Traxxas Rustler VXL & XL-5

Status
Niet open voor verdere reacties.
Gisteren weer wat naar de filistijnen gereden, moet toch eens wat meer leren remmen voor n bocht!

bulkhead, tiebar en suspensiopins kaputt.

Maar, die tiebar, wat is precies zijn functie? Een beetje versteviging? Ik neem aan dat ik zonder dat ding ook wel gwoon kan rijden,toch?
Ga t iig nu ff proberen.

Wat betreft dat belastingverhaal, staat er idd heel duidelijk. Vraag me alleen af waarom we daar een jaar of dan zo lyrisch over waren; zeker voor de bedragen tot 22€ dan...mmh, loont zich ook niet echt.

Precies, ik rij nu al een tijdje met een Integy (ik weet het...) bulkhead en samen met de RPM armen en bumper lijkt het praktisch onverwoestbaar.

het is een beetje off-topic, maar het is overdreven om een nieuwe topic te maken voor deze kleine vraag:

wat zijn eigenlijk de verschillen tussen een truggy en een stadiumtruck?

Volgens mij bestaan er geen 4WD Stadium truck's. Dus dat zou al 1 verschil zijn.
En bestaan er 1/8 stadium truck's?

Laatst bewerkt:
die is niet zwaarder en heeft geen grotere wielen.
ach, maar die word zeker een truggy genoemd omdat hij een kopie is van de grote e-revo.

Wowowow ... foute informatie overload!!!

E-Revo = Monster Truck, geen truggy!
Verdeling heeft niets met gewicht of grote van banden te maken.

De exacte verschillen weet ik echter ook niet. Doorgaans heeft een truggy 3 diffs en is dus 4WD. Ook zijn deze nagenoeg altijd opgebouwd vanaf een plat alu chassis. Stadium trucks zijn vaker 2WD.

De kleinere 4WD wagens zoals RC18T zijn denk ik gewoon gewoon truggies.

Laatst bewerkt:
zoiets was t toch:

een truggy heeft t.o.v. de stadiumtruck:

brede draagarmen
spoiler op het chassis (niet op de body)
centerdiff
4wd
4 dikke shocks
grote banden (t.o.v. buggy)
17mm wielmeenemers

geleend hoor...

Gaat iemand nog iets vertellen oder de functie en t gemis van die tiebar?
Dat stukje glasfiber wat de draagarmen met elkaar verbind...

Truggy = TRuck + bUGGY

Volgens mij dus een buggy maar dan met meer bodemvrijheid en grotere (breedere) wielen. Aangezien je ook 2wd buggies hebt kun je ook 2wd truggys hebben maar ik ken ze niet.

Stadium truck is een truck met veel kleinere wielen afgeleid van de 1 op 1 stadiumtrucks waar ze in USA mee racen. Die zijn vanwege regelementen 2wd en dus de rc modellen ook, maar rc ookals 4wd gewoon omdat er vraag naar is. Volgens mij zit het zo... :p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back