Traxxas Slash 4x4 VXL Topic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Op de bnk bij mvb een proline f150 kap meegenomen (wie niet lol)

Wat me meteen opvalt is dat het dak veel dunner is als bij de andere proline kappen beetje habby wabby lexan maar de kap is wel flexibeler als normaal. Hopen dat door het flexibele lexan de kap heel blijft..

De 4x4 en de 2wd samen op de foto

IMG_8124.jpg

IMG_8137.jpg

IMG_8133.jpg

Ziet er goed uit Jorim! Persoonlijk vind ik het er beter uit zien dan die groene.
Koplampen en grill geven het wat meer realisme en die zwarte 'motor'kap geeft nog eens extra amerikaanse uitstraling!

Hallo people....

Kan hier iemand mij vertellen hoe je de aandrijf as kan worden verdikt bij de opening onderaan zodat er minder vuil in komt.
Ik lees er het een en ander over maar het liefst zou ik wat fototjes zien van hoe jullie dit hebben opgelost.

Ook hoor ik graag eens de ervaringen van de mensen hier over een overtray voor de slash... bv die van Jconcepts!

Word de boel niet te warm eronder?
En is dat met een badmuts erover ook niet het geval? (totaal geen rijwind koeling)

als je het gat bedoelt in het chassis aan de voorkant bij de servo.
ik heb een stukje binnenband van een fietsband gepakt en daar een klein stukje van afgeknipt. Gaatje erin gemaakt voor de aandrijfas. en met CA lijm aan de buitenkant van het chassis gelijmd.

zelf ben ik geen fan van overtrays. de boel word te warm onder zon tray, zeker met dit weer.

Op de bnk bij mvb een proline f150 kap meegenomen (wie niet lol)

Wat me meteen opvalt is dat het dak veel dunner is als bij de andere proline kappen beetje habby wabby lexan maar de kap is wel flexibeler als normaal. Hopen dat door het flexibele lexan de kap heel blijft..

vind het soieso vreemd.

ik ken nu 3 proline modellen van dichtbij

silverado : erg dik, knijterhard , geen flex
hardcore : dik , hard en een klein beetje flex
F-150 : dun, veel flex ( wel dun maar nog steeds veel dikker dan standaard traxxas kap )

je zou toch zeggen dat proline overal het zelfde materiaal gebruikt en alleen het model veranderd.

als je het gat bedoelt in het chassis aan de voorkant bij de servo.
ik heb een stukje binnenband van een fietsband gepakt en daar een klein stukje van afgeknipt. Gaatje erin gemaakt voor de aandrijfas. en met CA lijm aan de buitenkant van het chassis gelijmd.

zelf ben ik geen fan van overtrays. de boel word te warm onder zon tray, zeker met dit weer.

Dat is wel een TOP tip... :thumbsup:

ga deze morgen nog meteen uitvoeren! :turn-l:

Misschien ga ik eens die "badmuts mod" uitproberen, scheelt wel een hele hoop werk aangezien ik bijna altijd in een binnenbak (manege) rijd en daar me Slash toch aardig vies van wordt.

De innertray doet zo'n beetje wat hij moet doen, het ergste vuil buiten houden. Ik gebruik 'm alleen bij nattigheid, (sneeuw en modder) Met koelventilator op motor en esc. gaat dat best.
Badmuts gaat ook goed. Zijn wel mods te zien, met schroefjes geplaatst in lege gaatjes (ongebruikte stabi bevestiging voorzijde), waar de muts lekker achter blijft zitten

ik heb een air-scoop op de overtray gemaakt. Samen met de motor-fan blijft alles prima koel (lauw), ook bij warm weer.
De fan doet wel het meeste werk want zonder deze helpt de scoop niet genoeg.

scoops.jpg

neem geld mee. volgens mij zijn er ook kappen te koop tijdens traxxas dag..

ga ik zeker doen. thanks voor de tip! heb er echt zin in.

Wat betreft de overtray. Voor gebruik met dit weer is hij niet geschikt. Het wordt te warm. Begin dit jaar toen het flink kouder,nat en modderig was heb ik hem wel vaak gebruikt. In de meeste gevallen bleef de temperatuur in orde en heeft het ding toch erg veel vuil buiten gehouden.

mooie foto's hoor!
De baan heeft wel wat gaten zie ik...is ook bijna geen beginnen aan met dit droge weer om het perfect te houden denk ik. En ach...het is niet voor niks off-road.
Zijn de paaltjes weg aan het einde van het rechte stuk?:p
Denk dat hier nog wel wat conflicten kunnen ontstaat met onervaren en ervaren rijders naast elkaar:cool:

meeste gaten zijn opgevuld en de halve conbocht is opnieuw gepleisterd.
ik hoop alleen dat niet niet te snel indroogd met dit weer

eigenlijk reken ik nog op een paag goeie regenbuien voor zondag

alles is echt gort droog nu

eindelijk een paar goeie shots van een 14RS kap. Ziet er toch best geinig uit. Ga ook maar eens aan die van mij beginnen. Krijg er weer zin in als ik dat zo zie. :)

had ik niet gemeld dat mijn tandwielen zoveel herrie maakten? Ook al vertoont vooral het spurgear slijtage heb ik denk ik de echte oorzaak gevondenk...mijn motorlagers waren aan verversing toe! zat behoorlijk wat speling op de as. Gelukkig ben ik er nog op tijd bij:)

regenbui....beter sprinklers neerzetten haha

motorlagers van je velineon? Zo dat valt me tegen zeg. Ik had ze destijds ook moeten vervangen maar dat kwam door de roest. Stop er gelijk goeie in zou ik zeggen! Met ceramische kogeltjes b.v.

nja ik had nog lagers liggen in de juiste maat, dus heb die nu geplaatst. Te zijner tijd moeten er inderdaad wel betere komen, maar voor dit weekend moeten ze het toch wel uithouden.

lagertjes zijn prima joh. je had gewoon ff pech. nergens voor nodig om dure ceramische lagers te kopen.
je kan dat geld beter besteden in andere hopups. ( mijn mening )

tenzij je veel op 3s of 4s gaat rijden, dan overschrijd je het maximaal toelaatbare omwentelingen waar het lager voor geschikt is.
dat vergeten mensen nog wel eens.
er is niks mis met de lagers., vaak krijgen die de schuld. maar 8 uit 10 keer is het de gebruiker die te veel verlangt

Laatst bewerkt:
ho ho zoveel verlang ik niet van die lagers:p
als ze het maar zo lang mogelijk blijven doen. En op is op dan haal ik voor 2,50 nieuwe lagertjes en klaar.:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back