Traxxas Slash 4x4 VXL Topic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
wat is een goede motor voor op de vxl regelaar??
en wat is eventuweel een goede regelaar voor een andere motor wel iets wat tot 4 cell aankan
eventuweel een ccc setjekoop ik regelaar op ebay goedkoop
of hpi ccc dat is toch ook goed.??
groeten

wat is een goede motor voor op de vxl regelaar??
en wat is eventuweel een goede regelaar voor een andere motor wel iets wat tot 4 cell aankan
eventuweel een ccc setjekoop ik regelaar op ebay goedkoop
of hpi ccc dat is toch ook goed.??
groeten

Mamba Max Pro 9100 SCT ESC 2400-kV Neu-Motor Combo 1/10 | eBay

dit is een hele goede regelaar incl een mooie motor als je niet verder dan 4s wil gaan. Ik heb zelf ook deze regelaar en ben er erg over te spreken.

Mamba Max Pro 9100 SCT ESC 2400-kV Neu-Motor Combo 1/10 | eBay

dit is een hele goede regelaar incl een mooie motor als je niet verder dan 4s wil gaan. Ik heb zelf ook deze regelaar en ben er erg over te spreken.

Ook ik ben wel erg benieuwd welke andere motor je op de standaard vxl regelaar zou kunnen worden die:
- vergelijkbaar is met vermogen en ook goed op 2s rijdt
- minder warm wordt dan de velineon motor
- en daardoor minder verbruikt? (langere rij tijd?)

Of werkt het niet zo simpel?

Ook ik ben wel erg benieuwd welke andere motor je op de standaard vxl regelaar zou kunnen worden die:
- vergelijkbaar is met vermogen en ook goed op 2s rijdt
- minder warm wordt dan de velineon motor
- en daardoor minder verbruikt? (langere rij tijd?)

Of werkt het niet zo simpel?
een goede vervanger is de Castle 1410 4-Pole, weet alleen niet of die zuiniger is, denk ongeveer zelfde rijtijd

Thanks voor de antwoorden, want wat ik verwachte is vanavond al gebeurd... met net m'n nieuwe stampede vxl wielen erop

ter info
Ik heb een normale slash 4x4 vxl met de volgende aanpassingen in de aandrijflijn:
- stalen spur 54 tands
- 15 tands pinion (of 13, weet ik even niet meer)
- mip cvd's voor beide achterwielen
- en nu dus ook 4x de stampede vxl wielen rondom

De standaard motor wordt echt veel te warm (je verbrandt je vingers eraan als je em langer dan 1a2 seconden vast houdt). Ook de regelaar wordt een stuk warmer met deze brede wielen erop, met 17mm hex buggy wielen gebeurde dit al, maar nu nog iets warmer (heet).

Ik rij alleen maar op Lipo 2s (5000mah) en voornamelijk off-road op zand terreinen.
Met de zojuist gemonteerde stampede vxl wielen rondom lijkt mijn rijtijd (o.a. door de warmte denk ik) ook korter.

Wat is nu het slimste om te doen???

met die grotere wielen vraag je gelijk meer an je aandrijflijn. en vergroot zo je probleem met warmte
.
gewoon een dikke koeler op je motor zetten

een koeler en kleiner vertanden dus?

Ik had een koelertje, zo'n kleintje van topcad oid, maar deze is stuk gelopen (gok door stof e.d. ivm het offroad rijden?).
1) Is het dan wel verstandig om er weer een (grotere?) koeler op te zetten?? Ik de alu koelribben/montage nog wel, maar de fan is er af. zo'n ding: TopCad 540 motor heat sink » Red RC – RC Car News

2) En zo ja, welke zou ik dan het beste kunnen nemen? Eentje bij de pc zaak bestellen? 3) Klopt het dat de uitgang van de regelaar 6 volt is??

En anders kleiner vertanden naar 13/50, want er zit nu een stalen spur 54 op (duur en nog heel), 4) is 1 of 2 tandjes kleiner dan nu op alleen de pinion dan ook genoeg???

5) Of is dit probleem lastig op te lossen bij traxxas en zou ik voor die 1410 motor moeten gaan? of heeft die dezelfde problemen dan??

Hij gaat wel als een speer met de standaard motor:p, maar de boel wordt zo warm....:(

Een koeler erop ga je het warmte probleem niet mee oplossen, andere gearing wel.
Koeler is handig als hij een klein beetje te warm word en dan daarmee net een beetje koeler laat lopen
Als hij véél te warm wordt moet je echt anders gearen.

Een koeler erop ga je het warmte probleem niet mee oplossen, andere gearing wel.
Koeler is handig als hij een klein beetje te warm word en dan daarmee net een beetje koeler laat lopen
Als hij véél te warm wordt moet je echt anders gearen.

jongens, er moet gebashed worden met die auto. anders zet hij er geen stampede banden onder.
en lager gearen om warmte te voorkomen is voor een basher geen optie want dan gaat de wagen langzamer en dat wil men niet.

dus zeg ik een dikke koeler op die auto. wil je het echt goied doen. dan gooi je die stampede banden eraf en in de prullebak ermee.

Als hij wil bashen had hij niet alleen de stampede wielen eronder moeten doen, maar de complete auto moeten kopen ;-)
vxl wordt nu eenmaal warm in de 4x4, en een koeler gaat dat niet oplossen , heel simpel. je forceert de boel nu alleen om koeler te worden, maar de regelaar blijft te hard werken en zegt vanzelf "poef"

En met de stampede wielen eraf is nog een betere oplossing ;-)

de vxl kan wel extreme hitte verdragen zo tot 80 graden is bij mij nog geen probleem geweest.
laat hem wel eerst afkoelen voordat ik verder ga met de volgende lipo.

Thanks voor alle antwoorden!
Nu ben ik helemaal gek van die stampede banden en de wegliggen ervan in het terrein, dus die blijven er zeker op! (een van de beste verbeteringen tot nu toe qua rijgedrag).

Snelheid is voor mij niet het belangrijkste, fun met bashen wel, dus omlaag gearen ga ik zeker doen (pinion 1 en 2 tandjes kleiner aanschaffen).

qua koeler heb ik bij Alternate nog een 40mmx40mm fan gezien
ALTERNATE - HARDWARE - Koeling - Behuizing - Standaard - Sharkoon System Fan S40

die het hopelijk ook doet op de slash, monteren zal nog even een uitdaging worden, maar daar komen we wel uit.

Andere vraag mbt de montage van schokbrekers...die willen er nog wel eens uit vliegen onderaan.
Het boutje loopt er uit, wat is hiervoor de beste oplossing???
Ik denk zelf aan door-en-door boren en een moertje op het boutje draaien?? (vastzetten?)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back