Traxxas Rustler VXL & XL-5

Status
Niet open voor verdere reacties.
ben op zoek naar een lipo voor mij rustler vxl.

1. als ik het goed heb moet ik een 3s 20c lipo hebben toch?
2. en wat zijn nou precies de maximale afmetingen die ik kan nemen?
3. gaat 5000mah ook sneller als 3000mah of is dit alleen voor de rijtijd?
4. Hard of soft case?

1. Als je begint met de hobby dus voor het eerst ermee gaat rijden dan is ene 2S lipo meeeeeeeer dan genoeg...
sterker nog als je nog nooit modelbouw hebt gereden zou ik eerst op de trainings stand (50%/50%) gaan rijden!
2. Meten is weten!
3. Dit is puur voor de rijtijd... er zijn ook 5000Mah lipo`s die lichter zijn dan sommige 3000 Mah lipo`s dus tja...
4. Ik zou hardcase adviseren ivm de vele klappen die de lipo krijgt te voorduren als je lekker gaat baschen!

Succes met de hobby...

Kijk is naar een Ezrun setje op ebay. Dan zoeken naar een 8.5T setje.

Ik heb even gekeken op ebay, maar moet ik niet een 550 serie motor hebben of gelden deze maten niet bij brushless?

En zijn deze setje's hun geld waard of kun je om de week een nieuwe kopen? (kan ik ze vergelijken met Traxxas Vilineon setje)

Alvast Bedankt!

Ik heb even gekeken op ebay, maar moet ik niet een 550 serie motor hebben of gelden deze maten niet bij brushless?

En zijn deze setje's hun geld waard of kun je om de week een nieuwe kopen? (kan ik ze vergelijken met Traxxas Vilineon setje)

Alvast Bedankt!

EZruns zijn prima setjes, alleen niet zo waterdicht als de Velineon set. Door een plas rijden is meestal niet zo'n punt, in de sloot rijden wel. ;)

EZruns zijn prima setjes, alleen niet zo waterdicht als de Velineon set. Door een plas rijden is meestal niet zo'n punt, in de sloot rijden wel. ;)

Oke , super bedankt..Ik heb al een paar leuke setje's gezien op Ebay.
Werd verkocht vanuit Duitsland, nog 1 vraagje:

Er word verteld als je met meer dan 6 cellen Nimh rijd dan moet er een andere fan geinstalleerd worden dat geld ook voor Lipo.
Is dat echt noodzakelijk? Want ik rij met 7 cel nimh en wil dan ook lipo gaan kopen voor de ezrun brushless set.

En iemand hier ervaring mee op een rustler? wat beter is? Sensored/Sensorless 35A of 60A?

Thx!

Laatst bewerkt:

Er word verteld als je met meer dan 6 cellen Nimh rijd dan moet er een andere fan geinstalleerd worden dat geld ook voor Lipo.
Is dat echt noodzakelijk? Want ik rij met 7 cel nimh en wil dan ook lipo gaan kopen voor de ezrun brushless set.

En iemand hier ervaring mee op een rustler? wat beter is? Sensored/Sensorless 35A of 60A?

Thx!

Dat geld ook voor lipo, je moet alleen geen 6 cellen of meer lipo hebben, weet je dat ?

Thx!

de standaard fan is inderdaad alleen geschikt voor 6cell NiMh of 2S lipo.
wil je hoger gaan zul je een 12V fan moeten installeren.

maar maak je geen zorgen 2S lipo is snel zat met een ezrun set.
wel adviseer ik je de 60A uitvoering te nemen.
ik verwacht niet dat de 35A uitvoering het lang uit houd.

bedankt voor alle antwoorden over de lipo accu`s. wordt toch maar een 2s lipo.

nu heb je nog verschillende lipo`s die je kan krijgen. sommigen moeten voor de +/- draad ook hun chasis aanpassen om het passend te krijgen?

zijn er ook lipo`s waarbij dit niet hoeft? zoja welke?

is dit wat bijvoorbeeld?

5200mAh 7.4V 35C 60C 2S Li-Po RC R/C LiPo Battery Car - eBay, Airplanes Helicopters, RC Engines, Parts Accs, Radio Control Control Line, Toys Hobbies. (Eindtijd 22-jun-10 04:37:09 CEST)
eBayISAPI.dll

Ik heb de Fan al besteld vanuit duitsland, maar de 60A uitvoering is alleen beschikbaar in hong kong...Hebben jullie enige ervaring met bestelling vanuit hong kong?

Ivm met invoerrechten/btw..?

heb van de week een ezrun setje (via e-bay) uit hong kong binnen gekregen.
werd gewoon door de TNT bezorger afgeleverd zonder extra kosten van douane o.i.d.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back