Traxxas Slash 4x4 VXL Topic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
lagertjes zijn prima joh. je had gewoon ff pech. nergens voor nodig om dure ceramische lagers te kopen.
je kan dat geld beter besteden in andere hopups. ( mijn mening )

Een ceramisch lager kost nog geen 5 euro per stuk en dan heb je nog een RVS behuizing ook. Ja dat is duurder dan een gewoon lager. Het gaat alleen wel heel lang mee. Daar komt nog bij dat als je lagers stuk lopen in je motor, er nog meer stuk gaat zoals blijkt. Je hebt n.l. kans op strippen van je spur en pinion. En... zoals ik had, was m'n rotor ook beschadigd. Die heb ik nog kunnen redden maar een nieuwe is bijna net zo duur als de motor zelf. Het is maar een overweging.

1 lagertje a 5 euro , ok. prima.. dit is ook een heel klein lagertje

maar je leest maar al te vaak dat men lagers verrot rijd, en dan word er direct ceramische lagers geadviseerd. van bijvoorbeeld BOCA of AVID.
die krengen zijn duur .
het materiaal krijgt altijd de schuld. wat ik onterecht vind.

punt wat ik probeer te maken, is dat men altijd het materiaal de schuld geeft en dan dure vervanging adviseerd.
maar heel vaak ligt het aan ondeugelijk gebruik.

dus als je het maximale uit je auto wilt halen, dan kun je dure alternatieven idd beter gaan gebruiken ja.

maar zoals in dit geval volstaat een lagertje van 50 cent ook prima.

in het geval van jou , Leonardo. denk ik inderdaad dat je met je MMM combo gewoon het maximum tolaatbare omwentelingen van je stock lager overschreden hebt.
met zoveel power en omwentelingen zou ik ook de duurdere/betere lagers nemen.
om grote gevolg schade te voorkomen.

tenzij je veel op 3s of 4s gaat rijden, dan overschrijd je het maximaal toelaatbare omwentelingen waar het lager voor geschikt is.
dat vergeten mensen nog wel eens.
er is niks mis met de lagers., vaak krijgen die de schuld. maar 8 uit 10 keer is het de gebruiker die te veel verlangt

Gebruiker die teveel verlangt? er staat toch echt op de doos van de velineon dat deze gewoon op 3s Lipo draait, dan moeten de motor lagers dit toch ook gewoon aan kunnen lijkt me.
en als die lagers dat dan niet houden, vind ik het gewoon een slechte zaak. (slecht ontworpen.. hadden ze maar grotere lagers moeten nemen.)

uiteraard meot je niet als een debiel gaan rijden, en vanuit stilstand het gas wagenwijd open trekken. maar een beetje met beleid rijden, zou die 3s iig gewoon aan moeten kunnen.

ja en dat wordt maar al te vaak vergeten dat je rustig me je gas om moet gaan vanuit stilstand.
geloof me ik was erook zo 1 die alles verlangde van de auto en dacht dat het maar kon.
maar uiteindelijk ben ik er ook achter gekomen dat het meer aan me rijgedrag en onderhoud lag dan aan de auto.

Gebruiker die teveel verlangt? er staat toch echt op de doos van de velineon dat deze gewoon op 3s Lipo draait, dan moeten de motor lagers dit toch ook gewoon aan kunnen lijkt me.
en als die lagers dat dan niet houden, vind ik het gewoon een slechte zaak. (slecht ontworpen.. hadden ze maar grotere lagers moeten nemen.)

uiteraard meot je niet als een debiel gaan rijden, en vanuit stilstand het gas wagenwijd open trekken. maar een beetje met beleid rijden, zou die 3s iig gewoon aan moeten kunnen.

als er op de kilometerteller van je corrado 230km/h staat en je gaat constant trappen om die 230km/h te halen.
en er gaat iets kapot.
ga je dan steen en been klagen dat het een slechte auto is ? een slecht ontwerp?
of krab je je dan achter de oren en denkt dan: goh. ik heb misschien iets te veel gevraagd van mijn auto.

als er op de kilometerteller van je corrado 230km/h staat en je gaat constant trappen om die 230km/h te halen.
en er gaat iets kapot.
ga je dan steen en been klagen dat het een slechte auto is ? een slecht ontwerp?
of krab je je dan achter de oren en denkt dan: goh. ik heb misschien iets te veel gevraagd van mijn auto.

daarom zeg ik ook, wel met beleid rijden. maar hij moet het wel aan kunnen, anders is er idd motorisch iets mis. (besides, die auto is nu al 17 jaar oud. dat wil ik een Slash eerst maar eens zien halen. :p )
(ps: de vroege VR6's hadden ook genoeg problemen. met name temperatuur issue's. die van mij heeft een luchthapper in de bumper zitten, welke het uitlaatspruitstuk koelt bij het rijden. omdat er een te grote opbouw van temperatuur was onder de kap na het rijden. :roll: )

Ik begrijp wat je bedoelt, maar m'n kameraad heeft een motorlager kapot gehad (bij de 7e keer rijden! ) we rijden alleen op 3s Lipo, maar rijden met beleid. (Bricks heeft het toen o/a wel gezien bij de Rallycup in Den Haag. dat was op 6S Lipo, met middendiff en banden die erg weinig grip hadden. en toch ging het op zich niet eens zo verkeerd.

Anyways, rijdt al ruim een jaar op 3s Lipo met m'n Slash 4x2, en dat gaat perfect. dus zal m'n kameraad wel een slecht lager hebben gehad oid.

Ps ik rijdt nog steeds met m'n originele spur/pinion op de E-Revo, en heb nog geen slipperclutch gesmolten oid. terwijl ik uitsluitend op 6s Lipo rijdt. dus ja, ik rijdt zelf met beleid. :)

ook hier diverse ezrun motoren, novak, VXL en in 2 jaar tijd 1 keer een motorlager kapot van de ezrun 8.5.

alles op 2s gereden, geen 3s. just bad luck.

in het geval van jou , Leonardo. denk ik inderdaad dat je met je MMM combo gewoon het maximum tolaatbare omwentelingen van je stock lager overschreden hebt.
met zoveel power en omwentelingen zou ik ook de duurdere/betere lagers nemen.
om grote gevolg schade te voorkomen.
Ik had het over mijn velineon motor, en die zit in mijn 2WD. Maar idd rijdt ik daar met 3S in. Maar die lagers gingen stuk door roest.
Je hebt wel gelijk dat je alles moet upgraden naar gelang de noodzaak, en niet om het upgraden Helaas suggereert Traxxas van alles over wat er allemaal kna met hun producten om het vervolgens ergens anders in de kleine lettertjes weer afte raden. Zo pleiten ze zichzelf van alles vrij. Ik heb al te veel voorbeelden van dingen die bij normaal gebruik stuk gaan.
Je kan van mij niet zeggen dat ik heel veel rij en als je me kent dan weet je dat ik heel omzichtig met m'n auto rijdt en slechts heel voorzichtig de grens op zoek. Maar ik ben inmiddels wel zover dat er straks aan m'n Slash 2WD geen standaard onderdeel meer zit om dat die het allemaal laten afweten. En de 4x4 gaat ook hard die kant op alhoewel deze het beter uithoudt met een MMM dan de 2WD met een Velineon. En idd zijn deze krachtbronnen een upgrade t.o.v. het standaard ontwerp maar Traxxas draagt zelf aan dat deze upgrade geschikt is voor de auto. Alleen vertellen ze er b.v. niet bij dat een aluminium motormount dan noodzakelijk is omdat anders het het centrale aslager niet gekoeld wordt en de plastic motormount te veel speling geeft op de spur/pinion, of gewoon smelt. En ze wisten vantevoren dat zo'n ding nodig was ze hadden 'm van het begin af aan in de opitelijst staan. Maar je mag lekker zelf uitzoeken dat zo'n ding dus nodig is. Ze doen er erg makkelijk over maar dat is het uiteindelijk niet. Is natuurlijk ook wel leuk want ik zie er absoluut de lol van in om the "tunen" Dat vind ik nog bijna leuker dan het rijden zelf. Maar geloof niet alles dat Traxxas zegt.

