Traxxas SLASH topic

heb je een beetje grip met deze banden aan de achterkant...........

ik heb namelijk 2 setjes liggen.....

Heb vandaag heel even met zijn auto gereden en toegeschouwd. Aangezien ie er nu niet is kan ik wel antwoord op je vraag geven. Op asfalt en stenen rijden die dingen wel goed. Lekker breed en goede wegligging. Wel kleiner qua diameter. Slijt niet hard!

Succes.

Vincent.

PS. Kan iemand mijn vraag nog beantwoorden, 2 posts hierboven?

Hey Hallo allemaal,

Heb laatst iemand horen vertellen over een kap, die over je chassis heen gaat van je slash dat je elektronica beschermt tegen stof en water. Daarover gaat dan weer je gewone kap. Kan hem niet vinden op internet, dus wie weet waar ik ze vinden kan?

En dan nog iets: Een Traxxas Jata, hebben van die heeeeeele grote tanden. Zoals Moonlight hierboven al aangaf, zijn dat dus DIE tandwielen die hij liet zien op het plaatje. Wie o wie weet precies welke pinion dat is, en welke spur? Precies die hij heb? Wil ze ook bestellen omdat na 5x rijden mijn standaard spur gestript is, en mijn pinion ook.

Vincent.

hey,

het is 36 pitch ( origineel van de traxxas Jato ) dus veel minder gevoelig voor klein gruis.

Spur 56T en Pinion 12T

@ Maartje, zijn wel gladdere banden als de slash ik gebruik ze alleen voor op de straat want ze slijten amper. maar bar weinig grip daarom rijdt ik ook met de stock banden voor zodat het sturen nog ok gaat.

oke

ik heb gister een nieuw diff besteld voor mijn Slash 2WD
en dan zal ik die banden ook wel even uitproberen want ik rij liever offroad dan onroad met deze auto maar,

een maatje van me heeft een onroad auto dus dan kan ik ook meerijden met hem

zo goed zijn de standaard slash banden niet.

ik had in me slash een nosram 9.5t setje gedaan en na een tijdje knalden de banden er gewoon af, was niet meer te repareren:rolleyes:

ik heb veel success met 2.2" banden (alleen een goede optie als je geen SC events rijd) maar ik wacht nog ff op de lipo's voor ik brushless ga (5.5t ezrun:P moet nog ff een swamibar scoren denk ik:P)

zo goed zijn de standaard slash banden niet.

ik had in me slash een nosram 9.5t setje gedaan en na een tijdje knalden de banden er gewoon af, was niet meer te repareren:rolleyes:

dan weet ik niet hoe jij rijdt? ik rijdt met 5,5T op 2s en heb geen problemen met de standaard banden dat ze eraf vliegen mischien beter lijmen volgende keer

De standaard banden hebben de neiging om zich vol met vocht te zuigen (en dat kan want er zitten ontluchtingsgaatjes in de velgen)
Dan worden ze erg zwaar en met eenbeetj flinke rotatie snelheid (bij een 3S b.v.) dan scheuren ze gewoon open. Zeker als het rubber al wat ouder is. Dat scheuren komt denk ik ookdoordat de standaard banden niet getaped zijn vanbinnen. Met mijn andere banden (die welgetaped zijn) heb ik dat probleem nog niet gehad.
Tevens vond ik de standaard banden (ik het 2 setjes gehad) ook niet bepaald geod gelijmd idd. De binnenzijde kwam bij mij bij een aantal wielen los)

Laatst bewerkt:
Standaard banden voldoen (voor alround gebruik) prima. Het is maar hoe je ermee rijdt. En ja...Hoe deze verlijmd zijn.
Edit: Wat Leonardo zegt klopt ook hoor...

1:8 Buggy velgen/banden doen het ook goed. (je hebt hier wel speciale as adapters voor nodig) Grote voordeel is dat banden erg goedkoop zijn bij bv. Conrad..

Laatst bewerkt:
Je zou op de rand velg-rubber, een extra randje superlijm kunnen leggen.

Baat het niet, schaadt het niet. Denk ik.....?

Groeten, Jean-Baptist.

wat leonardo zegt klopt ook weer dat ze zich vol met vocht zuigen, daarom heb ik deze gaatjes ook dicht gelijmd ff druppeltje seconde lijm erin.

RCW kan het weten ^^

Ik blaas toch een partij met die banden das niet normaal meer. Wat ik heb gedaan is alleen de buitenrand verlijmt. Ze zwellen nu gewoon erg op en kan sturen wat ik wil, maar krijg ze niet stuk of eraf. Gaat prima! :)

Haha..Jij hebt (inmiddels had) nieuwe banden. Waren ook extra verlijmd en hadden, behalve door een beetje sneeuw, bijna geen vocht gezien.

Back