Traxxas Slash 4x4 VXL Topic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
ik gaf ook al aan dat het fannetje niet veel soeps zou zijn.
maar ik heb nog een 14000 rpm fan met 5.5 CFM

deze heatsink kon ik niet zo gauw vinden zonder fan en met montage gaatjes voor een 30 x 30 fannetje

uit een pc halen kan , alleen zijn die ventilatoren meestal 12 of 24 Volt , dus heb je voedingsprobleem, de lucht opbrengst is zeker hoger , maar de ventilator zelf ook.
Probleem is dat je hebt te maken met een snelle "opwarmtijd" , en menig ventilator zal daar moeite mee hebben om te koelen.De afmetingen van deze fannetjes(30x30 of 40x 40 ect) geven een lage luchtopbrengst , dus enige wat je kan proberen is het toerental zo hoog mogelijk te kiezen.

Of dit echt nut heeft ???, ventilator op de ESC zal een beter resultaat geven, omdat die meestal een lagere opwarmtijd heeft en dus makkelijker af te koelen is , dan de motor.Geeft alleen nog geen koelere motor;)

ach, alle kleine beetjes helpen:)

Laatst bewerkt:
Dus beter een orginele van traxxas kopen, of iets van integy of dergelijke, of iets uit een ouwe pc slopen??

traxxas heeft alleen een fan voor de regelaar, niet voor een motor

en integy / yeah racing / 3racing allemaal 1 pot nat

en ik hoef geen ventitalor op mijn regelaar als de motor warm word

ik weet niet welke pc jullie thuis hebben maar mijn ventilatoren hebben een afmeting van minimaal 12 centimeter. da valt niet echt in te bouwen.

ik weet niet welke pc jullie thuis hebben maar mijn ventilatoren hebben een afmeting van minimaal 12 centimeter. da valt niet echt in te bouwen.

kijk maar eens op je processor behuizing : daar zitten ventilatoren op die een kleinere afmeting hebben bv 50x50 0f 40x 40 meestal brushless uitgevoerd, dus is zeker een idee, alleen is vaak de voeding 12 Volt ;)
En dan hoef je niet te vertellen welke afmetingen de fannetjes hebben in de flaptop:mrgreen:

kijk maar eens op je processor behuizing : daar zitten ventilatoren op die een kleinere afmeting hebben bv 50x50 0f 40x 40 meestal brushless uitgevoerd, dus is zeker een idee, alleen is vaak de voeding 12 Volt ;)
En dan hoef je niet te vertellen welke afmetingen de fannetjes hebben in de flaptop:mrgreen:

dat zeg ik. pc's uit het jaar nul misschien. maar de kleinste ventilator in mijn pc ( toch ook al weer 3 jaar oud ) is 12 centimeter in doorsnede.

op mijn processor zit een mega koelblok van 1 kilo met heatpipes en 2 x 12cm fans ( zoiets als hier onder )
scnj2000main400.jpg

Ahh de Scythe Ninja, heb dat ding ook nog hier thuis liggen denk ik in eens aan.
Ik heb trouwens geen fan op mijn CPU ;)

003415-1.jpg

De meeste mensen die enig zins in de PC business zitten hebben inderdaad 120mm fans in hun cases. Je kunt wel kleinere fans kopen voor op de NB (North Bridge) ofzo, maar die werken ook allemaal op 12v. Echter, een goede fan kun je ook ondervolten, ik heb Scythe fans in mijn PC (op mijn radiator) en die beginnen al bij 4V meen ik. Dus je zou een kleine fan kunnen zoeken dan checken of die zich goed laat ondervolten. Scythe fans zijn van uitstekende kwaliteit en ze hebben volgens mij ook kleinere modellen.

EDIT: Papst Axial compact fans
Voorbeeld: 255 H

Laatst bewerkt:
tsjonge dan hebben jullie wel koelkasten;):mrgreen: van pecee's.

Water gekoeld :confused:hmm, wordt wel een bouwdoos zo , en dat moet allemaal onder de tray passen:D.Gelukkig bij lekkage is de velineon ESC waterproof.:cool:

Zou zelf iets maken met geforceerde koeling dmv de rijwind, dus bv een luchthapper bij 1 van de ramen en dan met een flexibele slang naar de motor ,das makkelijk te maken incombie met de overtray.;)(werkt bij mn bigscale perfekt)

Ahh de Scythe Ninja, heb dat ding ook nog hier thuis liggen denk ik in eens aan.
Ik heb trouwens geen fan op mijn CPU ;)

Ook je grafische kaarten watergekoeld? :p (heb zelf ook een 3x 120mm radiator in de voorkant van de kast hangen. :) )

anyways, je kunt in een redelijke computer winkel nog gewoon 30mm ventilatoren kopen. en je kunt ze ook gewoon op de rij accu aansluiten. (dus op 3s Lipo bijvoorbeeld) in plaats van ze op de ontvanger aan te sluiten.

traxxas heeft alleen een fan voor de regelaar, niet voor een motor

en integy / yeah racing / 3racing allemaal 1 pot nat

en ik hoef geen ventitalor op mijn regelaar als de motor warm word

Ik had maar ergens wat luiden, wist niet waar de klepel hing (LOL)

'Heb net ff een overtray besteld nu zal het daat best warm onder worden van de zomer dus wil iets gaan maken met gaas of zo.

De heatsink die op de motor past moet een 540 zijn toch???

de overtray heeft soort lammeletjes, die er uit gezaagd kunnen worden voor een betere luchtstroom. Nu voelt de tray zelf nog niet warm aan, en heb nog geen last gehad van hogere temperaturen. De fan die ik op de esc heb gezet, zal ook voor de nodige luchtstroming onder de tray zorgen denk ik

Ik wacht nog even met de gaten maken, ik heb het vermoeden dat er voldoende lucht door de spleten lekt. En de achterzijde is vrij open.

Yup : RAD -> CPU -> NB -> GPU -> RES/PUMP -> RAD
Heb wel 'maar' 1 GPU, ben geen fan van CF en SLI.

netjes. :) zit zelf nog met een q6600 op 3.6GHz. (Rad, cpu, NB/SB, gpu, gpu, pomp/reservoir en dan weer naar de rad. ) werkt nog steeds erg goed, ondaks dat ie al meer dan 2 jaar oud is. ^.^

net even bezig geweest om een betere luchtstroom onder me douchemuts te krijgen.
want vd week liep die ook behoorlijk warm.
full
full
full
full

me foto album kunnen jullie ook bekijken als het goed is:rolleyes:

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back