Traxxas Slash 4x4 VXL Topic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
voor 35 ,achter 25

diff's ? wat is er met de diff's:?:;)
EDIT: sway bars gemonteerd, klusje van 3 minuten, keuze tussen stug en normaal , mooi spul .

Als je nu de auto probeert " om te rollen"(induwen en dan zijdelings de auto bewegen) gaat dit een stuk minder soepel, was al beter met de bigbore's maar dit lijkt me goed .

Laatst bewerkt:
vandaag weer lekker gereden op me shortcourse:mrgreen:

ben me filmpjes nu aan het uploaden,dan kan je zien wat die zo meemaakt op zo'n dagje:cool:
en wat me rijstijl is want heb me niet ingehouden vandaag.
en vanavond zal ik effe een foto plaatsen van wat ik al zowat heb kapot gereden.:(
en een filmpje natuurlijk.

[URL="
- slash 11-3-2010 012.AVI[/URL]

het valt nog wel mee trouwens wat er allemaal kapot is.
was meer een reactie van dat ik die dag op de baan aankwam 2 rondjes reed en weer terug naar huis kon omdat er iets afbrak wat ik net niet bij me had:confused:

maar heb de auto nu 2 maanden en de schade kan nog op 1 foto.

full

en die ene lager heeft een kettingreactie gegeven samen met de slipperclutch waardoor alles scheef is gaan zitten en daardoor ook me motorlager heeft vernield.
en alleen omdat ik als leek niet in de gaten had dat me slipper te los stond waardoor dat kunstof nippel die tegen het lager ligt het begaf,en daardoor is het lager schuin komen te zitten en dat had ik niet meteen door:(
en de overige onderdelen die zijn afgebroken das gewoon me eigen schuld,te koud weer en als je dan nog iets raakt of hij vliegt over de kop dan kan je erop wachten dat het afbreekt.
en die aandrijfassen daar ben ik nog niet uit want heb het probleem alleen achter.
kan 3 dingen zijn denk ik:1 is teveel kracht gaat er nu naar de achterkant kwa diff vet,2 is dat ik op het sneeuw heb gereden waar gestrooid was(kwam later op het forum tegen dat die daar ook niet zo goed tegen kan).
3 en uiteindelijk heb ik er heel veel meegereden die 2 maanden en heel veel nattigheid en modder tegengekomen.

MAARJA DAARVOOR HEB IK HEM OOK GEKOCHT WANT DAAR MOET DIE TEGENKUNNEN:mrgreen:

daar adverteren ze uiteindelijk toch ook mee!

maarja me baan ziet er steeds beter uit dus nu kunnen we beginnen met het tunen en afstellen van me auto:mrgreen:(nieuwe foto's staan in me album.
heb de bigbores erop zitten maar lol:-D 60 voor en 60 achter kwa olie.
ik vond hem al zo springerig maarja vandaar!
voor de rest is hij stock uit de doos op de banden die zijn van HPI ATTK banden en die hebben me toch een partij grip op zand en op kunstgras want daarvoor zijn ze eigenlijk bedoelt.

Laatst bewerkt door een moderator:
vet filmpje, en knappe baan, wou dat ik ook zo'n baan in mijn tuin had liggen,

ben me filmpjes nu aan het uploaden,dan kan je zien wat die zo meemaakt op zo'n dagje:cool:
en wat me rijstijl is want heb me niet ingehouden vandaag.
en vanavond zal ik effe een foto plaatsen van wat ik al zowat heb kapot gereden.:(
Sorry hoor maar als de Slash daarvan al kapot gaat moet ik mijn mening toch even serieus bijstellen. Je rijd lekker rustig over een zacht zand baantje zonder een meter van de grond te komen, daar moet die toch wel tegen kunnen.... Afgelopen zondag een Slash 2WD gezien die ook al om de haverklap problemen had ...

