Traxxas SLASH topic

Hoe korter de veerweg des te stugger de veren moeten zijn. Zijn ze dat niet dan klapt ie met de bodem op de grond (maar ach kan wel wat hebben) zijn ze te stug krijg de hele auto (met elctronica) een hardere klap bij de landing. Als je veel wil springen zou ik dus niet het chassis verlagen dmw kortere veren. maar ik dacht dat we daar al uit waren.:teacher:
Als jij graag die Proline kit wil kopen moet je dat zeker doen en met normale velgen wordt de spoorbreedte dan groter idd. Maar met Traxxas Stampede voorvelgen rondom wordt de spoorbreedte ook groter en die velgjes kosten een astrnomische 7,5 dollar per 2. Dus voor 15 dollar heb je die. of in Nederland zal het zo'n 15 euro zijn. Heb je nog mooi geld voor een stel leuke brede banden. Tenzij je de standaard bandjes echt goed genoeg vind. Kortom, Het is maar waar je je geld aan wil uitgeven.
Ik hoop dat het je nu duidelijk is want ik zie dat ik mezelf aan het herhalen ben....:sleepy:

Laatst bewerkt:
haha, het was me al wel duidelijk hoor;)
Maar ik vind die oude stampede velgen kotslelijk haha:P En met de standaart bandjes rijd ik niet meer.
Hoe korter de veerweg des te stugger de veren moeten zijn. Zijn ze dat niet dan klapt ie met de bodem op de grond (maar ach kan wel wat hebben) zijn ze te stug krijg de hele auto (met elctronica) een hardere klap bij de landing. Als je veel wil springen zou ik dus niet het chassis verlagen dmw kortere veren. maar ik dacht dat we daar al uit waren.:teacher:
Als jij graag die Proline kit wil kopen moet je dat zeker doen en met normale velgen wordt de spoorbreedte dan groter idd. Maar met Traxxas Stampede voorvelgen rondom wordt de spoorbreedte ook groter en die velgjes kosten een astrnomische 7,5 dollar per 2. Dus voor 15 dollar heb je die. of in Nederland zal het zo'n 15 euro zijn. Heb je nog mooi geld voor een stel leuke brede banden. Tenzij je de standaard bandjes echt goed genoeg vind. Kortom, Het is maar waar je je geld aan wil uitgeven.
Ik hoop dat het je nu duidelijk is want ik zie dat ik mezelf aan het herhalen ben....:sleepy:

Ik heb nog traxxas allias banden + velg (die onder de rustler zitten).
Maar nadeel is dat ik dan niet op straat kan rijden want dan zijn die nopjes zo weg van de banden. En als ik dan die proline set koop en dan die banden dat is de spoorbreedte ook groter dus dan val ik niet of minder om toch?
nouja dan gebruik je van die mooie HPI 2.2" rims met offset;) vast wel ergens een setje velgen te vinden dat je mooi vind...

Ik heb mijn banden pas vervangen nadat ik mijn rear a-arms al had vervangen door rustler a-arms en ongeveer het eerste wat ik heb gedaan is die suspension tuning dus ik heb geen goede "before and after" maar het is er in iedergeval niet slechter op geworden:)

ik heb de half offset (ie de hex zit halverwege de band) HPI star rims en die bevallen prima met proline dirtworks (hierna ga ik waarschijnlijk de geolanders proberen zoals ik al eerder zei) en banden kan je zo loskrijgen van de rim, of een aceton bad (zie ultimatercnetwork op youtube) of koken/bakken (zie squirrelod op youtube)

tja ik heb de ruster a-arms ook al achter. maar als ik dus die proline suspension kit er op zou zetten en dan mijn allias banden + velg er op zou zetten krijgt die een hele andere spoorbreedte toch? Ik ben dus benieuwd of die dan niet meer om valt. Of iig niet meer zo snel.
Ik heb mijn banden pas vervangen nadat ik mijn rear a-arms al had vervangen door rustler a-arms en ongeveer het eerste wat ik heb gedaan is die suspension tuning dus ik heb geen goede "before and after" maar het is er in iedergeval niet slechter op geworden:)

ik heb de half offset (ie de hex zit halverwege de band) HPI star rims en die bevallen prima met proline dirtworks (hierna ga ik waarschijnlijk de geolanders proberen zoals ik al eerder zei) en banden kan je zo loskrijgen van de rim, of een aceton bad (zie ultimatercnetwork op youtube) of koken/bakken (zie squirrelod op youtube)

