Traxxas Slash 4x4 VXL Topic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Een filmpje zegt meer dan 1000 woorden. Maar dat de complete auto trilt wanneer je hem in je hand hebt lijkt inderdaad op onbalans. Of wellicht rotte wiel lagers. Controleer of je ergens speling kunt vinden en los dat op. Is er geen speling dan haal een aandrijf asje los en monteer dan je wiel op je hex, zo kun je makkelijk controleren op onbalans in je wielen.

ga ik eens doen!, mss dat er ng water in de banden zit...Gaatje in maken?

spelling zou me verwonderen omdat hij dit niet vertoonde voor de schoonmaak...

grtzzz

Als het water is, zal dit zich denk ik bij het los in de lucht volgas draaien snel verdelen over de band. Kan echter ook zand zijn. In beide gevallen wel een gaatje maken in de band, maar als er veel zand in zit, zal het denk ik band van de velg halen worden, en opnieuw lijmen.
Het kan ook een kromme aandrijfas zijn. Kan je wielen van een andere auto proberen?

andere set wielen heb ik niet meer, maar heb tijdens de check up wel de banden trg vastegelijmd, waren losgekomen.

Zal er even een gaatje in maken...

grtzzz

Gisteren kon ik mijn Slash, na een tijdje bashen, niet meer achteruit laten rijden. De remmen deden het wel. Het gekke was dat hij twee keer plotseling niet meer voorruit ging, maar alleen achteruit. Ik heb alles goed laten drogen, maar nu gaat hij maar af en toe in de achteruit. De VXL staat in de modus normaal, dus niet race of training.

Kent iemand dit probleem?

Probleem opgelost.
De ESC heeft een poortje aan een kant. Dit zat los, waardoor deze binnenin vochtig was geworden. Met een fohn gedroogd en rijden maar:D

andere set wielen heb ik niet meer, maar heb tijdens de check up wel de banden trg vastegelijmd, waren losgekomen.

Zal er even een gaatje in maken...

grtzzz

Voorzichtig met het maken van een gaatje in de banden. Ik heb dit een keer gedaan in een band van de Stampede (volgens de gebruiksaanwijzing met een boortje van 3 mm). De foam insert bleef aan het boortje hangen en krulde op in de band. Ik heb nieuwe inserts erin moeten zetten. Misschien proberen met een puntige soldeerbout.

ga ook eens zoeken, want anders zit ik ook met diffbehuizingen in overvloed:p
vind het een zwak puntje, bij mij lekte het diff aan een kant en de beide ringen waren nog goed.
Heb ze nu vervangen en heb 1lipo leeggereden, voorlopig nog alles proper.

grtzzz

Heb m'n achterdiff ook open gehaald van de week. Er zat bijna niks meer in. Je kon aan de schroefjes in het plastic zien dat er olie langs was gelekt. Ringetjes zien er prima uit. Is gewoon geen denderend ontwerp ben ik bang. Het zou ook best eens de grote pakking kunnen zijn waarmee het plastic huisje aan het grote tandwiel gedrukt zit. Die ziet er wat te klein uit naar mijn idee.

Ik denk dat het heel nauwkeurig komt hoe het in elkaar steekt. Sowieso lekt een differentieel toch altijd iets of wat na een tijdje? Het lekt bij mij alleen iets of wat langs de schroefjes en bij de aandrijfas rechtsvoor. Zal van de week eens kijken hoe het er bij mij voorstaat IN de diffs.

Nee een diff hoort niet te lekken. Anders zou het op de weg een vieze boel worden he ;)
Het Fastlane diff van m'n Slash 2WD heeft mooie ronde O-ringen. en lekt dus ook niet.

traxxas maakt een auto en verwacht dat de aftermarket de onderdelen maar verbeterd.

mmm denk toch dat ik dan een ander merk ga rijden want ik vind dat een hele slechte zaak.
want dan kan je bij 20 verschillende dealers je bestelling te doen om te hopen dat ook alles tegelijk aankomt.

het enige diff wat niet lekt van mijn rc wagens is die van mijn 1:8 nitro buggy.
Ik zal mijn slash maar eens na gaan kijken van de week want heb hem nu al 2 maanden niet meer uit elkaar gehad of schoon gemaakt puur om het lager bij de spurgear te testen en hij blijft maar gaan. Gas gas gas erop :)

Ja bij lekken ze ook rechtsvoor, en aan de schroefjes...
Denk als ze nu trg leeg zijn dat ik ze ga vullen met dikker vet, denk dat dit nog de beste oplossing is....

grtzzz

Er moet toch wel een vergelijkbaar ringetje te vinden zijn in de vakhandel....

ik had ooit eens een ringetje gebruikt van een shock rebuild kitje.. maar ook dat is geen oplossing want je blijft rebuildkitjes kopen, of het dan nu voor de diffs of voor de shocks is..

dus als iemand een ringetje weet..

traxxas maakt een auto en verwacht dat de aftermarket de onderdelen maar verbeterd.

mmm denk toch dat ik dan een ander merk ga rijden want ik vind dat een hele slechte zaak.
want dan kan je bij 20 verschillende dealers je bestelling te doen om te hopen dat ook alles tegelijk aankomt.

weggejorist !! :cool:

Beste mede Slashers.

Ten eerste hallo,

Nu heb ik het probleem dat mijn tranny herry maakt.
Ik heb er al een nieuwe spur ingestopt, maar dit lijkt het probleem niet te verhelpen. Het lijkt erop dat het of inwendig is of mijn outpur yokes...
De tranny geeft geen weerstand, dus er zit niets vast oid, en kan er wel gewoon mee rijden...
Kunnen jullie mij hierbij helpen?

poeh.. heb je iets meer info?
lastige vraag altijd.. is je pinion versleten? staat je gearmesh goed? heb je dezelfde herrie ook als je de motor laat draaien en je pinion rust niet in je spur, dus je motor vrij van de aandrijving?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back