Traxxas Slash 4x4 VXL Topic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Yep, dat zei ik toch :-)

Een klein druppeltje CA lijm op de kop van de schroef waar ie het plastic raakt doet wonderen ! Zeker niet op de schroefdraad zelf, anders draai je het plastic geheel kapot op het moment dat ie een keer los moet. Blauwe loctite gaat ook, maar geldt hetzelfde voor als met CA lijm.

idd dat had je gezegd Snoebel :D vond het alleen niet zo snel meer terug...
Zal dat zeker eens proberen!

Ook de schroeven onderaan de armens waar de hub mee vast zit, kwam er ook steeds 1tje van los ...

Ja, vind het best een slechte constructie, zit te weinig 'vlees' om de schroefjes goed vast te zetten. Bij de schoks en het 'vreemde' schroefje onder in de arms, met name die laatste ben ik voordat ik ze vast maakte met loctite vaak verloren.
Gaat eigenlijk maar 1x goed, als de arm nieuw is, 1x de schroef aandraaien dan blijft ie wel zitten, maar bij zowat de eerste keer losdraaien voel je al dat het nooit meer goed vast gaat. Simpelweg te weinig plastic en te grove schroefdraad.

Tuurlijk, dacht dat er zelfs after market versies waren met zelfborgende moertjes.

Maar voor mij werkt het lijmen ook prima.

Yep, dat zei ik toch :-)

Een klein druppeltje CA lijm op de kop van de schroef waar ie het plastic raakt doet wonderen ! Zeker niet op de schroefdraad zelf, anders draai je het plastic geheel kapot op het moment dat ie een keer los moet. Blauwe loctite gaat ook, maar geldt hetzelfde voor als met CA lijm.

Secondelijm op schroef draad werkt wel als je eens je kunstof tap kapot draait. Drupje op het schroefdraad erin draaien 10 seconden laten zitten en eruit draaien en dat laten drogen, dan is het schroefdraad weer als nieuw ;).

Laatst bewerkt:
in de bovenste heb ik gewoon wat langere schroeven ingedraaid,beneden weet ik niet of dat gaat.

Wielhubs achter heb ik alu zitten...

Wat asjes bedoel je? volledige of het stuk dat uit het diff komt of het stuk wat naar de wielen gaat?

edit

dus de TRX6850 waarschijnlijk :D

Heeft er iemand een idee als de alu shocktowers een goede optie zijn? Gisteren kwamen constant de schroeven van de shocks los in de shocktower :(

Ik heb zojuist mijn nieuwe calibers binnen. De banden zijn een kleine cm breder en de inserts zijn iets anders gevormd. Ik ga nu nagellakremover halen om de rubberresten van mn velgen af te krijgen, zodat de nieuwe bandjes erom kunnen. Ben heel benieuwd wat dit doet op de baan.

ben je er ook zondag?
heb nog 4 proline velgen voor je achter in mijn 1:1 auto liggen

zitten nog versleten ( in mijn ogen ) calibers op.

Ik ga proberen mijn oude velgen her te gebruiken en denk dat dat wel goed komt. Zondag dus mooi op verse bandjes van start. Kan jij je "versleten" calibers mooi op trainingsavonden oprijden haha. Bedankt voor het aanbod:)

Laatst bewerkt:
versleten banden rijd ik niet mee. je mag de velgen hebben als je wilt. kook je ffkes de bandjes eraf. en heb je weer 4 velgen voor de slash

hoe moet je nu je wagen afstellen op versleten banden als je op de wedstrijd nieuwe banden gebruikt, dat heb ik nooit begrepen :confused:

als je echt je wagen goed wilt afstellen moeten je banden niet versleten zijn ook al is het training. Maar je kan ze altijd voor straatbanden gebruiken ;).

Als je er vanaf moet Eelco dan wil ik ze wel:)
Met de calibers is het een geval apart. Die hebben eerst veel grip, daarna wordt het wat minder. Maar als je ze dan nog verder op rijdt krijgen ze weer wat meer grip! Totdat ze echt kaal zijn, dan is het niks meer. Het is in elk geval gelukt met mijn nieuwe bandjes. Ze liggen erop :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back