Traxxas Slash 4x4 VXL Topic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dan is de ERBE zeker geen optie, die heeft 25c 5000mAh als minimum nodig, de meesten gebruiken 30C of hoger !

Zelfs voor de Slash zijn die aan de lage kant.

Ik denk dat je niet alleen voor een auto, maar meteen ook voor packs moet kijken.
Maar kijk eens bij Hobbycity, voor een paar tientjes koop je daar hele leuke Lipo's voor weinig. Ik zou de Lipo die je al hebt niet de keuze van de auto laten bepalen, maar da's mijn mening.

Trouwens, zowat alle Traxxas modellen komen op dit moment met een NiMh pack(s), daar kun je in ieder geval mee beginnen.

Als die NiMh pack(s) gaan dan zouden mijn lipo toch ook goed moeten gaan?
Waarom zijn die lipo's niet goed?
Rijtijd?
Of gewoon te weinig vermogen?

Als een Slash 4X4 op een Nimh 8,4V 3200 Mah rijd, zal hij het ook prima op een lipo 20C doen:rolling:

Ik bedoel....Voor recreatief rijden. Niets mis mee..
Edit: Ik heb een tijdje gereden met Team Orion 25C 3500 Mah Lipo's in een4X4 Slash. Zette de auto continue op z'n achterwielen. Power genoeg dus! Lange rijtijd ook...

De vergelijking met een Revo loopt hierin echt stuk. Heb zelf een Summit. (redelijk vergelijkbaar) Dus prestatie vergelijkingen lijken me ov erbodig. Totaal verschillend auto's;-)

Laatst bewerkt:
20c bij 3200mAh = max 64A, de ERBE heeft 120A met pieken naar 150A. Da's 1x gas geven en je lipo's geven licht !

De 4WD slash heeft de Velinion set, die 65A constant is met pieken naar 100A, dat is behoorlijk op en eigenlijk over het randje met je Lipo's.

In de Mini Revo passen ze niet, zijn te groot.

Dus de enige Traxxas auto's waarin je die zou kunnen gebruiken, mits ze qua maat passen zijn de non-brushless systemen, maar met een budget van 500 euro lijkt me dat ook geen optie.

Verkoop ze gewoon en koop Lipo's die wel in de auto passen !

Met 500 euro heb je een erg leuk budget, een Slash 4WD met een leuke set Lipo's ligt prima in het bereik, zou je al een zender hebben kun je ook kijken naar de Platinum editie.

Laat ik een voorbeeld geven van een pack dat wel super is voor de Slash 4WD :

http://www.hobbycity.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=8357

15 euro !

ps, zie dat ze eindelijk van die vreemde rode kleur zijn afgestapt, ze zijn nu mooi zwart ! :-)

Laatst bewerkt:
Allemaal mooi en wel,maar ik wilde alleen maar een electro auto erbij uitsluitend voor mijn lipo's.
Als ik deze niet kan gebruiken dan komt er geen auto.
Hebben ook 80euro gekost die lipo's.

Da's met de kennis van nu, een verkeerde investering geweest :-(
Voor minder geld, koop je nu betere accu's
Maar ik begrijp het ook wel, dat je er iets mee wil doen. Zou dan op zoek gaan naar een leuke gebruikte slash.

Tja, ik blijf dat een vreemde redenering vinden, maar ieder het zijne.

Maar een Slash 2WD, de non-brushless versie is dan prima autooke voor je :-)

eindelijk in elkaar gezet...
nu nog testen. :rolleyes:

dsc3055s.jpg

dsc3057s.jpg

dsc3052s.jpg

en het verschil tussen de oude motormount en de nieuwe (oude lager is 10x15x4, nieuwe lager is 10x19x5)

dsc3031s.jpg

Laatst bewerkt:
Die motormount ziet er zeker prima uit, een goeie investering (de diff ook trouwens).
Die orginele plastiekemotormount, met dat te kleine lager, heeft er bij mij ook voor gezorgd dat mn spur veel te snel versleten was.

@djleonardo, dat ziet er heel netjes uit!

weet je ook wel motor pinion je zal gebruiken met die stalen sprur?
volgens mij kan die standaard pinion toch geen stalen spur aan?

Ik heb een aantal stalen pinions op dit moment. De HotRacing pinion was gestript door het centerdiff dat kapot ging (het spur dat je op de foto ziet, heeft het overleefd) De rest van de pinions heb ik nog niet geprobeerd.
Ik heb nog een setje van Novak, een nieuwe Hotracing met nitriding (hard laagje) en een extra harde Robinson racing. De laatste zit in mijn Slash 2WD met slipperspur van hetzelfde merk. Dat lijkt een goeie combi te zijn. Overigens zijn deze allemaal voor een 5mm schacht dus je hebt een verkleiner nodig als je die op een Velineon wil gebruiken (en dat werkt prima overigens)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back