Traxxas Slash 4x4 VXL Topic.

Discussie in 'Electro offroad' gestart door diver, 10 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vxltraxxas

    vxltraxxas

    Lid geworden:
    12 mrt 2011
    Berichten:
    941
    Locatie:
    helmond
    Ik weet niet wat jij Rcw overbodig vindt wat ik wel kan opmerken is dat je mischien verder moet lezen dan je neus lang is.zodat je kan zien dat het nog niet zo overbodig is.
    Nog maals een beter begin begind bij je zelf dus ook bij jou.
    (Als jij niet van een overbodige reactie houd moet je ze zelf ook niet geven/plaatsen.)
     
  2. savage .26 picco

    savage .26 picco Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 okt 2004
    Berichten:
    8.470
    Locatie:
    Hoek van Holland
    Ik heb wel iets verder gelezen en ben het met RCW eens dat het overbodig was..... Net als de reactie die je op RCW plaatst....

    Leonardo kaart iets aan waar een hoop gebruikers last van hebben en wat onder de vaste bezoekers als zeer irritant beschouwd wordt en daarin vervolgens gesteund door Wiebe in z'n functie als moderator...

    Dan is in mijn ogen de enige overbodige reactie die van jou.....

    Als je een vraag stelt verwachten we hier op het forum dat we in ieder geval begrijpen wat je vraagt.... Met een lapje tekst zoals Knorrie dat plaatst kunnen we gewoon niks.....
     
    Laatst bewerkt: 7 sep 2011
  3. vxltraxxas

    vxltraxxas

    Lid geworden:
    12 mrt 2011
    Berichten:
    941
    Locatie:
    helmond
    Onthoud wel even dat hij 14 is en je zoon jong beginnend modelbouwtalent hoort niet op deze manier afgekaffert te worden. Dat kan in ieder geval op een normale nette manier tegen de desbetreffende persoon gezegd worden of stuur de desbetreffende persoon even een mail zodat hij er wat van leert en nog een mooie modelbouw toekomst tegemoet ziet. Dat scheelt pas een hoop forumvervuiling.

    Zo zie je maar weer dat verstand niet altijd met de jaren komt.
     
    Laatst bewerkt: 7 sep 2011
  4. savage .26 picco

    savage .26 picco Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 okt 2004
    Berichten:
    8.470
    Locatie:
    Hoek van Holland
    Nou dat viel best wel mee..... Als dat wel zo was geweest had Wiebe daar ook nog wel wat van gezegd , zo moeilijk zijn de mods daar niet in...

    Ook iemand van 14 wordt hier in Nederland geacht toch wel een enigzins samenhangende goed opgebouwde zin te kunnen fabriceren , je hebt dan namelijk al wat jaartjes onderwijs in de taal achter de rug..... Technisch gezien zou ze dat nog beter af moeten gaan ook aangezien ze daar vrijwel dagelijks pak 'm beet een uurtje (of 2) mee bezig zijn.

    En voor diegene die er moeite mee hebben bestaat er zoiets als spellingscontrole..... Iets wat een hoop gebruikers eens sterk zouden moeten overwegen , zou het forum een stuk prettiger te lezen maken.
     
  5. Rolf92

    Rolf92

    Lid geworden:
    5 okt 2010
    Berichten:
    2.180
    Locatie:
    Meppel
    Denk niet zozeer dat er iets mis is met de spellingscapaciteiten van de gemmidelde nederlander, maar dat het eerder laksheid is. het forum wordt vaak gebruikt als een soort 'shoutbox' waarbij men niet even rustig de tijd neemt om het bericht overzichtelijk te presenteren
     
  6. savage .26 picco

    savage .26 picco Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 okt 2004
    Berichten:
    8.470
    Locatie:
    Hoek van Holland
    Tja... Die laksheid is in mijn ogen ook het probleem , echter is het eerste wat het merendeel roept : Dyslexie

    Het lijkt tegenwoordig wel een besmettelijke ziekte.....
     
  7. Rolf92

    Rolf92

    Lid geworden:
    5 okt 2010
    Berichten:
    2.180
    Locatie:
    Meppel
    Het dyslexie-'certificaat' is vaak ook zeer makkelijk te verkrijgen (met respect voor de echte dyslecten), sterker nog, ik moest volgens mijn middelbare school ook het traject in terwijl ik nooit problemen heb gehad met lezen, zat op de basisschool altijd op het hoogste niveau :s
    maar dit even terzijde
     
  8. RCW

    RCW

    Lid geworden:
    25 jan 2009
    Berichten:
    1.777
    Wat ik overbodig vind, is dat er iemand commentaar krijgt, die een mede forumlid vriendelijk vraagt z'n taalgebruik aan te passen. Niets mis mee, natuurlijk. Ware het niet dat je in de door mij gequote opmerking je stelling ontkracht.

    Verder storen veel forumleden zich aan het taaltje zoals (in dit geval) Knorrie bezigt. Er is niets mis mee je mede forumlid op iets aan te spreken. Ik zie dit als een soort "zelfcorrigerend" forumeigenschap.

    Maarja....On-topic maar weer!
     
  9. WonderTiger

    WonderTiger

    Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Berichten:
    3.718
    Locatie:
    Zaandam
    kappen nu?? :eek:ntopic:
     
  10. slashbasher

    slashbasher

    Lid geworden:
    18 feb 2010
    Berichten:
    987
    Locatie:
    brabant,omgeving oss
    iedereen heeft zijn eigen probleem,en in dit geval reageerde een mod pas na irritatie van andere leden.
    en dat zou niet moeten,die had eerder kunnen reageren.
     
