Traxxas Rustler VXL & XL-5

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hey mensen,

Ik heb 2e hands een XL-5je met een team orion motortje (Orbital 2R Pro BB 11x3) weten te krijgen voor een leuke prijs, zit alleen met 1 probleem.
dat ding kan niet achteruit!

nou weet ik dat je dat normaal in de xl5 kan instellen maar zelfs profiel 1 of 2 of 3 heeft geen reverse.

Laatst bewerkt:
Hey mensen,

Ik heb 2e hands een XL-5je met een team orion motortje (Orbital 2R Pro BB 11x3) weten te krijgen voor een leuke prijs, zit alleen met 1 probleem.
dat ding kan niet achteruit!

nou weet ik dat je dat normaal in de xl5 kan instellen maar zelfs profiel 1 of 2 of 3 heeft geen reverse.
Dan staat hij in de Race mode (2)
je moet hem even naar sport mode zetten (1)
Waarschijnlijk heb je het fout gedaan, op de site van traxxas staat een manual, die kan je downloaden en op een van de bladzijdes staat hoe je de regelaar in moet stellen.

behold.. the mighty rustler evx2! :D

IMG_0140%5B1%5D.JPG

bleek aan de xl5 te liggen voor zover ik op internet kon zien, evx 2 die ik nog had liggen gemod naar 1 battery en hoppa :D

Oh , gelukkig, en ik zie dat je geen waterproof ontvanger hebt, t was dan de oude xl-5, als je naar toemen gaat kan je je oude xl-5 ruilen voor een nieuwe VXL met bijbetaling, bespaart je n hoop geld en het is zeker een hele verbetering!

maar moet je daar de oude titan niet ook voor hebben?

Overigens heb ik dit ding voor mn vriendin gekocht, in eerste instantie doe ik het wel met deze setup in ieder geval :)
daarnaast, de 2.4ghz set is toch ook niet waterproof?

Laatst bewerkt:
maar moet je daar de oude titan niet ook voor hebben?

Overigens heb ik dit ding voor mn vriendin gekocht, in eerste instantie doe ik het wel met deze setup in ieder geval :)
daarnaast, de 2.4ghz set is toch ook niet waterproof?
nou, dat licht aan het model zelf, aan het chassis zit bij de nieuwere versies een waterproof "doosje" waar de ontvanger in zit.

En daar hoort dan volgens mij ook de titan bij ja.

heb al zitten kijken, de "nieuwe" 27mhz zenders hebben een kleinere reciever waardoor ze in dat kleine reciever doosje passen.
(http://www.toemen.nl/ontvanger-box-p-1702.html)

ik neem aan dat ze de onderplaat wel hetzelfde gelaten hebben dus dan kan ik er altijd nog een keer een andere zender inzetten in het waterdichte bakje, tot zover kan ik eventueel de ontvanger ook gewoon in een balon stoppen.

enige probleem is dan nog de servo maar ik denk toch niet dat het autotje snel het water in gaat.

nu ik erover nadenk, ik denk dat ik gewoon dit setje bestel als het weer op voorraad is:
http://hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=16199

die dan in mn revo gooien en dan het 2.4ghz setje in de rustler :)

Laatst bewerkt:
yup I know, maar die had ik nog liggen :) geen zorgen hoor, alles op mn E-revo is gewoon bullets ;)

zaten in eerste instantie soort van gare bananen plug stekkertjes aan, lastig en irritant.
moet voor het vrouwtje ook een beetje makkelijk zijn een accu om te wisselen.

Mijn tamiya stekkers zijn net vervangen door die van traxxas.

Ik rook smeltend plastic, en ja hoor de tamiya stekkers aan elkaar gesmolten!

Laatst bewerkt:
Ik ben vanplan een nieuwe lipo te kopen nu was mijn vraag er ligt een regelaar in men rustler die continu 120A aankan
mag ik er dan een lipo inleggen 3s 30c 4000Mah dat is tog 120A constant ? of moet die waarde er iets onder liggen ?
en anders een 5000Mah 25c 3s ? of ook beter niet dat is er dan weer een beetje over 125A constant ??

De regelaar bepaalt hoeveel stroom er doorkomt, het maakt dus (voor de regelaar) niks uit of de accu nou een 5Ah 20C of 5Ah 500C is.

Voor een Rustler zou ik een LiPo aanraden die minimaal 80A continu aankan.

oke dus als ik nu ook een lipo pak die 160A continu kan geven maakt het niets uit want de regelaar laat tog maar 120A door of begrijp ik het verkeerd ?
de regelaar of motor kan hier dan niet van stuk gaan ofwel ?

alvast bedankt !

MVG

Klopt, een LiPo kan niet een "te hoge" C-waarde hebben / hoger is altijd beter (er van uitgaande dat de rest van de specificaties gelijk zijn natuurlijk).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back