Traxxas Slash 4x4 VXL Topic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Net het diff opengedaan, was dus volledig leeg...;)

De o ringetjes zien er ng goed uit maar zal ze dus maar vervangen...

In de manual staat trouwens met welke dikte het gevuld was; achteraan is eht gewoon vet..

grtzzz

Welke manual staat dat dan ? Heb je een linkje ?

Schokbrekers kon ik wel vinden (al zijn US W waardes ook niet echt duidelijk), maar diffs heb ik niet kunnen vinden.

Wat doe jij erin ?

*edit* Gevonden, gewoon overheen gekeken de vorige keer blijkbaar (pagina 26) front heeft 30k staandaard, achter is idd (zoals we al gezien hadden) gewoon leeg.

Laatst bewerkt:
ik ga er dan ook ander olie indoen, eerst even de ringen vervangen.
Is het normaal dat deze zo snel verslijten?? ik heb de wagen helemaal ng niet zo lang en heb met ander autos dit probleem nooit gehad.

Ik zie net dat ik hier ng potjes 300, 500, 5000cps staan heb, kan ik hier iets van gebruiken?

grtzzz

5k is prima voor achterdiff, misschien zelfs nog iets aan de lichte kant met 30k voor.
Maar meestal rijden ze (wedstrijdbuggy's) met minder (2k,3k) aan de achterkant. Ik heb er 5k ingedaan, maar nog niet kunnen rijden, tis hier al de hele dag waardeloos weer.

Mijn doel is het op hol slaan van het wiel aan de binnenkant door een bocht, bleef maar banden lijmen na een rit.

Blijft een beetje een gok, heb nml nergens de w waardes, de echte cts waardes dus kunnen vinden van Traxxas olie. Maar ervanuit gaande dat ze een beetje Losi en Xray volgen zijn de lage waardes zoals 40WT = ~400cts en de hoge waardes gewoon 1 op 1, dus 20.000W = 20.000cts.

Xray geeft trouwens sinds enkele jaren ook de lagere waardes in W = cts aan. Daar moet je kijken naar het partnummer en dan ff op hun site checken. Het lastige daar is dat je een 50w kunt kopen en een 500w... de oude 50w = 500cts.. maar de nieuwere 500w ook.. En uiteraard zit het in hetzelfde flesje.. met hetzelfde mooie paarse label.. Alleen het partnummer is anders..

De 30.000W in het voordiff is in ieder geval geen 300.000k :-) dan beweegt ie nauwelijks ! Vergelijk hem maar met de 100k in het middendiff.. die is veul dikker als het voordiff.

ok, zal er eens de 500cps inkappen en eens kijken;) is altijd beter als niets:p

Alleen vraag ik me ng altijd af wrm de o ringetjes zo snel slijten, het diff was gwn helemaal leeg...

grtzzz

500 is veel te licht, ik zou de 5000 doen !

Achter is ie leeg vanuit fabriek, daar zit alleen wat vet in.

500 is een schokbreker waarde, geen diff.

die 5000 had ik in men 1:8buggy, middendiff kdenk dat die wat dik is.

ik denk dat de omzettingen van waardes niet overeenkomen want de 5000 is superdik, als ik het potje omdraait duurt het een minuut voor de luchtbel boven is:p

maar de o ringen....:confused:

Ik denk dat je je een nul vergist, 5000 is echt niet zo dik dat je moet wachten tot een bel erdoorheen gaat ! Dat gaat zelfs met 20k prima binnen enkele seconden :-)

En ik heb het net gedaan met een hele rij potjes voor je :-) Pas bij de 40k gaan bellen langzaam. (Dikker heb ik niet)

nee hoor, ik heb 300, 500 en 5000 en de 2 eerste zijn vrij dun.
De 5000 is echt wel dik hoor;)
Daarom dat ik al vermoedde dat er een foutje in de omzetting zit, cps vs...

grtzzz

vandaag weer lekker gereden bij MAC Vlijmen. Ik ging er eigenlijk heen om nog een onderdeeltje te halen die ik was verloren bij mijn crash afgelopen weekend. Daarna wilde ik mijn 1:1 auto gaan wassen, maar heel toevallig kwam ik Diver tegen van dit forum. Hij wilde mij wel tijdelijk een draagarmpje sponsoren totdat ik de rpm armpjes binnen heb (thanks!). Toen ben ik snel naar huis gegaan om mijn wagen te halen en hebben we nog een tijd gereden. Gezellig...moeten we vaker doen en dan een wedstrijdje op zetten met nog wat extra rijders:)

Wat is nou de beste tandwiel verhouding voor de slash? Ik heb al een deel van het forum gelezen maar kan niet echt wijs worden wat nou een van de betere verhoudingen is tussen optrekken of topsnelheid.

Daar is geen pasklaar antwoord voor, veel hangt af van de accu's die je gebruikt.
Maar in de handleiding staat een mooi overzicht.

Dan is de plaats waar je gaat rijden, asfalt of mul zand maakt veel verschil, maar ook gewoon een beetje bashen of circuit rijden maakt dat je soms meer trekkracht wilt, soms meer topsnelheid.

Velen kijken gewoon wat de mogelijkheden zijn, schaf gewoon een paar pinions en een temp gun aan, dan kun jezelf bepalen wat voor jou het beste werkt.

Ik wist niet zo goed waar ik dit kwijt moest, maar heb hier een site met verschillende BMX/Motorcross banen waar wij dus als rustler rijders prima uit de voeten kunnen. Zo kwam ik er achter dat op nog geen 15min rijden er een bmx baan in de buurt is, waar ik nooit van af heb geweten. Daar gaan we morgen dus eens even neuzen :D.

Ruitenga Racing - BMX en Motorcross - BMX Banen in Nederland

Dit wilde ik niet aan jullie laten ontgaan.
Ben benieuwd of er wat voor jullie bij zit

heb er ook eentje gevonden ,eigenlijk twee maar die in rijswijk is afgesloten met een hek.gan eens in zoetermeer kijken.thnx voor de tip

Een hek staat er om overheen te klimmen toch? ;).
Top, ben blij dat er wat voor je tussen zat, ik was ook blij verrast met de site :D. Misschien kom ik je wel eens vergezellen in Zoetermeer ;).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back