Nou ja, wel een leuk baantje!! Wou dat ik zoiets had waar ik even lekker kon racen. Probeer de volgende keer wat verschillende hoeken anders, maakt het filmpje toch net wat interessanter om naar te kijken. Tip : film laag aan de grond, dan lijken de auto en de jumps groter ;)

Laatst bewerkt:
Vandaag kwam mn Slash 4x4 rollend chassis thuis aan (stond "maar" 10 dagen bij de duoane).
De komende weken es rustig uit gaan zoeken wat voor een motor/esc ik er in ga steken.
Komt i.i.g. een nieuwe kap op, de standaard kap is wel erg dun, maar dat wist ik al van de 2wd.

ja dat is een goede tip iets lager en andere hoek kwa camera stand.

ik rij ook weleens achter op de klinkers en daar heb ik dan de domste schade gereden en een achterhubje.

en op het zand met te koud weer 2 andere hubjes,en dat lagerprobleem en kettingreactie is omdat ik nog te weinig weet vd hobby en het op een harde manier leer.

en ja heb toevallig het geluk dat ze langs het fietscross baantje nog wat plek over hadden wat niet werd gebruikt.
en de mensen uit de buurt vinden het wel prima want heb nog niemand horen klagen.
en in het begin reed er wel eens een motor overheen maar heb het baantje nu zo aangelegd dat het voor de kinderen op de fiets geen lol aan is en ook de jongen op de motor al eens gesproken toen die kwam kijken.
en die vind het ook wel gaaf en sindsdien kan ik lekker rijden.
en hoef niet elke keer me schop en hark mee te nemen:mrgreen:

als je plek heb is een schop en hark al genoeg,waar een wil is een weg.
zou wel een club hier in de buurt willen hebben maar dan indoor.

wat wij doen om schade van brommers/fietsers tegen te gaan is op diverse plekken een stalen buis in de breedte over de baan monteren.
op 1 a 1.2, hoog. en dan links en rechts de grond in slaan.

uiteraard zo dat je zelf geen last hebt van de buis.

ja dat is een goede tip iets lager en andere hoek kwa camera stand.

ik rij ook weleens achter op de klinkers en daar heb ik dan de domste schade gereden en een achterhubje.

en op het zand met te koud weer 2 andere hubjes,en dat lagerprobleem en kettingreactie is omdat ik nog te weinig weet vd hobby en het op een harde manier leer.

en ja heb toevallig het geluk dat ze langs het fietscross baantje nog wat plek over hadden wat niet werd gebruikt.
en de mensen uit de buurt vinden het wel prima want heb nog niemand horen klagen.
en in het begin reed er wel eens een motor overheen maar heb het baantje nu zo aangelegd dat het voor de kinderen op de fiets geen lol aan is en ook de jongen op de motor al eens gesproken toen die kwam kijken.
en die vind het ook wel gaaf en sindsdien kan ik lekker rijden.
en hoef niet elke keer me schop en hark mee te nemen:mrgreen:

als je plek heb is een schop en hark al genoeg,waar een wil is een weg.
zou wel een club hier in de buurt willen hebben maar dan indoor.

Misschien rijden ze over een tijdje wel mee!

(met een autotje dan he :mrgreen:)

wat wij doen om schade van brommers/fietsers tegen te gaan is op diverse plekken een stalen buis in de breedte over de baan monteren.
op 1 a 1.2, hoog. en dan links en rechts de grond in slaan.

uiteraard zo dat je zelf geen last hebt van de buis.

ja ik wil de plek ook weer niet toe eigenen het is openbaar.
en denk dat ik anders wel problemen ga krijgen met de buurt.
en als ik naar de gemeente ga en om een plek te vragen zullen ze me eerder naar berghem sturen.
maarja das geen zand en ik ben een zandhaas:mrgreen:
want zonder zand mis ik toch wel iets,al is kunstgras mischien wat beter voor je lagers.

zal niet zo hard schuren als zand:rolleyes::mrgreen:

Misschien zorgt het wel voor een verassing en heeft het toch een smerende werking. Ik heb ooit bij gebrek aan vet een boterhamenzakje op de kogel van mijn trekhaak gedaan en dat werkte prima. (het heeft niet gepiept of gekraakt in ieder geval)

ik bedoel ermee dat ik liever met de slash op zand rij
maar dat die op kustgras minder snel vuil wordt.
dus minder slijtage zal hebben in de lagers.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back