Traxxas Rustler VXL & XL-5

Status
Niet open voor verdere reacties.
even lezen en da zie je dat ik al andere zender heb, en dat ik een esc zoek, indien niet op mij gericht men excuses:), en ja kben wat bot want kben slecht gezind

idem hier, ik verkoop hem bij voorbaat al voor 20 euro! :)

trx2222.jpg

ik wou mijn filmpje ook hier laten zien, het is mijn eerste filmpje en ik heb net een Traxxas rustler.
ik rij dus nog niet heel goed.
laat even weten wat jullie er van vinden.

[URL="
- Traxxas Rustler Bashing & Jumping[/URL]

mvg TommyGeweer

Laatst bewerkt door een moderator:
een veel voorkomende issue met de ESC van de brushless motoren van Traxxas gaat over de Low Voltage Cutoff....

Die LVC zou veel te vroeg in werking treden waardoor de auto niet meer perfect rijdt.
Men kan de LVC uitschakelen om dit op te lossen, maar dat is dan weer een risico om je lipo kapot te maken.

Zijn er mensen die hier al problemen mee hebben ondervonden?

Als je met NiMH en lipo's rijdt, moet je er aan denken de LVC aan (lipo) en weer uit (NiMH) te zetten en dan gaat het goed...

ja dat weet ik :)
maar het is juist met de lvc aan dat er problemen zijn...:) daarom dat ik deze vraag prematuur stel.
Want als je googled vind je precies dat veel voorkomend probleem terug...de lvc die te vroeg ingrijpt.

Maar hier precies nog niet veel klachten daarover

vraag me af of er mensen zijn die effectief al een Jato body op een rustler chassis gezet hebben?

Heb nu juist een Jato body met een Erevo wing erop, maar moet nog mijn Rustler zelf ontvangen, dus ik weet (nog) niet hoe dat zal werken met de bestaande bodymounts, maar ik vermoed dat ik wel bijkomende gaten in de body van de jato zal moeten maken.
(foto's volgen nog)

Dus vroeg ik me af of er mensen zijn die dit al geprobeerd hebben...

dat klopt

ps: die links zijn van minstens 1.5 jaar oud, buiten de eeste post die datteert van mei.
dus de bodies en bodymounts van toen zijn ook niet meer hetzelfde als die van nu

toch bedankt, maar ik ben er niet veel meer mee, dus mijn vraag hier blijft gelden

Laatst bewerkt:
ik heb net mn Rustler vxl besteld uit engeland maar vroeg mij af welke lipo's er in kunnen gebruikt worden...ik vond volgende op hobbyking voor 30 dollar.

Turnigy 5000mAh 3S 20C Lipo Pack
T5000-3-20.jpg

Spec.
Minimum Capacity: 5000mAh
Configuration: 3S1P / 11.1v / 3Cell
Constant Discharge: 20C
Peak Discharge (10sec): 30C
Pack Weight: 412g
Pack Size: 144 x 49 x 24mm
Charge Plug: JST-XH

Moet die aansluiting vervangen worden en zoja door wat en hoe? :confused: :-D
Het is mn eerste electrische wagen dus alle hulp is meer dan welkom :cool:

moesten jullie betere alternatieven hebben mag dat ook natuurlijk maar hele dure lipo's lijken me niet echt nodig? Nu kan ik er een stuk of drie kopen en wss wel lekker blijven doorrijden terwijl er eentje laad.

Bedankt!

Pieter

je betaalt voor wat je koopt dus 30dollar is zeer weinig voor een lipo van 5000mah en 3s
ik heb die ook voor mijn savage flux.
en ik kan je zeggen dat die batterijen geen aanrader zijn om te kopen
investeer beter meer in je batterijen anders zul je het je nog beklagen :D

je betaalt voor wat je koopt dus 30dollar is zeer weinig voor een lipo van 5000mah en 3s
ik heb die ook voor mijn savage flux.
en ik kan je zeggen dat die batterijen geen aanrader zijn om te kopen
investeer beter meer in je batterijen anders zul je het je nog beklagen :D

Aaah kom op man! Serieus zeg! Geef die man toch geen fout advies!!! 100A Continu zijn véél te weinig voor een MMM systeem, al helemaal bij een te hoge vertanding. En ik gok dat ze opgezwollen zijn/geen punch meer hebben etc. dus dan ligt de fout HELEMAAL BIJ JEZELF. Óf je hebt gewoon pech gehad, maar ga dan niet zo doen alsof het de slechste LiPo's zijn die er bestaan. En op de zin "Je betaalt voor wat je koopt"; je hebt een savage Flux, das echt niet het duurste, en die troep komt uit china dus dat is ook niet veel waard.

@PieterVds; zelf gebruik ik precies dezelfde LiPo's voor mn Rustler VXL, en dat gaat prima! Ontzettend snel! Ze leveren 100A continu (5000*20 = 100) en dat is meer dan genoeg voor een lichte auto als de Rustler. En er zijn nog honderden die ook die LiPo's gebruiken en er helemaal tevreden mee zijn. Laat je niet afschrikken door de post hierboven, dat ze bij hem kapot zijn is waarschijnlijk door hem zelf gekomen omdat 100A continu simpelweg veel te weinig is voor zo'n zwaar ding.
Op je regelaar zit een andere stekker dan daar op de LiPo zit, dus je moet óf de stekker van de regelaar vervangen óf die op de LiPo óf op bijde een andere. Deans, Traxxas en goudpluggen zijn het beste, zeker géén Tamiya stekkers, die smelten door.
P.S. Ik heb met die LiPo ongeveer 50 minuten rijtijd, wellicht vind je dit ook interessant om te weten
P.P.S. Die LiPo past er standaard niet in, moet je onder de regelaar een stuk plastic weghalen en aan de zijkanten misschien iets breder maken.

X2 met wat Byte zegt!!

Ik rijd zelf met de 2S 7,4v variant en bevallen erg goed, in zowel mijn Rustler VXL als in mijn Savage Flux (al wordt voor de MMM combo i.c.m. deze wagen 120A continue aangeraden).

Ik weet niet of je al ervaring hebt met RC rijden, zo niet dan raad ik je aan voor de 2S variant te gaan. Deze geeft meer dan voldoende snelheid voor het meeste werk. Zelfs in dit geval raad ik je aan om te beginnen in 'training mode' om te wennen aan de snelheid en handling van de wagen. Wil je echt extreem ver gaan springen of speedruns gaan doen EN heb je al ervaring dan kun je 3S gaan rijden. Let wel op dat de slijtage op 3S doorgaans wat hoger is dan op 2S.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back