  11. vxltraxxas

    vxltraxxas

    Lid geworden:
    12 mrt 2011
    Berichten:
    941
    Locatie:
    helmond

    Ik zie dit als forum vervuiling.
     
  12. Rolf92

    Rolf92

    Lid geworden:
    5 okt 2010
    Berichten:
    2.180
    Locatie:
    Meppel
    idd, dit vind ik ook forumvervuiling!!!

    ps:net zoals dit bericht overigens

    Edit: O ja, vergeten...... :eek:ntopic:
     
    Laatst bewerkt: 7 sep 2011
  13. MARS

    MARS

    Lid geworden:
    30 aug 2011
    Berichten:
    4
    Locatie:
    Tilburg
    1/8 Baja wielen

    Ok, even on-topic dan maar.....

    Ik heb al een tijdje een beetle kap liggen voor mijn slash4x4, maar ben nog op zoek naar baja wielen zoals bijvoorbeeld op de HPI Baja. Ik bedoel daarmee voor smal en achter breder en eventueel hoger. Ik weet dat de wielen voor de HPI 1/5 is, maar ik kan tot op heden niets vinden wat er op lijkt in 1/8 en 17mm hex.

    Ik vind onderstaande sets van marktplaats bijvoorbeeld wel mooi, maar dat is allemaal 1/5;

    Marktplaats.nl > HPI Baja wielen in goede staat - Hobby en Vrije tijd - Modelauto's | 1:5 tot 1:12
    Marktplaats.nl > hpi baja offroad banden op 8 spaaks mad max velgen - Hobby en Vrije tijd - Modelauto's | 1:5 tot 1:12
    Marktplaats.nl > hpi baja onroad banden op 8 spaaks madmax velgen - Hobby en Vrije tijd - Modelauto's | 1:5 tot 1:12

    Marco
     
  14. Rolf92

    Rolf92

    Lid geworden:
    5 okt 2010
    Berichten:
    2.180
    Locatie:
    Meppel
    is het misschien iets om achter 1/8 truggy wielen te monteren en voor 1/8 buggy wielen? dan heb je iig het breedte verschil tussen voor en achter.
     
  15. MARS

    MARS

    Lid geworden:
    30 aug 2011
    Berichten:
    4
    Locatie:
    Tilburg
    Rolf,

    Bedankt voor je reactie. Ik had geen idee dat de truggy banden breder waren. Ik ga meteen effe googelen.

    Marco
     
  16. Rolf92

    Rolf92

    Lid geworden:
    5 okt 2010
    Berichten:
    2.180
    Locatie:
    Meppel
    let wel op dat je truggy wielen met offset neemt, anders kun je nog wel eens in de problemen komen met de ophanging van de Slash
     
  17. DJLeonardo

    DJLeonardo

    Lid geworden:
    24 jun 2009
    Berichten:
    2.210
    Locatie:
    Bollenstreek
    Truggy wielen zijn een stukje groter he.. Als je een 4x4 rijdt is het niet echt een goed idee om met verschillende groottes te rijden. Dat gaat niet goedkomen met je rijeigenschappen dan, constant slippende voorwielen.

    Wat wel kan is een z.g. breedset. Dus voor smallere banden dan achter. Ik heb een manier gevonden om dat te doen.
    DE Racing SC8 velgen met voor: Proline Gladiator 2.2/3.0
    achter dezelfde velgen maar 2.2 Gladiators (voor 1/10 trucks) met opgerekte wangen op het 3.0 gedeelte.
    De SC8 velg is een fractie groter dan een normale sc velg waardoor de 2.2 band net wat groter uitvalt en even groot wordt als de sc band (die normaal iets hoger is)
    Als je echt grotere achterwielen wil hebben dan zul je de centrale as eruit moeten halen en 2WD gaan rijden. Heb ik ook gedaan met Proline Mashers achter en Carvers of Mohawk s op de voorwielen. Dat is wel gaaf idd.
     
    Laatst bewerkt: 8 sep 2011
  18. DJLeonardo

    DJLeonardo

    Lid geworden:
    24 jun 2009
    Berichten:
    2.210
    Locatie:
    Bollenstreek
    plaatje bij het praatje:
    [​IMG]

    Gladiator breedset op sc8 wielen
    [​IMG]

    achter: Mashers op 2.2 truck wielen (Stampede voorwielen)
    voor: Mohawk op 2.2/3.0 wielen
    Dit werkt dus niet op een 4x4
    [​IMG]


    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 9 sep 2011
  19. MARS

    MARS

    Lid geworden:
    30 aug 2011
    Berichten:
    4
    Locatie:
    Tilburg
    Bedankt voor de tips en foto's! Ik ga weer even googelen.

    Marco
     
  20. thijmenj

    thijmenj

    Lid geworden:
    2 mei 2011
    Berichten:
    203
    Locatie:
    Aalten
    Zijn er hier ook mensen die van heli vliegen naar het rijden zijn overgestapt?
    Ik vlieg momenteel en wil dit ook zeker blijven doen, maar misschien in de toekomst ook een slash erbij, gewoon omdat dit me ook leuk lijkt.

    Wat vinden jullie leuker? Het leuke van heli vliegen is ook juist de grote uitdaging, gezien de complexiteit van het vliegen. Is het niet dat je om deze reden sneller bent uitgekeken op een auto? (puur interesse)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina