Traxxas Slash 4x4 VXL Topic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
tja, ik zal er maar een feeler verkoop topic van make dan. Weinig zijn om het voor een appel en een ei weg te geven . Dan hou ik 'm liever.

Rijdt er niemand met de Proline Gladiators? Ik ben zelf erg gecharmeerd van die band, misschien beter geschikt voor mijn soort "rijden"

@ Robin ik heb die avond wel 6 hele rondjes gereden. Was er ook behoorlijk ziek van. Heb nu alle tandwielen dat in het huis zit besteld en alles nieuw erin.

Ik blijf ook lekker stock rijden we zullen zondag wel zien of het veel gaat uitmaken ;)

Da's grappig dat je dat zegt. Ik zat ze vandeweek met de Calibers te vergelijken en de "pukkeltjes" zitten even ver van elkaar. Ik heb van beide types de M2 en dan is de Gladiator wel iets harder dan de Caliber. Voor aangestampte aarde en bosgrond zijn ze echt geweldig igg. Ik denk voor klei idd niet zo. Ik zal de Calibers maar eens in gebruik nemen dan om te vergelijken.

let wel dat je tegenwoordig bij proline de "V2" versie van de band koopt.
V2 is iets breder per band, past gewoon om je velg die je altijd gebruikt.

@ Robin ik heb die avond wel 6 hele rondjes gereden. Was er ook behoorlijk ziek van. Heb nu alle tandwielen dat in het huis zit besteld en alles nieuw erin.

Ik blijf ook lekker stock rijden we zullen zondag wel zien of het veel gaat uitmaken ;)

Ja en dan hopen dat je slash dit keer wel heel blijft, want ook daar zitten de tandwielen niet altijd mee volgens mij he. Komt helemaal goed volgende week zondag:)

ik word helemaal gestoord haha,ik rij al een half jaar zonder dat er iets kapot gaat.
op een spur en tandwiel na dan.
dus ik doe hem er echt niet uit want met de orginele regellaar en motor kan die alle ondergronden aan.

ok ik ook maar een vraagje over de banden ...........

heel simpel ..... bow tie m3 of caliber m3 ?????

en de double dees, murky, hebben die ook nog verschil in hardheid ?????

graag raad van iemand want ik kan geen k*t band meer zien LOL

mijn slash is helemaal uit elkaar geweest gisteren,en wat me opviel was dat er echt weinig tot geen slijtage was te merken op veel lagers die inmiddels al bijna een jaar meegaan.
zelfs me voor diff was nog niet lek,achter wel dat is nu ook de reden dat die nog niet helemaal in elkaar zit:(
ben wel blij dat ik hulp had want in een middag was het mij zeker niet gelukt.

Ik mag me nu ook in dit subforum vertonen. ;)

slash4x4_1.jpg

Standaard slash 4x4 ultimate, een nette 2e hands met zelf gespoten body.
Voorlopig blijft deze stock, alleen wat kleine optische wijzigingen staan op de planning.

ben wel blij dat ik hulp had want in een middag was het mij zeker niet gelukt.

Als je niet veel gesleuteld heb kan ik me voorstellen dat het veel werk is, maar de slash zit toch echt simpel in elkaar...
Heb al moeilijkere auto's gezien ;).

Volgens mij (weet het eigenlijk zeker :p) sleutel ik meer aan mijn wagens dan dat ik ermee rijdt, maar wil ze ook constant in perfecte conditie houden :p.

Kan ook dat het komt omdat ik constant wissel van wagen :p.

Ik ga mijne volgende week ergens eens onder handen nemen, heb een stock slash ultimate 2010.

Ik moet hier nog voor/achter diff vullen met juiste dikte van olie, middendiff steken, asje vooraan beetje dichtwerken en de shocks terug rechter zetten om op de hobbelige zandbaan te raggen. Heb hem 1 maal getest op astro, met enkel hervulde shocks en een grotere pinion.
Reed goed, maar mocht toch wat sneller :evilbat:.
Veel fun met die slash en kan redelijk wat hebben :cool:.

Volgens mij (weet het eigenlijk zeker :p) sleutel ik meer aan mijn wagens dan dat ik ermee rijdt.
Nou ik weet het ook zeker, Ik rij veel te weinig voor het werk dat ik er aan besteed (vind ik ook leuk hoor) Komt ook wel omdat er echt te weinig plek is om leuk te rijden.

@ Tinus, mooi kappie zo te zien. Lijkt wel op een herbestickerde Greg Adler.

ik sleutel niet graag ik rij veel liever,maar nu ik met robin voor het eerst een hele slash uit elkaar heb gehaald en zie hoe makkelijk hij wel in elkaar zit,zal ik de mijne nu wel wat vaker los draaien.

maar van de andere kant als ik zie wat ik er allemaal mee gedaan heb vanaf vorig jaar bij de no-nitro in appingedam had ik hem voor het eerst bij.
nog een paar manege races ermee gereden en heel veel rondjes op vlijmen en op wat andere banen heb ik wat rondes gereden.

nu moet ik erwel bij vertellen dat dit niet me eerste slash is want heb hiervoor de 4x4 al verkent met de gewone uitvoering.
en daar ben ik wel door schade en schande er achter gekomen dat er bepaalde onderdelen meer tijd vragen om goed schoon te houden.

en daar heb ik bij me platinum roller wel extra naar gekeken om daar een beetje extra aandacht aan te besteden.
maar de beste verbetering die ik aan me slash heb gemaakt is dat ik me aandrijfassen die over elkaar heen schuiven flink heb afgedremeld en daarmee veel wiellagers heb bespaard.

de aandrijfassen die erin schuiven daar heb ik me dremel flink op los gelaten.
ik had een filmpje gezien waar ze het met die hobbymesjes eraf schrapen,maar dat duurde voor mij te lang:p
en omdat ik dat gedaan had,heb ik heel veel aandrijfasjes en die kruiskoppelingen bespaard.
want die versleet ik voor die tijd nog heel wat.

de aandrijfassen die erin schuiven daar heb ik me dremel flink op los gelaten.
ik had een filmpje gezien waar ze het met die hobbymesjes eraf schrapen,maar dat duurde voor mij te lang:p
en omdat ik dat gedaan had,heb ik heel veel aandrijfasjes en die kruiskoppelingen bespaard.
want die versleet ik voor die tijd nog heel wat.

Heb je ook een link van dat filmpje? :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back