Laatst bewerkt:
raar volk he die amerikanen.

ze roepen hard van de daken dat iets heel erg goed is.
dan gaan ze ook maximaal de grenzen ervan opzoeken.
gaan ze over die grens heen, en maken ze iets kapot. dan zeuren ze dat het slecht is..:rolleyes:

ik heb geleerd. alles wat een amerikaan roept, daar moet je minimaal 10% vanaf halen.

we hadden 400 jaar geleden nooit nieuw amsterdam moeten ruilen met de engelsen tegen suriname.

Ik heb veel te danken aan de amerikanen. Mijn salaris b.v. en m'n afkomst voor een gedeelte. Als je het daar over gaat hebben moet je het eens van de andere kant bekijken.
In Amerika zijn de eisen hoog maar zeurt men er ook niet over dat het geld kost. Als er dan iets stuk gaat zeurt er vrijwel niemand.
In Nederland zijn de eisen nog veel hoger maar wil men er het liefst helemaal niets voor betalen, als er dan iets stuk gaat wordt alles erbij gehaald en krijgen de amerikanen de schuld.
Maak ik iedere dag mee...

prive maak ik ook veel amerikanen mee. vind het een chauvinistisch volkje.

en als je met ze praat krijg je altijd reacties : WOW , AWESOME, GREAT. LOVE IT !!!!

je weet alleen nooit of ze het menen.

wij hebben niet veel de danken aan die amerikanen, die amerikanen hebben veel te danken aan ons. wij zijn er ooit begonnen met pionieren. hahaha.

wat een discussie/gesprek een paar lagertjes met zich meebrengen zeg:o
ze zijn bij mij kapot gegaan door onder andere ondeuglijk gebruik denk ik (vol optrekken). Daarnaast heeft het fijne stuifzand uit de drunense duinen zijn tol geeist vermoed ik. :cool:
Het is nu opgelost dus geen probleem. Ik ben allang blij dat het gewoon 5*11*4 lagertjes zijn wat dus gewoon een standaard tamiya maat is en waar je makkelijk en goedkoop aan kunt komen. In de borstelmotoren zitten vaak lagertjes met een binnenmaat van 3.15 mm ofzo. Daar kom je veel lastiger aan.

en er gaat iets kapot.

Dat vind ik een mooie :worship:

Daarom rijd ik ook BMW ;)

Ik ben bang dat ik het niet ga redden voor de Traxxas Days. :(
Zit in buitenland voor me werk.

Heb wel een mooie nieuwe doorzichtige kap die een kleurtje mag gaan krijgen.

Gr, Remmie

Dat vind ik een mooie :worship:

Daarom rijd ik ook BMW ;)

Ik ben bang dat ik het niet ga redden voor de Traxxas Days. :(
Zit in buitenland voor me werk.

Heb wel een mooie nieuwe doorzichtige kap die een kleurtje mag gaan krijgen.

Gr, Remmie

Bijerse Mest Wagen? :p

Ach, kan er niet mee zitten wat mensen ervan vinden. zolang ik hem zelf maar geweldig vind. :D (en vanavond komt er een Volkswagen Motorsport VSR op 't vr6 blokje! wooo! )

Ga zelf de Traxxas days ook missen. :( heb gisteren te horen gekregen dat ik dit weekeind naar Engeland moet voor m'n werk.

???? ik dacht dat de velineon een asmaat had van inderdaad 3 mm?

Klopt, maar direct voor het lager word de as dikker. (in de motor is de as 4mm)

trax3353.jpg

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back