Traxxas Slash 4x4 VXL Topic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik bedoel , dat je die blauwe alu cardan over en weer kan schuiven en dat schuift ook over een tandwiel dat erin zit aan de achterzijde.. snapje ?

ikzelf heb zelf een kuntsof ring ( groen ) gefabriceerd en rijd al weer enkele maanden zo rond

drivehubmod.jpg

ikzelf heb zelf een kuntsof ring ( groen ) gefabriceerd en rijd al weer enkele maanden zo rond

en zoiets heb ik ook gemaakt, maar dan met een stukje nitro brandstofslang.

@ olii: dat je slash veel herrie komt doordat je je gear mesh niet goed hebt afgesteld denk ik. mijne is juist erg stil namelijk. kan ook zijn dat de differentiëlen te strak zijn aangedraaid in de fabriek, dan gaat hij ook lawaai maken.

Laatst bewerkt:
Het is een persoonlijke ervaring en ken het geluid van olli z'n auto niet... Maar je gehoorzintuigen worden het eerste geprikkeld als er met de gear-mesh iets mis is:mrgreen:

Op andere fora en you tube filpjes wordt wel eens beweerd dat het afdekkapje van de centrale as alleen maar vuil vast houd. Op zicht geen gekke gedachte... Door de ronddraaien van de as wordt evt. vuil weggeslingerd...tenminste....als er geen afdekkapje "in de weg" zat.

Bij mij lag het aan het center diff. De spur slingerde in het begin nogal. Met een shim ringetje bij een van de schroefjes was het opgelost

vorige week over grasveldje gereden (eerste run).
Daarna 2x naar het circuit geweest in lage bergsche bos.
Laatste keer auto goed vies gemaakt met beetje modder :D

Auto helemaal uit elkaar gehaald en schoongemaakt.
Vraag me niet waarom maar ik hield het lager vast en draaide aan de slipper shaft.
Ik zag een behoorlijke slinger.

Slipper shaft gedemonteerd en over glas plaat gerolt. Deze was duidelijk iets krom. :(
Nieuw shaft gehaald + slipper bearing adapter (is een set).

Resultaat:
Nieuwe shaft + oude slipper bearing adapter gaf nog steeds klein slingertje.
Nieuwe shaft + nieuwe slipper bearing adapter en de slinger was weg.

Het lager kan wat kantelen als hij op de bearing adapter zit.
Vraag me af of die speling ervoor gezorgd heeft dat mijn onderdelen krom gingen.

Dan zou de oplossing van Bricks het probleem op kunnen lossen :)

vorige week over grasveldje gereden (eerste run).
Daarna 2x naar het circuit geweest in lage bergsche bos.
Laatste keer auto goed vies gemaakt met beetje modder :D

ben je lid van die vereniging? zo niet dan komt het daar door ! niet leden rijden namelijk hun spullen daar kapot ;)

ben je lid van die vereniging? zo niet dan komt het daar door ! niet leden rijden namelijk hun spullen daar kapot ;)

Ha ha, ja dat zal het zijn.
Heb 1x "illegaal" gereden en de 2e keer met 5-tal leden erbij ;-) ("clubhuis" was open)
En als het mooi weer had geweest gister had ik ook meegereden met de wedstijd. :D

Hej ,

gisteren wat liggen toerkes doen op 2s Lipo.
Hij is echt zeer snel hierop (2s 5000mah zippy).
Nu heb ik een 3s 5800mah onderweg. heeft het wel nut deze erin te steken? Want als die nu al zo snel is..

Met welke accu's rijden jullie ?

Ik rij op 2s. Heb voor de fun één 3s accutje, maar rij daar nog niet zoveel mee. (eigenlijk nog maar een keertje).
2s is max. voor de wedstrijden die ik weet.
Heb gisteren wel voor het eerst met koelfan op de vxl gereden. Temperatuur scheelde een 20 graden met die van mijn maat. Geen overbodige luxe, de vorige keer bereikte de vxl de 80 graden

Shock shafts

Hallo,
Ik heb van de standaard shock de shaft krom gereden. Heb 'm alweer een beetje recht getikt, maar wil toch nieuwe bestellen.
Nu heeft Traxxas ze in "hard -chrome" en kosten ze € 2,40/2 of "Hardened steel and titanium nitride coated", maar dan kosten ze €8,00/2. Ik vind het nogal een prijsverschil voor 2 van die simpele dingetjes. Is dat prijsverschil terug te vinden in de prestatie en duurzaamheid? Heeft iemand daar ervaring mee.

De geharde en gecoate versie zullen zeker beter wezen , door het harden buigen ze minder snel en de Nitride laag geeft een gladdere/hardere afwerking waardoor de demper soepeler werkt.

Hallo,
Ik heb van de standaard shock de shaft krom gereden. Heb 'm alweer een beetje recht getikt, maar wil toch nieuwe bestellen.
Nu heeft Traxxas ze in "hard -chrome" en kosten ze € 2,40/2 of "Hardened steel and titanium nitride coated", maar dan kosten ze €8,00/2. Ik vind het nogal een prijsverschil voor 2 van die simpele dingetjes. Is dat prijsverschil terug te vinden in de prestatie en duurzaamheid? Heeft iemand daar ervaring mee.

De nitride shafts "glijden" soepeler en het basis materiaal, titanium, is een stuk steviger...Wil je echt een upgrade? Neem dan de big bores...

Heb denk ik zelf de oplossing in handen. Up-grade naar big-bores is "weer" 40 euro. een vorige keer heb ik daarom al voor iets goedkopere (#4760, better than hard-anodized shocks, Traxxas Hard-Coat shocks greatly reduce
piston/housing friction, and this helps to prevent the heat build-up that can
cause inconsistent performance. The coating actually permeates the T-6
aluminum, making it many times more resistant to wear and corrosion.) gekozen.
Blijkt om 2 redenen een miskoop, ze zijn te kort, en ze lekken als een gek. Onderkant zit niet met een schroefdop dicht, maar een simpel borgveertje.
Ik gebruik daar nu de shock shafts van.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back