) snel mee te rijden.

Een combo van 350 euro voor de 1/8 is niet te vrgelijken met een combo van 60 euro om in een 1/10 te zetten.

Zelf heb ik een rustler gehad en met 3S was ie niet lekker op een (manege) baan te houden.
Met mijn Losi 1/8 Truggy 6S A123 NEU 1550KV haalde ik op het rechte snelheden van 90 kmh ( geklokt :worship:) met de zelfde afstelling net over de 100 kmh op asfalt.
Maar het belangrijkste is dat het goed onder controle te houden is( haha en bigscale's met tuningsblokken en dikke uitlaten voorbij scheuren :cool: )

dat bedoel ik net, de combo's die je kan krijgen bij 1/8 kunnen je toelaten om echt hard te gaan zonder dat je moet letten op thermal issues (mits juiste afstellingen natuurlijk)

Bij 1/10 zal elke beschikbare combo op de markt thermal issues hebben als je +100 km/u wil peren gedurende een lange run...(buiten het geval je 1/8 electronica op een 1/10 wagen steekt natuurlijk)

En heb je foto's of beelden van je Losi truggy in actie? :cool:

:offtopic:
Voor onze zuider buren;
Een 1/1 wagentje van €28.000 bij jullie kost in Nederland al snel tegen de €40.000 :confused: ,....jaja, BTW en BPM ( allemaal taxen die erbij komen voor vadertje staat.......)
:ontopic:

taxen zijn er in België ook he, dus het zal niet liggen aan het feit dat wij minder taxen betalen, het IS gewoon duurder om een wagen te kopen bij jullie in aankoopprijs.

Niet mijn losi, maar wel exact dezelfde van een vriend, de groen blauwe.
Inmiddels met nog snellere en sterkere Tekin 2250 combo (kwijl kwijl )

[URL="
- NBR nuclea Mol Brushless 1 8 truggy buggy rc race[/URL]

Edit;
Even snel een van de eerste ritjes met de Losi 8ight E Truggy A123 6S op de 1/10 offroad electro buiten baan bij MBS-racing in Geulle (Limburg)
86WmiL9Z_jU[/media] - RC Driving at the MBS Offroad Track

Inmiddels gaat het rijden met de Losi al een heel stuk beter, mede door wat afstel aanpassingen.
Een weekje of twee geleden op de mol baan (nuclea Mol) gaan rijden en moet zeggen dat het niet verkeert ging.......
Oke zo nu en dan ging het verkeert maar ik heb geen stukken gereden, en het schijnt vrij uniek te zijn op die baan voor een eerste keer :worship:
Sprongen van 6 / 8 meter ver en 2/ 3 meter hoog zijn heel gewoon :rolleyes:.
Leuk om te doen, maar is niet echt mijn ding.
Het shorttrack vindt ik eigenlijk veel leuker. Ik ben daarom ook van plan om de Losi 8ight 1.0 E Truggy te gaan verkopen......krijgt er alleen geen drol (sorry)voor terug.
Voor er zo nu en dan wat mee te bashen vindt ik gewoon te spijtig van deze wagen.......maar ja inmiddels zo'n 1600 eurie in gestoken :sleepy: ......

Laatst bewerkt door een moderator:
Riko;1463125taxen zijn er in België ook he zei:
Nee hoor, wij betalen wel degelijk een stuk meer belasting in Nederland, wat de rest van Europa dan krijgt om hun wegen te onderhouden enz. Of je betaald tol in Frankrijk om een brug over te mogen welke verdomme met europese (nederlandse) steun gebouwt is. We zouden in dat geval ook is wat meer aan onze zuiderburen mogen doneren.

Ik ben gewoon naar de modelbouwwinkel hier(technohobby) gegaan, daar moest ik nog 2 pakjes eneloops halen. Hier heb ik gelijk gevraagd of hij een rustler vxl voor mij wou bestellen.

En als het goed is, is dit het paket inclusief een 8,4 volt 3000 mah nimh, en lader. Dit is denk ik niet een erg goeie accu, maar ik bestel later lipo's en laders/balancers hiervoor.

Owja, hier even een lijstje wat ik nog wil kopen over een paar maandjes ofzo, als iemand een aanvulling heeft zegt die het maar...

-Lipo's + lader/balancer hiervoor
-2.4 ghz zender
-anaconda banden

Baseer je banden keuze maar op hetgeen dat je leuker vind, onroad (Anaconda's) of offroad (tig keuzes).

Andere tips die schades kunnen voorkomen:

RPM bumper en RPM gear cover (vooral wanneer je offroad gaat).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back