Traxxas Slash 4x4 VXL Topic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
inderdaad een leuk filmpje.. jammer van je kromme as.

vandaag clubwedstrijd gehad. 10 deelnemers ( 9 x slash 4x4 + 1 hong nor scrt10 )

kwalificaties gingen niet zo. Ik moest de finales in met een 8ste plek.
Daarna toch redelijk 4de geworden.

Ik moet zeggen dat de slash 4x4 wel heel hard gaat bij ons. na de eerste finale was de snelste slash 4x4 nog maar 0.3 seconde langzamer als de snelste 1/10 4x4 buggy ( een B44 ). en we hebben toch hele goede 4x4 buggy rijders.
na de 2de finale was het gat toch weer 1 volle seconde.

maar je ziet dat de slash 4x4 bijna netzo snel is als de 1/10 4x4 buggy klasse..
 
inderdaad een leuk filmpje.. jammer van je kromme as.

vandaag clubwedstrijd gehad. 10 deelnemers ( 9 x slash 4x4 + 1 hong nor scrt10 )

kwalificaties gingen niet zo. Ik moest de finales in met een 8ste plek.
Daarna toch redelijk 4de geworden.

Ik moet zeggen dat de slash 4x4 wel heel hard gaat bij ons. na de eerste finale was de snelste slash 4x4 nog maar 0.3 seconde langzamer als de snelste 1/10 4x4 buggy ( een B44 ). en we hebben toch hele goede 4x4 buggy rijders.
na de 2de finale was het gat toch weer 1 volle seconde.

maar je ziet dat de slash 4x4 bijna netzo snel is als de 1/10 4x4 buggy klasse..
Tju wat een hoop shortcourse rijders daar bij jullie.
ik ben een beetje jalours.
 
short course 4x4 eind uitslag

1 ( slash ) Kema Richard ( as usual :cool: )
2 ( slash ) Bilow Marcel
3 ( slash ) Noort, van Patrick
4 ( slash ) Hoogeveen Eelco
5 ( slash ) Rijnberk Brian
6 ( hongnor ) Velde, v.d. Michel ( viel me van je tegen :( )
7 ( slash ) Gelder, van Patrick ( en dat zonder af te snijden ;) )
8 ( slash ) Kranendonk Wesley
9 ( slash ) Beverloo Martin ( moet het nog leren :rolleyes: )
10 ( slash ) Dahoe Denzel

als de volgende keer echt iedereen er is. dan kunnen we wel met 15 man starten
 
Ik heb mijn bijna nieuwe slash 4x4 tekoop gezet moest iemand interesse hebben...
Gaat over de Mike Jenkins edition met 2.4Ghz traxxas link en de bijgeleverde nihm batterij.
Eventueel ook mogelijk om de 2 bionic 2s 4000mah 30c lipo's erbij te nemen...
Meer info in het verkoop topic...
 
GulfBug... :cool:

dsc1065s.jpg

dsc1061s.jpg

dsc1055s.jpg
 
Tja, ik denk dat ik er nog maar even niet mee ga rijden. De Martini kap is al aardig geschaafd hier en daar. Ik heb nu eindelijk de juiste stalen spur en pinion dus ik heb wat testruns kunnen doen.
De plastic spur had ik al 2x gestript. De stalen pinions van Castle bleken een andere pitch te hebben ( voor 1/8 )dus die waren nutteloos. De alu pinion van Castle was na een paar runs ook versleten. Dus nu even kijken hoe lang de HotRacing tandwieltjes het uithouden. Ik had voor de Slash 2WD een diff lock spooltje gekocht maar de schroefjesdie het asjes vasthouden trillen steeds los. Heb al 3 keer de de tranny weer moeten openschroeven :mad: Niet zo'n goeie kwaliteit dus van HotRacing. De swaybar sets was ik ook niet zo over te spreken. De dikste stang verbuig je permanent dus die is niet echt veerkrachtig. Dus ik hou me hart vast hoe goed de tandwieltjes dan zijn. Als dit niet werkt is er niet veel meer want bijna niemand maakt 32p pinions voor 5mm assen.
Maar.... het gaat wel als een dolle :shock: De acceleratie is beangstigend. Ik hou het maar bij 5S want 6S gaat waarschijnlijk alles echt meteen stuk. Ik kan op de openbare weg al bijna niets eens full throttle rijden. Ja, ik weet het, gekkehuis, maar wat is dat gaaf zo'n beest van een auto.:mrgreen:
De XT60 (lipo)connectoren geven ook geen krimp dus dat is echt een aanrader. Met de Castle fan houdt de Motor zich nu wel lekker koel.
 
