Traxxas Rustler VXL & XL-5

Status
Niet open voor verdere reacties.
vxl foto's

hey dat zijn mijn foto's :D
hoe doe je dat ?

full

full

full

full

full

full

MVG Berry

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik wordt hier stilletjes aan gek.
Een maat van mij kwam hier daar straks aan met een 2.4ghz zender van hem, ik natuurlijk deze getest op mijn VXL en alles ging zeer goed de eerste 5 minuten. Toen kreeg ik problemen met mijn vxl3(dat spel met die koelribben).
De VXL reed plots niet meer, sturen ging nog wel. Het groene LED lichtje was uit , na een 30 tal seconden ging dit weeraan en kon ik weer een minuut rijden.
Nu was ik de manual aan het lezen en ik heb hier wel een melding over gevonden, standaard zit er een spur van 83 en pinion van 25 op, nu ik heb deze verandert naar spur 76 en pinion 31 om +65mp/h te halen(ik rij enkel op asfalt). Dit is volgens hun schema gebeurd (dat in de handleiding staat) maar kennelijk loopt de motor dan te warm ,volgens de handleiding ,als ik deze symptomen heb(sturen wel, voor en achteruit rijden niet)?

Heeft iemand dit al voor gehad,

Ps ik hoor de bui al hangen neem een zwaardere motor:confused: hopelijk niet hoor

rustler

ja staat je trim goed ?

grt

Ik wordt hier stilletjes aan gek.
Een maat van mij kwam hier daar straks aan met een 2.4ghz zender van hem, ik natuurlijk deze getest op mijn VXL en alles ging zeer goed de eerste 5 minuten. Toen kreeg ik problemen met mijn vxl3(dat spel met die koelribben).
De VXL reed plots niet meer, sturen ging nog wel. Het groene LED lichtje was uit , na een 30 tal seconden ging dit weeraan en kon ik weer een minuut rijden.
Nu was ik de manual aan het lezen en ik heb hier wel een melding over gevonden, standaard zit er een spur van 83 en pinion van 25 op, nu ik heb deze verandert naar spur 76 en pinion 31 om +65mp/h te halen(ik rij enkel op asfalt). Dit is volgens hun schema gebeurd (dat in de handleiding staat) maar kennelijk loopt de motor dan te warm ,volgens de handleiding ,als ik deze symptomen heb(sturen wel, voor en achteruit rijden niet)?

Heeft iemand dit al voor gehad,

Ps ik hoor de bui al hangen neem een zwaardere motor:confused: hopelijk niet hoor

Ik denk dat je regelaar te warm is geworden en dat ie daarom geen zin meer had. Ik zou er niet de zwaarste vertanding op doen, of wil je per se die 110 km/h halen?

Ik denk dat je regelaar te warm is geworden en dat ie daarom geen zin meer had. Ik zou er niet de zwaarste vertanding op doen, of wil je per se die 110 km/h halen?

Ja dit vreesde ik ook al, het kan zijn dat ik de voorruit eruit ga snijden om rechtstreekse koeling te hebben en achteraan ook een stuk om doorstroming te krijgen.

Kan inderdaad met de trim te maken hebben. Staat je trim te laag, dan zal het lampje op je regelaar niet branden. Dan moet je de throttle trim op je zender iets omhoog doen tot het lampje brand.
Zolang je trim namelijk niet goed staat, zul je ook niet kunnen rijden
Misschien heeft ie net wel / net niet goed gestaan.

Kan inderdaad met de trim te maken hebben. Staat je trim te laag, dan zal het lampje op je regelaar niet branden. Dan moet je de throttle trim op je zender iets omhoog doen tot het lampje brand.

Ahha dacht al dat het dat was dat trimmen, nu ben ik mee.
Ik ga dit eerst doen als ik dinsdag men eigen 2.4ghz heb.,
Daarna extra koeling op de koelribben voorzien door kap aan te passen, en anders andere pinion steken.
Dan denk dat ik al één en ander kan uitsluiten, allemaal al bedankt om mee te denken

grtz

Laatst bewerkt:
Ik heb al eerder een cooling van van traxxas gehad, maar op een of andere manier is deze overleden. Hij geeft absoluut geen kik meer.
Ik heb nu een ontvanger met telemetrie erin gezet, en een temperatuursensor om de motor heen gedaan. Daarvan kan ik de temperatuur dus in de gaten houden. Warning heb ik op 80 graden staan.
Alleen de regelaar wordt dus niet gekoeld. Wat heb ik nu gedaan?
Ik heb het voor-raam en de twee zijramen eruit gedremeld. Netjes glad geveild, en vervolgens vliegengaas erin geplakt (wat altijd in zo'n vliegen hor zit).
Hopelijk krijgt hij zo genoeg koeling.
fk379l.jpg

Ik heb trouwens een bandit en geen rustler, maar ach wat maakt dat uit :P

Laatst bewerkt:

Dan vertel mij eens waarom hij de hele tijd kan rijden, dan weer niet en dan opeens wel? En áls je met de throttle trim gaat werken en je zet hem hoger/lager dan normaal dan is het toch gewoon zo dat de auto naar voor of naar achteren rijd?

Ik weet bijna zeker dat dit een warmte probleem is met de regelaar. Want als ie het eerst hele tijd doet, dan 30 seconde niet en dan weer wel dan is het proces: normaal, regelaar te warm, regelaar weer koud genoeg en doorgaan met rijden, lijkt me?
Aan de motor kan het niet liggen lijkt me want als deze te warm zou zijn geworden zou ie daarna niet meer kunnen rijden.

Misschien stond hij net een klein beetje op een dood punt, dat hij zegmaar net wel of net niet goed staat.
Vooruit of achteruit met de trim valt wel mee hoor, dan zul je hem een heel eind moeten trimmen. Bij mij dan althans.
@Joram: ik heb een plaatje erbij gezet hoe ik het nu heb opgelost. Als hij met een flinke snelheid rijdt zou je zeggen dat hij toch redelijk wat lucht moet opvangen.
We gaan het zien :P

Ja met een Lipo Kokum 5000mah 3C 11.1V dacht ik :mrgreen:

en wat is exact de status van de VXL regelaar ? is het groene lampje uit , en geen andere status, of bv rood knipperen of rood/groen knipperen?

als het een thermisch probleem zou zijn zou het lampje snel rood moeten knipperen,misschien dat de Lipo niet meer de juiste spanning kan afleveren en drastisch in elkaar zakt bij belasting.

en wat is exact de status van de VXL regelaar ? is het groene lampje uit , en geen andere status, of bv rood knipperen of rood/groen knipperen?

als het een thermisch probleem zou zijn zou het lampje snel rood moeten knipperen,misschien dat de Lipo niet meer de juiste spanning kan afleveren en drastisch in elkaar zakt bij belasting.

Dat lijkt me toch zeker niet bij een 5000mAh 30C LiPo, en Kokam is ook zeker niet het slechste merk.

Ik weet bijna zeker dat dit een warmte probleem is met de regelaar. Want als ie het eerst hele tijd doet, dan 30 seconde niet en dan weer wel dan is het proces: normaal, regelaar te warm, regelaar weer koud genoeg en doorgaan met rijden, lijkt me?
Aan de motor kan het niet liggen lijkt me want als deze te warm zou zijn geworden zou ie daarna niet meer kunnen rijden.

Deze uitleg zegt me eigenlijk het meeste, als de zender er van de week is dan weet ik veel meer, ik zal dan alles hier vermelden welke stappen ik heb gedaan en welke de oplossing is of misschien niet:mrgreen:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back