Traxxas Slash 4x4 VXL Topic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zat voorwielaangedreven autos'...

header_57742.jpg

project_09.jpg

oke haha de bewijzen zijn weer geleverd. Weer een kleine update omtrend mijn 4x4. Mijn vader heeft mooi lagertjes kunnen regelen. Ik heb nu dus een 5*16*5 lager pas gemaakt voor mijn wagen ter vervanging van het kwetsbare lager bij de slipperclutch. (10*15*4) Mijn beredenatie was dat er in het nieuwe lager veel grotere balletjes zitten dan in het oude lager waardoor zijn minder gevoelig zijn voor stof en ook minder snel warm worden:) Zal straks foto's maken

edit: klaar! motormount lichtjes bewerkt zodat het lagertje past. Wat opvulringetjes tussen het lager en het spurgear gedaan om uiteindelijk dezelfde dikte te krijgen als het plastic ding waar het oude lager op liep.

foto0167.jpg

en vervolgens vond ik dat ik wat betere koeling nodig had, dus heb ik het koelblok bedoelt voor een klein fannetje aangepast zodat ik een grotere koeler kon plaatsen.

foto0171i.jpg

en om het verhaal compleet te maken ook op de regelaar een koeler

foto0172m.jpg

Laatst bewerkt:
@Nard Cox, nu wil ik t weten ook:P op internet vond ik dit:

Truggy's have longer arms then buggy's, but have a buggy chassis. Also are 4wd. And MT sized tires.
Buggy's have narrow arms and narrow tires. And 4wd.
Stadium trucks. Have a buggy type chassis. But only 2wd in most cases.
--> dan zou mijn xxx-t een stadium truck zijn

thanks mannen:) morgen nog ff de bedrading netjes leggen.

Haha die jongen is goed bezig^^ Mooi roostertje heb je erop, scheelt weer wat schade als er steentjes binnendringen + ziet er mooi uit natuurlijk. Dat gaas is hetzelfde spul dat je voor gebruikt om speakers te beschermen toch?

Laatst bewerkt:
Inderdaad voorzichtig met de NiMh truuk met een Lipo, laden tot de Lipo op een 3v gekomen is, dan zeker stoppen en programma aanpassen naar het normale Lipo programma.

En dit soort acties zeker buiten op een veilige plaats doen !

Inderdaad voorzichtig met de NiMh truuk met een Lipo, laden tot de Lipo op een 3v gekomen is, dan zeker stoppen en programma aanpassen naar het normale Lipo programma.

Juist...Laden tot de ondergrens weer redelijk normaal is (daar is het truukje ook voor bedoeld) Dan Safe verder laden.

Had ik misschien moeten vermelden;)

Ik had ook een lipootje die ik niet meer kon opladen. Ik heb hem een tijdje geladen op nimh. En dan terug geprobeerd. Dan ging die wel terug laadden maar enkel wanneer er geen balancer was aangesloten. Ik ga vandaag die lipo rustig proberen leeg te rijden. En dan nog eens proberen te laadden met lipo+balancer. Wel risico vol maar als je elke keer passeert en is controleert ? Ik heb de lipo al geprobeerd met mn VXL setje maar toen lag die uit de wagen dus de motor vast houden en wat gas geven.

Motor werd wel enorm snel warm in mijn handen maar die draaide echt wel zééer snel

Ook na de examens fan's monteren , op die foto's is het erg netjes gedaan;)

Want als ik ga rijden in de zomer, zoals nu is het hier rond de middag bijna 26 graden in de schaduw.. en op 3s ik het een must voor met fans te werken.

Dat gaas is hetzelfde spul dat je voor gebruikt om speakers te beschermen toch?

uhmm...het is gaas wat ik bij de lidl voor 3 euro heb gekocht en is eigenlijk bedoeld voor in de tuin rondom een boompje te wikkelen ofzo. Het is dus ook niet van staal maar van een soort nylon. Ziet er echter wel goed uit inderdaad:) Net echt:p lag nog ergens in de schuur in een hoekje

Laatst bewerkt:

met of zonder de balancerdraad aangesloten?

met of zonder de balancerdraad aangesloten?

zonder balancer kabel op 0,5 ampere laden totdat de spanning net boven de 3 volt per cel uit komt. Daarna sluit je je balancerkabel weer aan en ga je over op de lipo laadstand.

Mijn NIEUWE turnigy accu kwam een maandje geleden uit hong kong met een te laag voltage. Ik heb die ook op deze manier behandeld en hij doet het prima.

Nog even een vraagje over de voltage.

Op mn display van de lader staat die nu ong. 12.225V.
(3s lipo)
Uitgerekend zou dat dan 4.075V per cell zijn of ben ik verkeerd ?

Want ik kan nog steeds mn lipo niet laadden met balancer. Ook springt men cut off op na 2 keer volgas geven.

Dat heb ik dus precies ook. Nu herinner ik het me ook weer. Hij balanceert tot boven de 12V en na 30 sec gaat de cutoff aan. De andere doet helemaal niks meer. Denk toch dat ze stuk zijn door dat ze nooit gebalanceerd zijn geweest.

hallo
ik wil geen reclame maken maar tip geven betreffende de traxxas slash rtr ultimate,
heb deze op ebay uk gezien voor 369 pond/445 euries,shipping 14 pond,
in nl winkels toch 559 euries,
typ op ebay.co.uk traxxas ultimate in en zie de prijs 369 pond,
en geen douane geneuzel zoals uit usa,
ik zeg het enkel maar als tip hoor:D:D
er staat er voor mij al eentje in bestelling,
mvg markioo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back