Laatst bewerkt:
heeft iemand eigenlijk al een oplossing voor het probleem van de relatief makkelijk buigende achterassen?

ik las op het rctech forum dat iemand bezig was om e-maxx assen van het oude model pas te maken op zijn 4x4. Deze assen zijn 6 mm dik ipv 5 mm. Is er iemand hier die dit ook al geprobeerd heeft? de lagers die hiervoor nodig zijn zijn niet echt makkelijk te vinden. De jongen die hiermee bezig was op rctech had nog geen uitkomst gepost van wat er nu van terecht is gekomen.
 
Ik was er zaterdag ook bij.
Ik was degene met de zwarte kap met blauwe isolatie striping ;)
En de "auto weer op de baan zetster" hoorde bij mij :mrgreen:

Lekker kunnen testen met me nieuwe bandjes.
Bandjes helemaal top, ontzettend veel grip. Maar nu verder met afstellen van
auto want reed niet helemaal lekker zoals ik wilde.

Van te voren auto nagekeken op Camber.
Maar aan eind van de dag zag ik toch wel wat vreemds.
Achterwielen stonden niet meer zoals ik ze afgesteld had.
En ja, ook ik kromme aandrijfassen :yes:

En me voor en achter dif waar troep uitkwam.
Lagers in de diffs helemaal schoongemaakt want die liepen echt niet goed.

Had nog foto's geschoten maar die zal ik vanavond wel even online gooien.


@DJ-Leonardo
Gave bandjes. Hebben wel wat weg van de Toyo R888 Semi's.

Gr, Remmie :cool:
 
welke maat lagers moet daar dan in?

ipv 5*11*4 wordt het dan 6*11*4


@ montega: dan weet ik wel wie jij bent! Wij hebben nog een aantal rondes vlak bij elkaar gereden. Elkaar steeds inhalend enzo. Was wel gaaf. Ik reed nog wel gewoon op standaard bandjes. In het begin heel erg wennen want dat was spekglad. Ik vraag me nog steeds af waar ik dan precies die 2 assen krom heb gereden, want de keren dat het gebeurde kon ik me niet goed voorstellen waar het dan gebeurd zou moeten zijn. Zulke harde klappers waren het nu ook weer niet die ik maakte:p

ps: jouw vrouwtje is cool:cool: ....hoe vaak zij mijn auto overeind heeft gezet haha:D
 
heeft iemand eigenlijk al een oplossing voor het probleem van de relatief makkelijk buigende achterassen?

.

tkr6852m6driveshaftsrea.jpg


tkr6852x.png

Tekno Shafts for Slash 4x4 - R/C Tech Forums

Custom 6mm stub axles - no more bending or breaking
Bigger bearings for better load handling 10x15x4 inner and a 6x12x4 outer bearing (stock is 5x11x4 inner/outer)
Hardened steel driveshafts and drive cups
Captured CV drive pin - it can't fall out.
New M6 rear hub design with multiple camber link locations
Includes two sets of rear hubs (0.5 and 1.5 degrees). 1, 2, 3, and 4 degree settings available.
Reduces slop
Stock wheels and nuts fit with no mods
Metric hardware throughout
17mm adapter option (sold separately)
 
Laatst bewerkt:
ja die had ik ook al gevonden, maar ik vind het een dure oplossing. Ook ben ik niet zo'n voorstander van die stalen assen. daarin gaat nog redelijk wat slijtage zitten bij de diff-output yokes. Dat is tenminste mijn ervaring met mijn wagens waarop ik een vergelijkbaar systeem heb. De nylon assen op de slash voldoen wat dat betreft uitstekend. Ze kunnen wat verdraaien onder grote krachten zonder kapot te gaan waardoor andere delen van de aandrijving bespaard blijven.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top