Traxxas Slash 4x4 VXL Topic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Jaah me sluit vaste tandwielen besteld

dj jij hadt me verteld dat di gewoon op me normaale slipper of dif ofzo kan.
daar hoop ik op
anders heb ik een groot probleem

hoor van je:D
iemand nog onderdeeltjes of stekkertjes via hk nodig ik ga wat bestellen dus wel best wel wat als het hier is doorsturen naar jullie

groeten chiel/
is goedkoepr met verzenden

heren weer even een vraagje van mijn kant:

ik heb nu de standaard vxl motor in mijn slash 4x4 liggen maar na 10 min rijden op 2s word hij toch wel aardig warm...

dus ik ben nu op zoek naar een nieuwe motor /esc

mijn ogen vielen op 2 keuzes:

de Castle Creations | Mamba Max Pro SCT (2400 kv)

en de Sidewinder SCT (3800 kv)

maar nu ik zo naar die gearing chart kijk zie ik dat ik die 2400 kv minder kan vertanden ten opzichte van de 3800kv?

full

nou staat er wel (3 -4s) achter de 2400 kv motor, maar kan je die ook nog gewoon op 2s rijden en dan wat zwaarder vertanden?

Laatst bewerkt door een moderator:
Wat is "aardig warm"?

Mijn 4.5 T Novak word op een off-road baan (vlijmen, klei) ook zo een 78 graden gemeten met een digitale temp gun en dat is ook "aardig warm" maar zeker niet verkeerd.

heren weer even een vraagje van mijn kant:

ik heb nu de standaard vxl motor in mijn slash 4x4 liggen maar na 10 min rijden op 2s word hij toch wel aardig warm...

dus ik ben nu op zoek naar een nieuwe motor /esc

mijn ogen vielen op 2 keuzes:

de Castle Creations | Mamba Max Pro SCT (2400 kv)

en de Sidewinder SCT (3800 kv)

maar nu ik zo naar die gearing chart kijk zie ik dat ik die 2400 kv minder kan vertanden ten opzichte van de 3800kv?

full

nou staat er wel (3 -4s) achter de 2400 kv motor, maar kan je die ook nog gewoon op 2s rijden en dan wat zwaarder vertanden?

ga een motor die rated is voor 3-4s nu niet op 2s rijden en het verschil in snelheid proberen op te lossen dmv zwaarder vertanden.

een motor die rated is voor 3-4s is geschikt voor 3-4s en niet voor 2s

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zou niet meteen een andere motor kopen omdat je motor "aardig heet" word...

Kan je je vinger na die 10 minuten erop leggen??
Welke vertanding in welke omstandigheden rij je?

Misschien dat hij ergens stroef loopt door vuil oid...?

Korte vraag, ik kan redelijk goedkoop (reserve) diferentielen kopen voor mijn slash (voor en achter), maar hoe sterk is een normaal voor- en/of achter differentieel? En hoelang gaat zoiets mee?

Zou het nuttig zijn deze mee te bestellen ('t blijft toch weer geld kosten, en ik heb liever een nieuwe motor bijvoorbeeld)

ik rij al een jaar met de platinum,en heb me diff er nog nooit uitgehaalt.
heb er zelf ook nog 2 reserve,alleen vraag me af waarom;)

Thanks, dan gaan we die niet meebestellen :)

Iemand anders nog ervaring met de Castle 1410 motor op de slash of stampede (ivm de grotere wielen)? (ik heb er rondom stampede wielen op, puur basher)

Thanks, dan gaan we die niet meebestellen :)

Iemand anders nog ervaring met de Castle 1410 motor op de slash of stampede (ivm de grotere wielen)? (ik heb er rondom stampede wielen op, puur basher)

Jep, op mijn Stampede met nog grotere wielen (proline 4.0 op 17mm hexes). Gaat prima, ik had de gearing eerst zo vertand dat hij bijna geen snelheid meer had maar had al snel door dat ik de gearing met die Castle 1410 net zo goed stock had kunnen laten.

Jep, op mijn Stampede met nog grotere wielen (proline 4.0 op 17mm hexes). Gaat prima, ik had de gearing eerst zo vertand dat hij bijna geen snelheid meer had maar had al snel door dat ik de gearing met die Castle 1410 net zo goed stock had kunnen laten.

Ha fijn, wat meer ervaring!
Kun je me een aantal dingen vertellen?

- welke vertanding hou je aan bij welke omtrek van de wielen? (pinion, spur en wielomtrek)
- welke vertanding tip zou je me geven voor de slash 4x4 met 54t spur (staal, die blijf voorlopig dus nog even)
- welke temperaturen haalt de motor (fannetje?)? (gokje of gemeten)
- heb je de motor op de standaard vxl regelaar aangesloten?
- rij je dan met 2s of 3s? (verschil in temperatuur?)

En tot slot, waar heb je de motor gehaald? ik sta op het punt deze te bestellen via e-bay namelijk :)

Enorm bedankt alvast voor je uitleg, ik zoek nog wat bevestiging voor de 1410 tov de standaard velineon die erg warm wordt of anders laag gegeared moet worden. (11pinion op 54 spur met stampede banden)

4 pole motor gaat niet op de standaard Traxxas ESC, deze werkt alleen goed samen met 2 pole motors helaas. Heeft iets te maken met de hogere stromen door de 4 pole en de toeren die hij denkt dat de motor maakt (maal 2 omdat je van 2 naar 4 pole gaat).

Dus zeker kijken naar een complete set ipv een losse motor !

4 pole motor gaat niet op de standaard Traxxas ESC, deze werkt alleen goed samen met 2 pole motors helaas. Heeft iets te maken met de hogere stromen door de 4 pole en de toeren die hij denkt dat de motor maakt (maal 2 omdat je van 2 naar 4 pole gaat).

Dus zeker kijken naar een complete set ipv een losse motor !

Ah, dat is weer waardevolle informatie :o, bedankt!
Dan wordt de stock velineon lager (1 tandje lager) gegeared en met een fan erop toch weer interessanter!

Mijn Slash Platinum is sinds gisteren ook rijklaar :)
Heb hem gisteren even getest (met de volledige stockafstelling)
Maar daar is dus nog wel wat werk aan :D, maar dat is natuurlijk ook leuk eraan :)
Iemand nog wat extra tips (buiten 40 en 50wt in de shocks, diff voor en achter hervullen, middendiff plaatsen, ....)

p1010758kopie.jpg

p1010759kopie.jpg

p1010760kopie.jpg

Nu maar ff op zoek naar een 'goedkopere' zender om ermee in het zand te gaan crossen...

- Tandje meer op de pinion misschien ?
- Toe-in achter aangepast neem ik aan ?
- Krimpkousje plaatsen aan voorkant middenas tegen vuil
- Afdekplaatje middenas dicht bij diff had je al las ik.
- Iets meer voorspanning op de vering, voor en achter, standaard komt ie met springen erg makkelijk met zijn wielen tot aan de kap. (Bij een wedstrijd neem je dat voor lief, maar tijdens fun rijden wil je toch je kap wat sparen :-))

Thanks voor de tips snoebel.
Ga dat allemaal eens uitvoeren. Wat voor soort tandwielen heeft een slash eigenlijk?

Idd de dichting bij het spur zit er standaard in... De opening vanvoor moet ik nog dicht maken...

Geen idee eigenlijk, heb tot nu toe braaf de originele Traxxas pinions laten komen ;-)

Hoezo andere zender ? Je moet de auto door het zand laten crossen, niet je zender !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back