ik heb de half offset (ie de hex zit halverwege de band) HPI star rims en die bevallen prima met proline dirtworks (hierna ga ik waarschijnlijk de geolanders proberen zoals ik al eerder zei))
Ik heb ze allebei. De Dirtworks zijn iets harder dan de Geolanders. De Geolanders hebben een stuk groffere nop/groef. Ik heb ze nog niet naast elkaar kunnen proberen maar op allround onverhard vind ik de Gladiators eigenlijk beter dan de dirtworks of geolanders. Als je er af an toe ook mee op verhard rijdt zou ik de Dirtworks houden want die zullen wat minder hard slijten dan.

Ik zoek de perfecte banden voor mij,ik rij op asfalt en in dirt.
Maar ik vind alleen banden voor asfalt of alleen voor dirt.8-O
Weten jullie een?
Liefst van Pro-Line en banden,velgen en inserts samen.

Tja,dat word sparen dan..
Wil Ezrun 5.5T Combo,Pro-line undertray,Pro-Line Baja Buggy Body en 1 set banden kopen..maar welke set banden? :confused:

Laatst bewerkt:
Nee Calibers slijten veel te snel op asfalt. Dan zou ik de Switch nemen. En ik weet niet of je vorige posts gelezen hebt maar we hebben net besproken dat de Proline Dirtworks wel zowel verhard als onverhard aankunnen.

Ik heb net nog even gevoeld en de Geolanders en Dirtworks hebben toch wel even zacht rubber. De Dirtwordk geven alleen minder mee omdat het profiel wat kleiner is en wat steviger. Dus wat beter voor harde ondergrond (zoals opgedroogte aarde) de Geolanders zijn denk ik wat meer allround onverhard maar op asflat zullen ze te snel sluiten (op de randjes van de noppen) dathad ik ook met de Dirt Hawqs die een vergelijkbare grootte nop hebben.

Dit zijn trouwens wel allemaal bredere banden en passen dus niet op de slash velgen (zeker niet de nieuwere 3.0/2.2 natuurlijk)

tja ik heb de ruster a-arms ook al achter. maar als ik dus die proline suspension kit er op zou zetten en dan mijn allias banden + velg er op zou zetten krijgt die een hele andere spoorbreedte toch? Ik ben dus benieuwd of die dan niet meer om valt. Of iig niet meer zo snel. Denk ik dan:P tja ik heb de ruster a-arms ook al achter. maar als ik dus die proline suspension kit er op zou zetten en dan mijn allias banden + velg er op zou zetten krijgt die een hele andere spoorbreedte toch? Ik ben dus benieuwd of die dan niet meer om valt. Of iig niet meer zo snel. En tja kortere dempers heb je weer een korte veerweg

Nouja de mijne zijn de chrome versie over painted met Tamiya clear red wat echt best heel erg "pimp" staat.

Ja zoals ik al zij sinds ik de stock suspension setup heb geditched valt de mijne helemaal niet meer om... geen protrac of wat dan ook voor nodig gehad...

Ja oke maar de stockdempers heb ik allang kapot gereden haha:P Wat is geditched dan:P? En die protac set vind ik ook gewoon mooi want de spoorbreedte word met normale wielen dan groter dus is de slash breder en zou die toch minder moeten omvallen of heb ik dat mis?
Nouja de mijne zijn de chrome versie over painted met Tamiya clear red wat echt best heel erg "pimp" staat.

Ja zoals ik al zij sinds ik de stock suspension setup heb geditched valt de mijne helemaal niet meer om... geen protrac of wat dan ook voor nodig gehad...

klinkt logisch... hoe de hel heb je die shocks gesloopt dan? ik heb gehoord dat je de bovenste cap er af kan trekken maar das tog makkelijk genoeg gerepareerd? nouja laat even weten wat je van die protrac vind!

Ja die caps. En die dempers heb ik al niet meer:P. Ja ik weet nog niet of ik die protac koop ik wil er eerst eigenlijk zeker weten of dat dan helpt.
klinkt logisch... hoe de hel heb je die shocks gesloopt dan? ik heb gehoord dat je de bovenste cap er af kan trekken maar das tog makkelijk genoeg gerepareerd? nouja laat even weten wat je van die protrac vind!

Back