Traxxas Slash 4x4 VXL Topic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
ik had ooit eens een ringetje gebruikt van een shock rebuild kitje.. maar ook dat is geen oplossing want je blijft rebuildkitjes kopen, of het dan nu voor de diffs of voor de shocks is..

dus als iemand een ringetje weet..

Wat voor maat moet het ringetje zijn?

poeh.. heb je iets meer info?
lastige vraag altijd.. is je pinion versleten? staat je gearmesh goed? heb je dezelfde herrie ook als je de motor laat draaien en je pinion rust niet in je spur, dus je motor vrij van de aandrijving?

1. Nee er zit ook een nieuwe pinion gear in.
2. De gearmesh staat goed dmv papier strookje methode.
3. Nee dat is niet het geval, dus de motor is inorde.
4. Het geluid hoor ik pas waneer de hele tranny in werking is gezet.
5. Het geluid lijkt van mn drive yokes af te komen aangezien hier speling opzit.(hoort dit?).
6. Kan het zijn dat er tandwielen in mn tranny beschadigd zijn?

Laatst bewerkt door een moderator:
Mss een lagertje dat blokkeert ? En ergens tegenaan scheurt ?

Een lagertje bij mn spur of die in mn tranny zitten?
Heb nog nooit de tranny open gehad en ben er eigenlijk een beetje huiverig voor. Ben namelijk bang dat ik meer kapot maak dan dat ik repareer ;).

Lagertje bij de spur kan ook.Die is bij mij althans 2 keer stuk gegaan...

In de tranny heb ik zelf nooit gezeten dus daar kan ik je niet bij helpen helaas. Gewoon zeer rustig uit elkaar halen. en leg de onderdelen in een volgorde desnoods. Zo doe ik het toch :p Ik ben nogal vrij vergeetachtig op dat gebied..

5. Het geluid lijkt van mn drive yokes af te komen aangezien hier speling opzit.(hoort dit?).speling hoort niet kan zijn dat je lagertjes kapot zijn ?
6. Kan het zijn dat er tandwielen in mn tranny beschadigd zijn?dat kan zijn, maar lijkt me niet. dat zijn best sterke tandwielen

toch adviseer ik je de auto open te schroeven. er kan niet veel mis gaan als je er eens rustig voor gaat zitten.
het is ook beter voor jezelf dat je de auto ook eens uit elkaar hebt gehaald..

Lagertje bij de spur kan ook.Die is bij mij althans 2 keer stuk gegaan...

In de tranny heb ik zelf nooit gezeten dus daar kan ik je niet bij helpen helaas. Gewoon zeer rustig uit elkaar halen. en leg de onderdelen in een volgorde desnoods. Zo doe ik het toch :p Ik ben nogal vrij vergeetachtig op dat gebied..

Hoe test ik of een lager nog in orde is?

Haal hem eruit. Spuit ff proper met remmenreiniger ofzo. En hang de kogellager aan je vingertop zoals je precies een ring aandoet en probeer te draaien.(pak wel de buitekant vast eh) Als die soepel loop zonder geluid is die nog goed. Loopt die stroef met het nodige geknars is die voor de vuilbak.

Zo doe ik het:)

Haal hem eruit. Spuit ff proper met remmenreiniger ofzo. En hang de kogellager aan je vingertop zoals je precies een ring aandoet en probeer te draaien.(pak wel de buitekant vast eh) Als die soepel loop zonder geluid is die nog goed. Loopt die stroef met het nodige geknars is die voor de vuilbak.

Zo doe ik het:)

Zal alles vandaag wel eens alles uit elkaar halen en bekijken of ik het probleem kan vinden. Ik hou jullie op de hoogte!
Alvast bedankt voor het helpen!!

Ok, heb alles uit elkaar incl de tranny, maar kan niets geks vinden eerlijk gezegd... Alle lager zijn nog in orde. De tandwielen ook. Enige waar speling opzit is het asje van van main Diff welke bestaat uit 2 losse asje gekoppeld door een dun pennetje. Ik ben het zoek, wat kan het nu zijn?:confused:

@slash

kijk eens naar de tandwielafstelling in je achterdifferentieel. Bij mijn achterdiff hadden ze al 1 schroefje lam gedraaid. Wat merkte ik nu. Als ik de overige 3 dan goed vast draai staat het tandwiel (niet zichtbaar) scheef op het differentieelhuis. Hierdoor ging mijne veel herrie maken aan de achterzijde. Controleer dat maar eens;)

@slash

kijk eens naar de tandwielafstelling in je achterdifferentieel. Bij mijn achterdiff hadden ze al 1 schroefje lam gedraaid. Wat merkte ik nu. Als ik de overige 3 dan goed vast draai staat het tandwiel (niet zichtbaar) scheef op het differentieelhuis. Hierdoor ging mijne veel herrie maken aan de achterzijde. Controleer dat maar eens;)

Hier een voorbeeld van het probleem:

Edit: Dat dif is diegene met 4 schroefjes in de behuizing? TRX2381X ?

Laatst bewerkt door een moderator:
hé, ik zit ook al weken met dat probleem, maar tot nu is er niks ergs gebeurt.
maar het geratel klink anders dan op het filmpje.(bij mijn rustler)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back