Traxxas SLASH topic

@d robert: waar heb jij je tandwielen dan besteld?
link plz

laat maar ik heb weer niet goed gekeken :hammer: jij zegt 19T maar ik dacht 17T
@d: DJLeonardo, ik kan zelf niet eens lezen:)

Laatst bewerkt:
Ik ga de tandwielen bij rcracingtwente bestellen, ik ga meteen ff een gear cover bestellen bij: https://www.rc-central.nl/site/home.html
Maar ik wil meteen ff wat betere veren voor de schokberkers bestellen voor de slash ik wil gaan springen dus mijn vraag is welke zijn dan het beste, ik wil ze gaan kopen bij rccentral.
wie helpt mij?

Laatst bewerkt:
dat ligt er aan dat kunnen wij echt niet zeggen ligt aan de onder grond welke dikte olie je hebt watvoor pistons enz. En de standaard schokbrekers zijn prima ik rij er nog steeds mee ik heb alleen last gehad dat ze gebogen waren maar dat komt omdat ik er best veel olie in had zitten en als je dan van heel hoog hard terecht komt kan het weleens krom schieten hoort erbij. (heb je met wedstrijden rij je wat harder)

Het komt ook dat ik de tandwielen zo snel had doordat RC connect hier ook in de stad zit.

en als ik gewoon zeg van dat ik veren wil met wat meer tegen druk, want ik vind de standaart wel heel slap. al heb ik die verhoog dingetjes er tussen zitten.
O, ik woon in brabant en er is net ff een groten bui over gekomen niet normaal, we hebben een kas en die kan bij dit weer plat waaie:(
nu overal brandweerwagen en ziekenwagen, en ook onze kelder vol met water
en we hebben geen water meer

o, ik ga hier rijden:
http://mach-one.nl/index.php?url=info/circuit/ons-circuit.html

Laatst bewerkt:
Ik heb een Slash 4x4 en wil er misschien een Havok Pro SC System in zetten
Weet iemand er een voordeel van of een nederlandse site waar ze het verkopen

Nu was ik aan het kijken en op de website staat 2.9 rear en geen 2.9 front. Alleen 2.5. hoe zit dit moet je 2.9 achter op leggen en 2.5 dan voor. Om voor en achter dezelfde druk uit te oefen?

Nu was ik aan het kijken en op de website staat 2.9 rear en geen 2.9 front. Alleen 2.5. hoe zit dit moet je 2.9 achter op leggen en 2.5 dan voor. Om voor en achter dezelfde druk uit te oefen?

2.9 inch denk ik dat ze bedoelen, en de voorste veren zijn korter dan de achter veren dus het klopt wel.

als je Leonard (Gies) eventjes aanspreekt hier op het forum hij kan je beter informeren over de afstelling voor de mach maar op de mach hoef je niet zo'n strakke vering te hebben ik rij ook met best lichte veren en doet het prima ook op kunstgras.

nieuwe schokdempers is niet nodig, gewoon alu shock caps en je bent set;) ik reid zelf met losi veren en 50wt olie gaat prima... Ben nog niet uit of ik de 2 stage rpm pistons nou wil houden of niet... 2.5 Blue achter (14mm preload) 2.0" groen voor met 8mm preload... Prima allround setup heeft een beetje last van grip rolls maar niet heel erg...

Weet iemand trouwens wat je kan tunen met de gaten onderin de "achter bearing carriers" was laatst mijn strc captured hingepins er in aan het zetten (raad dit zo enorm aan) en ik vond dat daar een tuning optie was maar geen idee wat je er aan zou hebben...

nieuwe schokdempers is niet nodig, gewoon alu shock caps en je bent set;) ik reid zelf met losi veren en 50wt olie gaat prima... Ben nog niet uit of ik de 2 stage rpm pistons nou wil houden of niet... 2.5 Blue achter (14mm preload) 2.0" groen voor met 8mm preload... Prima allround setup heeft een beetje last van grip rolls maar niet heel erg...

Weet iemand trouwens wat je kan tunen met de gaten onderin de "achter bearing carriers" was laatst mijn strc captured hingepins er in aan het zetten (raad dit zo enorm aan) en ik vond dat daar een tuning optie was maar geen idee wat je er aan zou hebben...

bedoel je die rondje met 2 gaatjes er in,en een groot gat?
waar zijn die voor?

De pistons bepalen i.c.m. de schokbrekerolie het in en uitveren.
Hoe meer gaatjes, hoe makkelijker de piston zich door de olie beweegt.

De pistons bepalen i.c.m. de schokbrekerolie het in en uitveren.
Hoe meer gaatjes, hoe makkelijker de piston zich door de olie beweegt.
o, ok zo.
Kan ik de schokbreker gewoon uitelkaar halen? en er een paar bij doen?
ik kijk ook nog ff in de handleiding:cool:

edit: er eentje vervangen met kleinere gaten?

Laatst bewerkt:
ik heb sinds gisteren een slash overgekocht op het forum,
heb gisteren effe mijn eigen elektronica er in gebouwd, en meteen nog effe een test run gemaakt, alles werkte perfect, naar een ding na.
de rem is erg zwak en en duurt ruim 25 tot 30 meter voordat die stilvalt.
normaal gesproken zal dit in de regelaar zitten of de zender,
maar ik heb dit setje in een ander auto gehad en toen had ik het probleem niet.
toen ik de spur gear verwisselde kwam achter de koppeling aardig slijtage had kan het hier aan liggen?

hierbij wat info:
Traxxas Slash,
regelaar: Ezrun 60a
Motor:5,5T
Accu: Fullymaxx lipo 5400 25c
Zender: sanwa M8 rem staat op 160%

neem aan dat je je esc geprogrameerd hebt voor de zender? want met die zelfde motor/esc staat de mijne zo stil...

ik heb van middag met de progameer kaart zitten afstellen het is wel beter om nog steeds niet, helemaal goed.
ik heb de slipkoppeling van mijn bandit overgezet maar nog steeds het zelfde dus ik heb geen idee meer om dit optelossen.

ik bedoelde je ESC instellingen, reset je transmitter naar 100% overal en 0 trims
zet hem aan met die button ingedrukt, dit levert een berg piepjes op om je te vertellen dat je in program mode zit
laat de knop los en druk hem 1x in, krijgt nu een piepje en een flits van een ledje
Vol gas, druk op de knop, 2x flits 2x piep
vol achteruit druk op de knop en dan ben je klaar (volgens mij 3x flits 3x piep not sure)

En ja het duurd nou een maal een tijdje om door middel van grip de hoeveelheid snelheid te verliezen die je met een 5.5t brushless system opbouwt... Ik bedoel als je je achterwielen blokkeerd moet je nogsteeds gewoon op "grip/wrijving" etc je snelheid verliezen... Dit kost gewoon wat tijd, ik ben nog bezig met mijn afstellingen dus ik heb dit nog niet 100% ingedialed yet...

ik heb hem nu de zender met de regelaar ingesteld zoals beschreven, maar nog steeds de zelfde probleem.
is het normaal als ik de zender in de rem houd en de auto naar voren beweeg, met de hand en dat dit haast geen verschil maakt. tussen neutraal positie en rem positie.

Back