Traxxas Slash 4x4 VXL Topic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat een rotweer:snipersmile:was het zondag. daardoor kon de clubwedstrijd niet doorgaan, en ik mijn auto niet ff lekker uittesten :p

net nog even gereden met de slash 4x4.
en nu ik een tijdje een andere auto heb gereden,merk je wel het verschil met die orginele stuurservo en die andere.

en ik ben blij dat het wat geregent heeft want die stof is nu even weg zodat ik met een gerust hart even met de slash kan oefenen zonder dat die meteen onder de rommel zit.
had me tempratuur opgemeten na een 20 min te hebben gereden.
had me badmuts erook opgedaan met voor en achter een gat waar de hete lucht uit kan.
en me tempratuur was maar 65 graden dus dat mag die wel hebben van me als die 80 graden aankan.

HPI MK10 4.5mm ofset velg

vandaag mijn nieuwe velgjes binnen . HPI MK10 past perfect..

cimg1178u.jpg

net nog even gereden met de slash 4x4.
en nu ik een tijdje een andere auto heb gereden,merk je wel het verschil met die orginele stuurservo en die andere.
Wat is dan het verschil dat je merkt?
Persoonlijk vind ik alleen dat de stuur uitslag wel wat preciezer kan maar heb niet zoveel te klagen over de stuur snelheid o.i.d. maar ja ik rij er dan ook geen races mee (rij er uberhaupt veel te weinig mee :()

de stock servo is erg traag en zwak.
zeker met een 4wd auto is het wenselijk om een snelle en krachtige servo te hebben
je wilt goed, en snel kunnen corrigeren ( tegensturen )

hij reageert trager als die andere servo en daarom kan je niet zo snel de bocht omgooien en moet je heel precies sturen en daarmee ook langzamer rijden.
die andere servo is een springrc 8.9kg-0.07sec/60gr digital servo
en die zit natuurlijk in me SCRT10.

de stock servo is erg traag en zwak.
zeker met een 4wd auto is het wenselijk om een snelle en krachtige servo te hebben
je wilt goed, en snel kunnen corrigeren ( tegensturen )
Ja jij rijdt er iedere halve second een bochtje mee maar daar heb ik geen boodschap aan. Ik heb juist meer baat bij een nauwkeurig werkende servo. In het echt stuurt een auto ook niet binnen een fractie van een seconde van links naar rechts. En zo traag vind ik 'm niet eens eigenlijk. Maar wat ik al zeg, ik rij er geen races mee.
Ik zou best een wat betere servo willen maar ik vind die 80-90 euro waar Murky het over heeft echt te gortig. Kan iemand dan wat betaalbaardere alternatieven geven? (zo tussen 10-40 euro misschien?)

Laatst bewerkt:
Ja jij rijdt er iedere halve second een bochtje mee maar daar heb ik geen boodschap aan. Ik heb juist meer baat bij een nauwkeurig werkende servo. In het echt stuurt een auto ook niet binnen een fractie van een seconde van links naar rechts. En zo traag vind ik 'm niet eens eigenlijk. Maar wat ik al zeg, ik rij er geen races mee.
Ik zou best een wat betere servo willen maar ik vind die 80-90 euro waar Murky het over heeft echt te gortig. Kan iemand dan wat betaalbaardere alternatieven geven? (zo tussen 10-40 euro misschien?)

dan moet je even naar de towerpro MG996R
die zijn metal gear en 14kg geloof ik

volgens mij als je goed zoekt op ebay dan kun je ze voor een 10tje per stuk vinden

hier. hoppa 4 stuks voor 37 euro en 3 euro verzenden

4x MG996R Metal Gear Digital Torque Servo MG995 MG996 - eBay Sonstige, Ladegeräte, Fernsteuerung Elektronik, RC-Modellbau, Modellbau. (Eindtijd 01-jun-10 00:38:48 CEST)

edit: kun je nagaan als je al metalgears + 14kg voor nog geen 10 euro per stuk kunt kopen. wat dan een stock traxxas plastic gears + 3.5kg zou moeten doen.. max 4 euro lijkt me. ipv de 35 euro

Laatst bewerkt:
Mooi velgjes Murky!
Wat voor bandjes liggen eromheen?
Die shocks zien er heel racy uit. Meer info? :D

Ik heb de originele servo eruit gegooit.

Me auto stopte er meerdere malen spontaan mee.
De ene keer ging de regelaar helemaal uit, de andere keer ging hij in "Over Voltage -cut off" en vervolgens ook gewoon aan blijven met de servo vol naar rechts houdend.
Steeds stonden de bandjes naar rechts gestuurd.
Andere Lipo geprobeerd maar daar ook hetzelfde resultaat.

Als test een andere (en veel snellere en sterkere) servo van me buurman geleased.
En alle problemen zijn weg.

Knap dat een servo het systeem zo in de stress kan krijgen.
Dag erna een volle 3S lipo leeg gereden op het circuit zonder problemen.

