Traxxas SLASH topic

|Hmm, ja, ze zijn wel iets aan de prijzige kant. maar ze slijten ook amper. heb er nu al een heel seizoen op gereden, nog steeds perfect.
(heb ze zelf ij RC-central gehaald. kunt ja eens een mailtje sturen wat ze daar zouden moeten kosten. voor mij viel het daar iig heel erg mee. :) )

Daar valt de prijs inderdaad wel mee, al zit het nog richting de prijs van een paar truggy banden :p Ik kijk eerst of de verf op deze velgen blijft zitten. Mocht het er snel vanaf gaan dan ga ik inderdaad maar zulke banden/velgen aanschaffen.

Ha Klamath,
heb je geen problemen met banden die losgaan met die bead-locks? Ik heb de bug body en vind de bead-locks prachtig om te zien, maar heb ze tot nu toe nog niet durven kopen vanwege de slechte berichten.

Ik heb overigens ook mijn velgen zwart gemaakt, m.u.v. de rand die is nog gewoon chroom, ook best aardig om te zien. De verf is gewone bouwdoos/revell verf en houdt prima.
Groetjes,

iig foto's maken als je hem klaar hebt. :)
Nou hier zijn ze dan ;) Geen kwaliteitsfoto's, ik heb ze met mijn mobiel gemaakt.
Ik moet ook nog even wat mooie stickers uitzoeken voor op de motorkap en evt. dak, want van voren lijkt hij wat kaal.

Ik vind hem best netjes gelukt :)

ziet er strak uit. vind alleen de voorbumper er niet mooi bij passen (bij de baja kap).
Mischien is die Proline voorbumper een optie? (is iets kleiner, vind ik persoonlijk veel mooier staan bij de Baja kap. :) )
Die velgen zijn erg leuk gelukt zo in ieder geval!

Ha Klamath,
heb je geen problemen met banden die losgaan met die bead-locks? Ik heb de bug body en vind de bead-locks prachtig om te zien, maar heb ze tot nu toe nog niet durven kopen vanwege de slechte berichten.

Nee, heb er nog helemaal geen problemen mee gehad. de enige keer dat een band iets los is gekomen is toen ik vrij hard zijwaards over een uitstkende steen heen ben gegleden. dat ging toch wel zondaig hard dat ook een gelijmde band er iets aan had overgehouden. beadlock even weer los gedraait, band weer netjes neergelegt en alles was weer goed.

Heb die Epic beadlocks op m'n E-Slayer conversie (met een 4.5T Novak HV-Pro set op 4s Lipo, gaat dus ook best onbenullig hard) en op m'n Slash 4x2 (VXL set op 3s Lipo, ook wel stevig dus). Geen van de 2 heb ik problemen met loskomende banden.
Maargoed, beadlocks hebben 1 probleem, ze zijn maar go goed als dat ze in elkaar gezet zijn. als je dat secuur/goed doet, zul je geen problemen hebben.
(ps: voor de Slash 4x2 zou ik absoluut voor de 2.2 velgen/banden gaan. de banden hebben binnenin verstevigingen zodat het al minder over de band rolt. maar je hebt iets meer band tussen de grond en de velg zitten aan beide kanten. lijkt me wel bevordelijk voor de levensduur. :)
(maargoed, ik vind die 2.2/3.0 velgen zelf ook maar nep. Ik vind het wel mooi als het een beetje rolt over de band, en niet alleenmaar zo lijkt alsof je redelijk veel band hebt. )

Laatst bewerkt:
ziet er strak uit. vind alleen de voorbumper er niet mooi bij passen (bij de baja kap).
Mischien is die Proline voorbumper een optie? (is iets kleiner, vind ik persoonlijk veel mooier staan bij de Baja kap. :) )
Die velgen zijn erg leuk gelukt zo in ieder geval!

Nee, heb er nog helemaal geen problemen mee gehad. de enige keer dat een band iets los is gekomen is toen ik vrij hard zijwaards over een uitstkende steen heen ben gegleden. dat ging toch wel zondaig hard dat ook een gelijmde band er iets aan had overgehouden. beadlock even weer los gedraait, band weer netjes neergelegt en alles was weer goed.

Heb die Epic beadlocks op m'n E-Slayer conversie (met een 4.5T Novak HV-Pro set op 4s Lipo, gaat dus ook best onbenullig hard) en op m'n Slash 4x2 (VXL set op 3s Lipo, ook wel stevig dus). Geen van de 2 heb ik problemen met loskomende banden.
Maargoed, beadlocks hebben 1 probleem, ze zijn maar go goed als dat ze in elkaar gezet zijn. als je dat secuur/goed doet, zul je geen problemen hebben.
(ps: voor de Slash 4x2 zou ik absoluut voor de 2.2 velgen/banden gaan. de banden hebben binnenin verstevigingen zodat het al minder over de band rolt. maar je hebt iets meer band tussen de grond en de velg zitten aan beide kanten. lijkt me wel bevordelijk voor de levensduur. :)
(maargoed, ik vind die 2.2/3.0 velgen zelf ook maar nep. Ik vind het wel mooi als het een beetje rolt over de band, en niet alleenmaar zo lijkt alsof je redelijk veel band hebt. )
Heb je inderdaad gelijk in! Ik wist niet dat Proline hier ook speciale onderdelen voor had. Heb ze meteen besteld! Bedankt:proost:

Meer pic's als het klaar is! :)

DSCN4566.jpg

M'n Slash (deze kap is ook een beetje de reden dat ik geen Baja kap heb. vind deze wel mooi gelukt zo. :) )

DSCN4536.jpg

M'n E-Slayer (ruim voordat de Slash VXL en de Slash 4x4 aangekondigd waren. :) )

Laatst bewerkt:
Klopt, is de JConcepts truth body.
Heeft 1 heel handige feat, er zitten 2 raampjes direct boven de ESC, dus je kunt de LED's erg makkelijk zien. :)

vreemd probleempje met de slash..

