Traxxas Rustler VXL & XL-5

Status
Niet open voor verdere reacties.
Goedemiddag luitjes,

kun je onderdelen het beste bestellen bij de aangegeven winkels die her en der worden genoemd of kun je het beste bestellen bij de bedrijven zelf die aangegeven staan in de startpost?
Zal waarschijnlijk geen drol uitmaken maar het kan misschien schelen in levertijd aangezien de bedrijven het altijd iets "in stock" hebben en de winkels niet...
En ik zoek natuurlijk ook naar de bevestiging van mijn gedachten he.... :mrgreen:

Ik heb een probleem.
Er draait iets door maar ik heb geen idee wat.

Ik heb de slipper clush al helemaal aangedraaid, Maakt niets uit.
Ik heb de spur/pinion helemaal tegen elkaar aan gedaan, Maakt niets uit.

Helemaal gek is als ik achteruit rij, dan doet hij het wel gewoon goed.
Rij ik dan vooruit, dan hoor je hem weer slippen.

Weet iemand wat dit kan zijn??? Alvast hartstikke bedankt!

Jep, heb hem ook al open gemaakt want ik kon een wiel draaien als ik de spur en het andere wiel vast had. En dat moet niet kunnen;)

Ik heb hem uit elkaar en nu zie ik dat het stangetje waar aan de voorkant zeg maar de slipper clutch aan vast zit, daar is een heel klein dingetje van ongeveer 2mm van afgebroken:( Daardoor kon het tandwiel vrij bewegen.

Hier een foto:

22ggsh.jpg

Het stangetje waar de spur aan vast zit, daar zat dat 2mm kleine uitstulpje aan.

296c5mt.jpg

En hier zie je dat die afgebroken is:(

Edit: Is dit de hele tranny? incl. dat verrekte stangetje?
http://cgi.ebay.co.uk/RUSTLER-VXL-T...Control_Parts_Accessories?hash=item4cee0f9fb9

Edit 2: Dit kan toch ook gewoon op een Xl-5? Ik had deze auto namelijk als een Xl-5 gekocht en toen het traxxas velineon motortje besteld (wel spijt van :S

Laatst bewerkt:
Niet heel veel meer mee gereden, maar die keren dat ik heb gereden hield het ja. Zou de benodigde onderdelen gewoon bestellen, ondertussen met een home made staafje fixen. Wanneer het dan weer kapot gaat dus je het nieuwe onderdeel erin.

hoi,
op mn voorwielen van mn vlx zit speling en als ze draaien dan zwabbert t n klein beetje,

wat is er dan versleten ,die plastic bout waar de wielen mee vastzitten of die 2 lagertjes ?

hoi,
op mn voorwielen van mn vlx zit speling en als ze draaien dan zwabbert t n klein beetje,

wat is er dan versleten ,die plastic bout waar de wielen mee vastzitten of die 2 lagertjes ?

Kunnen krommen assen zijn.
Ringetjes die tussen dat kleine pinnetje onder de meenemer zitten.
Lagers die uitgesleten zijn.

koeling

Hebben jullie misschien een gode idee hoe ik mijn rustler kan koelen.
als ik namelijk een beetje rond ga rijden met mijn 3s dan word hij erg warm. Ideeen? of moet ik dan echt dat fannetje van traxxas kopen?
P.S. ik heb al een paar gaten in de kap gemaakt

Roaldo

Wat voelt er dan precies warm?

je motor, of je regelaar of iets anders?

En wat is warm? Kun je het nog aanraken als hij heet is, of is dat echt te heet?

Groeten, Jean-Baptist.

Ik heb de voorruit eruit gesneden en die trapezium vorm boven de ecsape en ook die kleine luchthapper.
In de voorruit en die luchthapper heb ik wel vliegendraad tegen gemaakt, gewoon ietjes groter snijden en langs de binnenkant er met fixall tegen gelijmd.
Ik rij niet op standaar vertanding en heb geen last van warm lopen.
Ik doe vooral speedruns en kan makkelijk de batterij leeg rijden.

@ de ervaren mannen.

Ik heb ook een probleemke @ the moment. Als ik ga rijden volle bak is er geen probleem, maar als ik nu een ppaar seconden stop (uitbollen) gaat hij soms haperend in gang en soms ook gewoon niet.
voorlopige acties
1.lagers achterste wielen vervangen ging er 1 stroef NOK
2.andere batterij NOK
3.vertanding na gekeken en dat groot met die kleintjes in moeten vervangen (er zat een klein recht vlak op) NOK

weet er iemand anders nog een punt , kan die aan de escape liggen????

grtz

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back