Traxxas Slash 4x4 VXL Topic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Swaybar word zeker weten een must voor die Slash. 't zwaartepunt mag dan wel iets lager liggen, maar met die motor/regelaar, en dan ook nog eens een zware 5s accu zal de wagen zeker topzwaar worden.
Ben iig wel benieuwt. voor mij gaat er in ieder geval ook een komen (en 2 vrienden van me nemen er ook een, dus word zeker wel leuk. :) )

moah, is meer een expiriment.

Eigenlijk wil ik van de "standaard" versie een een offroad racer maken.
Beetje extra power van de MMM en alles verder zo veel mogelijk waterproof, RVS en ceramische lagers enzo (misschien stop ik hier toch nog de "echte" Waterproof VXL set in, motortje heeft al ceramische lagers)

van de PE een onroad racer:
alu-> betere stuurprecizie en wegligging
swaybars -> beter bochtengedrag
centerdiff -> kan ie geen wheelies maken
3S velineon -> lichte motor en Lipo. Of misschien werkt de MMM hier juist beter in. Ik kan tot 21/54 vertanding gaan, weet alleen niet of het kapje dan nog past. En idd een beetje expirimenteren met vleugels denk ik. Zit als een tijdje te kijken of ik er een beetje subtiel een voor en achter spoiler op kan maken. En misschien bouw ik 'm weer terug naar een offroader als het niet lukt en ga ik met m'n zwager racen in de bossen hier.:rolleyes:

Is natuurlijk allemaal maar een beetje proberen maar dat is dan ook juist de lol voor mij.

Laatst bewerkt:
MMM 2200 met 5S???

Vergeet je de vleugels niet?

Niet alleen 5S trouwens. Heb ook al 2 nieuwe 3S lipo's liggen die 125A leveren. Eigenlijk om de oude 3S te vervangen (die ik verneukt hebt door nooit te balanceren) van de 2WD.
Kans is natuurlijk aanwezig dat ik die in serie aan de MMM ga hangen.Of dat ik de MMM met 6S in de 2WD hang, kan ook nog....:mrgreen: Ik zit niet ver van Schiphol dus kan zo toestemming aan de toren vragen om op te stijgen :evilbat:

Met een beetje fantasie zijn er rijders die een voorlopige oplossing hebben bedacht. Geen nieuw idee....Wel simpel;)

[URL="
- Platinum Edition Slash 4x4 with custom dirt guard, running 2s lipo (part 1)[/URL]

Laatst bewerkt door een moderator:
nadeel is alleen dat de achterwielen ook behoorlijk wat drek omhool gooien. dus het chassis zal nogsteeds aardig wat over zich heen krijgen.

Misschien rondom maken. Ziet er niet uit...maar zoals gezegd...een voorlopige oplossing tot JConcept met de overtray komt;)

Het chassis van de 4X4 heeft een andere vorm. In basis zal het misschien passen (breedte/lengte) Denk alleen dat er aan de voorkant nog rotzooi naar binnen komt. Daar is het chassis een stuk smaller..

Bijkomend puntje zou de koeling van de ESC kunnen zijn. Deze zit bij de 4X4 op een andere plaats. Maar het is maar even gissen;)

oke zal daar eens kijken. Aangezien de slash 4wd toch al lager ligt zullen de dempers niet korter hoeven. Ook denk ik dat de 4wd niet zo snel wheelies zal maken aangezien er meer gewicht op de voorwielen ligt vanwege de aandrijflijn. Nog ongeveer 2 weekjes wachten en we zullen het weten:)

Ligt zo te zien aan de accu, en vertanding..

[URL="
- my slash 4x4 doing some runs[/URL]

Hoe bedoel je mishandeling...

wow die heeft toch wel erg veel power. had ik niet verwacht!
vinden jullie ook dat de transmissie erg veel lawaai maakt? die moet eerst ingelopen worden toch...
ik snap niet dat die mensen hun wagen al zo aftrappen als ze hem net hebben. ik rij zelf altijd erg rustig haha...vooral gisteren..... custom-wild-dagger

Ik zie dat deze meneer zowel talent als cameraman als als coureur heeft...
Je camera voor de helft op de straat richten en dan voortdurend het beeld uit rijden. Vervolgens met ieder dotje gas de auto op z'n dak leggen....:nooo:

wow die heeft toch wel erg veel power. had ik niet verwacht!
vinden jullie ook dat de transmissie erg veel lawaai maakt? die moet eerst ingelopen worden toch...
ik snap niet dat die mensen hun wagen al zo aftrappen als ze hem net hebben. ik rij zelf altijd erg rustig haha...vooral gisteren..... custom-wild-dagger

Er staat bij het commentaar dat de mesh too tight was. De tandwielen staan in het filmpje dus te strak.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back