Gr, Remmie :D

Mooi velgjes Murky!
Wat voor bandjes liggen eromheen?
Die shocks zien er heel racy uit. Meer info? :D

Ik heb de originele servo eruit gegooit.

Me auto stopte er meerdere malen spontaan mee.
De ene keer ging de regelaar helemaal uit, de andere keer ging hij in "Over Voltage -cut off" en vervolgens ook gewoon aan blijven met de servo vol naar rechts houdend.
Steeds stonden de bandjes naar rechts gestuurd.
Andere Lipo geprobeerd maar daar ook hetzelfde resultaat.

Als test een andere (en veel snellere en sterkere) servo van me buurman geleased.
En alle problemen zijn weg.

Knap dat een servo het systeem zo in de stress kan krijgen.
Dag erna een volle 3S lipo leeg gereden op het circuit zonder problemen.

Gr, Remmie :D

die zelfde problemen die jij beschrijft had ik vorig jaar ook ( met de stock servo ).
ik heb ondertussen in 1,5 jaar slash rijden wel 4 x een stock servo gemold. ik rijd nu zelf met de ACE ds1015.

die dempers die ik liet zien zijn van een losi XXX-T truck en passen ook op de slash 4x4.
ik heb ze 2de hands van ebay af.
de shockshaft is gehard staal en heeft een Ti-Nitride coating en zijn zelfs een fractie dikker dan de traxxas ultra shocks . En de body is threaded. dwz ik kan dan met de alu ring te verdraaien de demping van de veer aanpassen

de banden die ik gebruik zijn proline calibers, ik rijd dan met compound M2 of M3
de calibers geven gruwlijk veel grip. op zowel kunstgras als op klei

edit:

tijdelijk rijd ik nu aan de achterkant met de dempers van de hong nor scrt10 . helaas passen de voordempers van de hong nor niet. dus aan de voorkant zitten nog de bigbores.

cimg1190k.jpg

Laatst bewerkt:
Ja jij rijdt er iedere halve second een bochtje mee maar daar heb ik geen boodschap aan. Ik heb juist meer baat bij een nauwkeurig werkende servo. In het echt stuurt een auto ook niet binnen een fractie van een seconde van links naar rechts. En zo traag vind ik 'm niet eens eigenlijk.

Eerlijk gezegd vind ik het nog het prettigst op het rechte stuk bij ons op de baan. De reactie is zoveel directer bij kleine correcties.
Je merkt het pas goed als je er een tijdje mee rijd en dan terug stapt naar een trage servo.

Het voelt gewoon veel natuurlijker met een snellere servo.

Je kunt altijd wachten tot deze het begeeft.

Ziet er sjiek uit Murky.

Geven de Calibers beter grip dan de Bow-Tie SC M3 ?
(heel ander loopvlak volgens mij?)

Ik heb heel even een Towerpro erin gehad, maar dat ding stond te brommen en kwam niet terug in midden positie. (terwijl de auto vrij hing in de lucht op me hand)
(EDIT: Dit is de enige Towerpro die ik geprobeerd had, misschien gewoon domme pech)

Laatst bewerkt:
Bow-Tie hebben ook goed grip. iets mindere zijwaardse grip.

ik heb pas geleden ook een paar rondjes op het circuit gereden met Bow-Tie's en ik vind het een beetje 50/50 t.o.v. de calibers.

op sommige plekken vond ik de Bow-Tie iets lekkerder. dit vanwege dat de achterkant ietsje makkelijker uit kan breken , daar waar de calibers dan weer de neiging hebben om een griprol te veroorzaken

maar wat ik al zei. de ene keer is dat prettig en de andere keer niet.

Ik had de Bow-Tie's besteld. (nog niet binnen)
Goede keus geweest dan want heb liever een glijdende auto dan een roller.

Nu hopen op minder regen zodat de baan iets minder plassig is :D
(oja, en ik moet nog even lid worden natuurlijk ;-) )

Gr, Remmie

dan moet je even naar de towerpro MG996R
die zijn metal gear en 14kg geloof ik

volgens mij als je goed zoekt op ebay dan kun je ze voor een 10tje per stuk vinden

hier. hoppa 4 stuks voor 37 euro en 3 euro verzenden

4x MG996R Metal Gear Digital Torque Servo MG995 MG996 - eBay Sonstige, Ladegeräte, Fernsteuerung Elektronik, RC-Modellbau, Modellbau. (Eindtijd 01-jun-10 00:38:48 CEST)

edit: kun je nagaan als je al metalgears + 14kg voor nog geen 10 euro per stuk kunt kopen. wat dan een stock traxxas plastic gears + 3.5kg zou moeten doen.. max 4 euro lijkt me. ipv de 35 euro
Ik heb een paar weken geleden op dit forum navraag gedaan over deze servo's en daar kwam een heel duidelijk negatief advies uit. Ze gebruiken héél erg veel stroom, zodat de BEC dat waarschijnlijk niet trekt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back