Traxxas Slash 4x4 VXL Topic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Tja ze moeten iets doen.
Anders gaan mensen hopups van andere merken kopen.

je kan hem ook op de kast zetten zoals ik nu even doe.
af en toe even een stukje rijden op de weg om toch alles draaiend te houden.
dan heeft die ook weinig te lijden tot 16 mei als ik naar purmerent kom voor de traxxas days.

Leuk dat je ook naar Purmerend komt. Heb jij je al ingeschreven?

nee dat nog niet want me kennis (cameraman) had gevraagd wanneer die dag was en gaat dan vervoer regelen.
en dan gaan we gezellig een dagje rijden gewoon om mee te doen en de sfeer proeven voor eventueel wat meer wedstrijden te rijden dit jaar.

dus we komen lekker ongetraint pas op de zondag aan en ga me dan pas inschrijven voor 9.30u.
heb 4 april op internet meegekeken dus heb de baan al een beetje gezien maar een beter filmpje van zo'n 8 min waar je de baan beter ziet dat zou wel fijn zijn.
dan train ik wel door de film thuis te kijken op internet.

Trainen is ook voor zo'n wedstrijd niet zo belangrijk. Meedoen is belangrijker dan winnen.
Maar het is voor de organisatie fijner als je van te voren al bent ingeschreven. Kunnen ze vast een beetje puzzelen op de heat indeling enzo

ja ok zogauw het 110% zeker is dat hij vervoer heeft zal ik me inschrijven.
en dat zal zeker wel een paar dagen van te voren zijn dus dat komt wel goed.

omtrent achterassen werd mij verteld :" future parts will be in stores soon "

oké dat is mooi. Anders ga ik gewoon iets anders verzinnen. Iets in de trend van e-maxx assen pas maken op de slash (die zijn 6 mm dik) Dus andere lagertjes, half-shafts beetje aanpassen velgen 1 mm uitboren en gaan....hoop ik dan:p

ps: ik ga eindelijk op lipo rijden binnenkort: heb 2 hardcase 5200mAh 30C turnigy's besteld

Zippy maakt alleen maar 2s in hardcase, heb ze zelf ook en zullen zeker bevallen! Zijn leuke accu's voor die prijs!

Ik heb gehoord dat het schroefje dat de shocks vasthoud, nog vaak los gaat als je springt. Dit schroefje loopt niet door de shocktower heen, maar half.
Een handige oplossing is een langere schroef met een hulsje, die alleen in de shock steekt( de schroef gaat door de hele tower heen.) En dan nog een moertje vastmaken.

Dit voorkomt dat je shock er minder of zelf bijna niet eraf vliegt:mrgreen:

Foto's:

http://img219.imageshack.us/i/slashshock3.jpg/
http://img72.imageshack.us/i/slashshock2.jpg/
http://img341.imageshack.us/i/slashshock.jpg/
http://img94.imageshack.us/i/slashshock4.jpg/

Laatst bewerkt door een moderator:
die oplossing had ik al voor me achterhubjes van me slash 4x2 bedacht voordat ik op het forum kwam.
nu hebben die niet dat opvulbusje als bij je vering en zie dat je daar wat op gemaakt heb maar vult dat wel genoeg op:confused:het lijkt nogal wat losjes te zitten.

die oplossing had ik al voor me achterhubjes van me slash 4x2 bedacht voordat ik op het forum kwam.
nu hebben die niet dat opvulbusje als bij je vering en zie dat je daar wat op gemaakt heb maar vult dat wel genoeg op:confused:het lijkt nogal wat losjes te zitten.

Nee, de hulsjes passen perfect! Dan is het alleen nog maar een kwestie van de schroef erin draaien. Het zit stevig en secuur vast:cool:

Zippy maakt alleen maar 2s in hardcase, heb ze zelf ook en zullen zeker bevallen! Zijn leuke accu's voor die prijs!

ik heb 2S besteld (aangezien ik daar in de toekomst misschien ook mee op een circuit zou mogen rijden) en geen zippy maar turnigy:) Maar alsnog zal ik wel eventjes moeten wennen aan de power denk ik...

Was daarstraks de Slash gaan afhalen en Wouw , wat een wagen!
Heb er nog niet mee gereden want zat met een comunnikantje..
Dus morgen de eerste rit (in een magazijn want ze geven regen:()

Heb de Mike Jenkins versie. Die 2.4Ghz is superhandig en licht. Ook mooi zwarte kleur ipv dat domme grijs.

Morgen al eens rijden met de bijgeleverde Nimh accu.
Heb hier al een 2s liggen die ook aan de beurt zal komen en men 3s is onderweg. Gaan met die banaan !! T'koste een hele hoop (egt veel) maar had dan ook een nieuwe lader gekocht.

Egt een prachtige wagen en vrij groot. De body is gewoon AF. en het chassis ziet er super uit.

Nu ook nog een vraag. Over de middeste cardan hangt een plastic 'ding'. is dit voor vuil tege tegaan ?

:cool:

Laatst bewerkt:
Zo heb eens goed getoerd met de slash. Hij is best snel met die powercell. Heb wel ineens de 18T pinion gestoken..

Nu wat ik al opmerkte is dat die slash best wel wat lawaai maakt.
Omdat het wat vochtig is heb ik na de rit wat onderhoud dingetjes gedaan. Nu die middencardan zit gewoon los die kun je van links naar rechts bewegen. daar zal het lawaai vandaan komen..

Is dit bij jullie ook dat die zo los zit ?

Ik bedoel , dat je die blauwe alu cardan over en weer kan schuiven en dat schuift ook over een tandwiel dat erin zit aan de achterzijde.. snapje ?

Ja, dat klopt idd. Ja kan het asje van de spur/slipper iets langer maken door het tandwiel-kopje (of hoe noemn je dat) los te maken en iets uit de schuiven ( en dan weer vast natuurlijk) dan zit er wat mnder speling op. Verhelpen doe je het er niet mee maar kwaad kan het ook niet echt hoor.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back