Traxxas Rustler VXL & XL-5

Status
Niet open voor verdere reacties.
batterij probleem

beste allemaal.
bedankt voor jullie reacties, het was inderdaad de lipo-stand.
nu kan ik wwer lekker karren met die hap!!

laterz Roaldo:worship:

Dat zijn onroad banden. Ze passen wel op je meenemers maar de banden zijn belachelijk klein voor op je rustler, omdat ze voor 1:10 touringcars zijn bedoels.

Ik zou ook traxxas anaconda's aanraden.

Aangezien ik verschillende spurs aan het uit proberen ben op mijn rustler was ik benieuwd met welke verhoudingen en lipo/Nimh combinatie jullie rijden.
Ik vraag me af met welke spur settings jullie rijden. Ik ken het diagram van rustler maar misschien is het interessant om deze ervaringen met elkaar te delen.
Zelf rijd ik op 5300Mah 2 cell lipo 28c
setting 19-83

zelf rij ik met de standaard vertanding ook met een 2S lipo. Offroad niets te klagen en eigenlijk ook nog niet het idee gehad om een andere setting te proberen. Snelheid heb ik offroad voldoende en de wheelies trekt ie ook als je ff niet oplet.

Kickje:

Byte zijn wagen afgelopen zondag. Sorry voor de rot kwaliteit, camera stond op macro mode.

Laatst bewerkt door een moderator:
halowa,
ik heb er n gearcover opgezet van rpm,met een dicht gat ,
als ik nu door de zandbak rijd ,dan rateltelen de tandwielen nog af en toe,

zou het kunnen dat er dan zand van de andere kant inkomt bij de motor ?

Dit setje is al eens voorbij gekomen ...

De stekkertjes van het blokje gaan in de ontvanger en de stekkers van de servo+regelaar weer op de pennetjes van het blokje ;)

halowa,
ik heb er n gearcover opgezet van rpm,met een dicht gat ,
als ik nu door de zandbak rijd ,dan rateltelen de tandwielen nog af en toe,

zou het kunnen dat er dan zand van de andere kant inkomt bij de motor ?

Ik had er ook zo'n ding op en daar bleef juist zand in zitten helemaal tot stof gemalen.

een "dicht gat" is geen gat :).

die rpm cover is aan de zijkanten niet dicht. je kan er een siliconen randje omheen kitten of de originele afplakken met ''duct-tape'' (of hoe jullie ook willen dat het genoemd wordt)

die rpm cover is aan de zijkanten niet dicht. je kan er een siliconen randje omheen kitten of de originele afplakken met ''duct-tape'' (of hoe jullie ook willen dat het genoemd wordt)

dan is die van rpm ook overbodig geweest,ach ja,dan zien we t maar als n reserve onderdeel

M'n pa en ik hebben samen de Traxxas Slash gekocht in 2009. Het is een fijne wagen om mee te rijden, alles is standaard en daarom ook nogal langzaam! :P

Om nu nog een brushless motor erbij te kopen komt nogal duur uit met de prijs want ik wil ook nog een andere kap "nog eens ruim 40 euro!", terwijl je gewoon een nieuwe electro auto kunt kopen met standaard Brushless+Lipo accu's.

ik wil er graag een zelf een, en dan geen Traxxas slash die ik nu heb staan. Ik ga voor de Rustler VXL. :D
Het is een fantastische auto. Ben nogal wat wezen google, en ik heb nergens een duidelijke prijs van de VXL kunnen vinden.

Nard Cox: Mooie informatie, ben meteen wezen kijken op de officiele site. En ook daar> geen prijs van de VXL te vinden! :S

- De Rustler VXL (1:10) heeft een brushless motor+Lipo accu's erbij. Mijn vraag: Wat is een acceptabele hoeveelheid Turns? :O
- Al neem ik 5000 mAh, heb ik dan "extra" onderdelen nodig voor berscherming, of kan ik er mee rijden zonder dat er wat stuk gaat van de "standaard brushless" VXL?
Hier laat ik het nu even bij, ik hoop antwoorden te krijgen! :D

Alvast bedankt ;)

Een rustler VXL heb je voor rond de 339 (RC Central). Andere sites kunnen natuurlijk goedkopen of duurder zijn. Dit is dan wel de versie zonder accu.

Begrijp alleen niet wat je bedoelt met de vraag over de hoeveelheid turns? Er zit een motor in de set, dus..... En als je de VXL koopt, hoef je echt niet een andere motor te kopen.

Met de VXL kan je lipo's of NIMH rijden. Geen aanpassingen voor nodig.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back