Beste racers,

Een paar dingen die mankeren aan mijn slash en ik kom er uit..
Ik heb een slash met het velineon vxl systeem.

Als ik een volle lipo ( Turnigy 5000 2s 20-30c ) in de auto zet en hem aan doe gaat het nog goed. Als ik wil rijden stottert ie als ik probeer langzaam te rijden. Op zich niet zo'n probleem maar volgens mij was dit nooit.
Sturen werkt prima alleen achteruit gaat niet. ( Hij staat in de goede mode) Het lijkt wel alsof hij het probeert maar zet niet door. De trimmer staat ook goed verder.

Wat er dan heel snel gebeurt ( 30 meter rijden) is dat de esc in de mode gaat alsof je lipo leeg is..
Wat ik dacht. De lipo is stuk. Maar als ik hem weer aan de lader leg. Is hij gewoon nog vol.

Ik heb 2 dezelfde lipo's waarvan 1 denk ik niet zo goed meer is. Maar hij doet bij allebei hetzelfde.. Misschien de esc kapot?

Bedankt voor de hulp vast! :)

Sander

Weet zo 1, 2, 3 het antwoord niet, maar om dingen uit te sluiten kan het handig zijn je spulletje opnieuw te calibreren. Dus je vooruit/rem/achteruit opnieuw in te stellen. Wellicht is het probleem dan opgelost.

Misschien kan je een goede lipo lenen? Dan kan je direct bekijken of jouw lipo's het probleem zijn.

Het stotteren (cogging) komt bij veel brushles motoren voor. Niet echt iets om je zorgen over te maken.

Beste racers,

Een paar dingen die mankeren aan mijn slash en ik kom er uit..
Ik heb een slash met het velineon vxl systeem.

Als ik een volle lipo ( Turnigy 5000 2s 20-30c ) in de auto zet en hem aan doe gaat het nog goed. Als ik wil rijden stottert ie als ik probeer langzaam te rijden. Op zich niet zo'n probleem maar volgens mij was dit nooit.
Sturen werkt prima alleen achteruit gaat niet. ( Hij staat in de goede mode) Het lijkt wel alsof hij het probeert maar zet niet door. De trimmer staat ook goed verder.

Wat er dan heel snel gebeurt ( 30 meter rijden) is dat de esc in de mode gaat alsof je lipo leeg is..
Wat ik dacht. De lipo is stuk. Maar als ik hem weer aan de lader leg. Is hij gewoon nog vol.

Ik heb 2 dezelfde lipo's waarvan 1 denk ik niet zo goed meer is. Maar hij doet bij allebei hetzelfde.. Misschien de esc kapot?

Bedankt voor de hulp vast! :)

Sander

Ik heb wel iets soortgelijks gehad. Toen bleek dat m'n lipo's stuk waren omdat ik ze nooit gebalanceerd had maar alleen geladen (manual van de lader niet goed gelezen :sleeping:)

Zou inderdaad een gevalletje defecte lipo kunnen zijn. Verder raad ik je aan om inderdaad even opnieuw te calibreren. De draairichting voor een brushless motor maakt niet uit, en zal achteruit ook echt niet meer stroom gaan vragen dan vooruit.

Heb je toevallig een multimeter? Als je deze op gelijkspanning zet (niet op stroom!!) dan kun je via de balancer connector kijken of de spanningen van de cellen veel afwijking hebben. De spanningen lijken misschien te hoog voor de cutoff; maar dat komt omdat je op dit moment de onbelaste spanning meet. Wanneer een accu belast is, zakt de spanning wat in. Wel even kijken welke draad de min is; en tussen de min en de andere draden meten.

Dat stotteren bij lage snelheid klopt, en dat heb je waarschijnlijk ook altijd gehad; misschien enkel niet op gelet. Het punt is, de velineon set is sensorless. De regelaar weet niet precies in welke positie de rotor van je brushless motor zich bevindt. Resultaat: je motor rijdt stotterend weg (bij lage toeren), maar als je eenmaal rijdt dan merk je er niets meer van.

Thanks voor de reacties!

@ RCW Ik heb alles opnieuw gekalibreerd maar heeft niet geholpen.
De lampje op de esc gaat wel goed branden als je gas geeft zeg maar.

@Djleonardo Dit kan ook mijn probleem wel eens zijn :P Ik balanceerde namelijk ook nooit..

@Lochii Ik zal ze even door gaan meten. Maar mijn lader geeft ook aan hoeveel spanning een cel is en dat verschilt per cel ongeveer 0,04 volt. Maar ik zal ze ook nog wel even doormeten met een meter.

het rare is wel dat ik wel even volgas vooruit kan rijden maar achteruit niet..
Het lampje van de esc gaat reageert wel gewoon als ik achteruit wil rijden.
Ik ga het proberen met een goede lipo en hou jullie op de hoogte!

juist , de zender even opnieuw calibreren met je regelaar.

De LVC van de VXL is gewoon ruk. zet dat ding uit en neem een externe

Het cogging wat je beschrijft met lowspeed is normaal met unsensored motors. dat heb ik ook met de VXL

edit: doe even anders een paar tests met een VXL van iemand anders als je die moglijkheid heb

Back