Traxxas Rustler VXL & XL-5

Status
Niet open voor verdere reacties.
Op de site van Hobbycity staat maar 1 temperatuurmeter, en die is in stock. En die van DE Warehouse niet.

Gisteren was hij nog niet stock, had namelijk melding gekregen dat de 5200 mah's stock waren, alleen de temp meter nog niet.
Dan zullen ze zo wel opgestuurd worden denk ik, alles staat nu idd op reserved.

Ik heb vandaag m n eerste electro auto gekocht, ofc de Rustler vxl.
Heb altijd met een nitro gereden, zo'n straat racer met 4wd.
En moet zeggen dat ik zeer tevreden ben.Power van zo n electro motor is super. En ik rij nu nog maar met een 8,4V 3000mAh accu met 7 cellen. Had nog wel zo'n grote bek dat ik gelijk van die lipo c3 accu's wilde kopen, maar moet zeggen dat dit ook erg snel is (denk zo'n 70 km/h). Denk dat ik maar met 2s lipo's ga rijden idd :p
Is het normaal dat de accu s zo heet worden na het rijden dat je ze nauwelijks nog vast kunt houden ? Denk zo n 60-70 graden.

Ik vroeg die verkoper ook nog over die lipo's uit Hong Kong, en dat raadde hij me sterk af. Kerel liet me nog filmpje zien op z n mobiel over een rc auto met Hong Kong lipo accu's. En ik moet zeggen dat ze goed branden :P
Dus ik ben nu aant het twijfelen of ik die lipo's daar bij hobbyking moet kopen.
Heeft iemand die lipo's van hobbyking al eens getest ?

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb vandaag m n eerste electro auto gekocht, ofc de Rustler vxl.
Heb altijd met een nitro gereden, zo'n straat racer met 4wd.
En moet zeggen dat ik zeer tevreden ben.Power van zo n electro motor is super. En ik rij nu nog maar met een 8,4V 3000mAh accu met 7 cellen. Had nog wel zo'n grote bek dat ik gelijk van die lipo c3 accu's wilde kopen, maar moet zeggen dat dit ook erg snel is (denk zo'n 70 km/h). Denk dat ik maar met 2s lipo's ga rijden idd :p

Ik vroeg die verkoper ook nog over die lipo's uit Hong Kong, en dat raadde hij me sterk af. Kerel liet me nog filmpje zien op z n mobiel over een rc auto met Hong Kong lipo accu's. En ik moet zeggen dat ze goed branden :P
Dus ik ben nu aant het twijfelen of ik die lipo's daar bij hobbyking moet kopen.
Heeft iemand die lipo's van hobbyking al eens getest ?

Goede keus! :) Je denkt dat het 70km/h is, maar in werkelijkheid is het een stuk minder, ik gok eerder 50.

Mag ik vragen welke winkel dat dat was? Als ie in de buurt is wil ik er wel ff heen gaan om hem duidelijk te maken dat HK miljoenen LiPo's verkocht heeft, en ook ONTZETTEND veel tevreden gebruikers. M.a.w.: Koop ze van HK, die zijn écht prima hoor.

er zijn ook filmpjes te vinden van brandende graupner/bionic/LRP/intellect enz.
hij wil gewoon lipo's (met vermoedelijk grote winst) verkopen en laat daarom specifiek een filmpje van een HK lipo zien.

heb zelf ook lipo's uit HK in mijn rustler, en na ik denk ongeveer 25Xladen met beide accu's nog niet eens een rookpluimpje gezien.

Laatst bewerkt:
Is het normaal dat die accu s zo heet worden dan na het rijden? Kan ze nauwelijks vasthouden als ik ze er uit haal, denk 60-70 graden ?

Tis de traxxas accu die er bij zat.Maybe laat ik em fout, geen idee
Hmm zie ook allemaal positieve berichten op hk site over die lipo's.
Maybe toch de moeite waard dan

Laad em btw met 3A en tijdens laden zie ik nog iets staan op schermpje van 10v (begint met 8 en eindigt hoog ik de 10) Tis een 8.7v accu , klopt dit wel ?

Laatst bewerkt door een moderator:
Als ik jou was kocht ik gewoon 2S accu's. ;) dat gaat bijna net zo hard als de 7 cellen accu's. Omdat er meer power in zit.

Vorige week met iemand gereden die had een 4X4 slash met de 7 cel accu van traxxas. Vervolgens als test mijn 2S lipo in zijn auto gedaan. Het verschil was duidelijk te zien dat de lipo veel beter was. Volgens mij gaat hij nu ook overstappen op lipo.

Volgens mij (ook horen zeggen) trekt de regelaar meer vermogen dan de NIMH aan kan. Lipo kan het vermogen wel leveren aan de regelaar. Hierdoor mogelijk een warme NIMH accu en wordt de levensduur verkort.

Dat dus.
Dus ook al is het voltage minder, de snelheid is ongeveer hetzelfde. En bij een lipo kun je veel langer op volle snelheid rijden. Bij een Nimh rijd de auto al bijna niet meer als er nog 25 % in de accu zit volgens mij.

Dat is dan nog iets extra waarom je een lipo zou nemen ipv Nimh, hij gaat gewoon stukken sneller !

als je een auto hebt zoals een rustler vxl ga dan niet dom gaan doen en er een nimh batterij in te laten he..
dat is misschien leuk als beginner maar het gaat snel vervelen.
lipo word ok niet warm in vergelijking met nimh die je soms niet kunt vast nemen.

ga een naar www.hobbycity.com lipo's kosten tegenwoordig geen drol meer

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back