Traxxas SLASH topic

ik pak morgen de mijne er wel even bij heb nu geen zin om hem te gaan halen en ik geef mijn mening dan wel even...

Maar hij gaat gewoon rammend hard neem ik aan zodat je motor het wel gewoon doed, en ja in neutraal kan je hem een eind laten uitrollen, als ik hem een zetje geef met de motor uit raakt hij de andere kant kant van de gan 15m weg...

Brushless heeft nauwelijks magnetische weerstand , daarom rollen ze ook zo'n eind uit in vergelijk met een borstelmotor ;)

Het zal simpelweg in de instellingen zitten , trims op 0 uitslagen gewoon op 100% en opnieuw calibreren. Dan met de programcard de rem aanpassen , die zal waarschijnlijk op een hele lage waarde staan.

Brushless heeft nauwelijks magnetische weerstand , daarom rollen ze ook zo'n eind uit in vergelijk met een borstelmotor ;)

Het zal simpelweg in de instellingen zitten , trims op 0 uitslagen gewoon op 100% en opnieuw calibreren. Dan met de programcard de rem aanpassen , die zal waarschijnlijk op een hele lage waarde staan.

nope, heb alle rem aanpassing op maximale gezet zelfs eentje als ik nu gas los laat dat die dan ook afremt:D.
maar die heb ik maar terug gezet.
is het dat zo als je je zender met de regalaar verbind. dat de progameer kaart weer op fabrieks instelling Komt?

heb het net even geprobeerd en ik kan hem ook door de rem op volle rem heen duwen maar ik heb weinig problemen met de rem werking, ik bedoel je remt met 2 wielen en ja dat gaat tijd kosten...
Misschien eens kijken naar die schijf rem systemen waar een oft ander bedrijf voor 1/12 pancars mee aan het pielen is? Details staan op redrc ergens geen zin om te gaan zoeken...

Een goed afgestelde esc moet de motor gewoon doen remmen. Idd remt een 2wd minder hard af als een 4x4, maar schijfremmen adviesen lijkt me een beetje onzin.

Yazz: Gewoon zender en esc instellingen op neutraal zetten. De ontvanger en esc, volgens het boekje, callibreren. Daarna pas settings maken via je programmeerkaart. Ik weet ff niet of het al gezegd is, maar zorg er voor dat de settings van je zender absoluut op neutaal staan voor je gaat callibreren. Ik heb de indruk dat dit momenteel niet zo is.

Een goed afgestelde esc moet de motor gewoon doen remmen. Idd remt een 2wd minder hard af als een 4x4, maar schijfremmen adviesen lijkt me een beetje onzin.

Yazz: Gewoon zender en esc instellingen op neutraal zetten. De ontvanger en esc, volgens het boekje, callibreren. Daarna pas settings maken via je programmeerkaart. Ik weet ff niet of het al gezegd is, maar zorg er voor dat de settings van je zender absoluut op neutaal staan voor je gaat callibreren. Ik heb de indruk dat dit momenteel niet zo is.

ik heb 2 dingen in mijn zender aangepast bij het callibreren de th trim op 0 gezet en de brake op 100% gezet. toen ik dit geen doen stond de pragameer kaart ingesteld alles op maximaal rem.
wat als ik de reset knop in druk op de progameer kaart wat gebeurt er dan.
komt dan alles in de fabrieks instelling?
wat als dat zo is en dan calibrerren en dan weer opnieuw de progameer kaart istellen is dit een optie?

heb het net even geprobeerd en ik kan hem ook door de rem op volle rem heen duwen maar ik heb weinig problemen met de rem werking, ik bedoel je remt met 2 wielen en ja dat gaat tijd kosten...
Misschien eens kijken naar die schijf rem systemen waar een oft ander bedrijf voor 1/12 pancars mee aan het pielen is? Details staan op redrc ergens geen zin om te gaan zoeken...

ik heb de bandit ook met de vxl set up daar heb ik geen problemen mee,
welis waar remt ie niet als de emaxx maar ja dat is ook 4wd.
op de emaxx moest iki zelf de rem op 50% zetten anders maaktie cotinue front flips.

Werkt het spul wel de juiste richting op :?:

Ik heb het pas namelijk ook gehad met m'n Mtronics setje in de ARX , servo reverse op de zender om , motordraad wisselen (ivm draairichting) en het was opgelost...

Denk ik net ineens aan .... Probeer dat eens zou ik zeggen... Wel ff opnieuw calibreren na het omzetten en omsolderen ;)

ik heb 2 dingen in mijn zender aangepast bij het callibreren de th trim op 0 gezet en de brake op 100% gezet. toen ik dit geen doen stond de pragameer kaart ingesteld alles op maximaal rem.
wat als ik de reset knop in druk op de progameer kaart wat gebeurt er dan.
komt dan alles in de fabrieks instelling?
wat als dat zo is en dan calibrerren en dan weer opnieuw de progameer kaart istellen is dit een optie?

Persoonlijk zou ik alles een reset geven, richting de fabrieksinstellingen. (Meestal neutrale waarden) Als je even in de gebruikershandleiding kijkt, zou je kunnen lezen of er de esc z'n fabrieksinstellingen weer terugkrijg na een reset...Nogmaals: Zorg dat je alles op neutraal hebt staan bij het calibreren. Daarna pas je esc en zender opnieuw programeren.

Btw. Welke zender gebruik je? Ik herinner me nl net een Spektrum waarmee ik er ook niet 1,2,3 uitkwam met de brake instellingen....

Werkt het spul wel de juiste richting op :?:

Ik heb het pas namelijk ook gehad met m'n Mtronics setje in de ARX , servo reverse op de zender om , motordraad wisselen (ivm draairichting) en het was opgelost...

Denk ik net ineens aan .... Probeer dat eens zou ik zeggen... Wel ff opnieuw calibreren na het omzetten en omsolderen ;)

net effe geprobeerd maar werk ook niet het werd zelf slechter, op een 1 of andere manier ging die volgas na het calibreren en viel de achter uit weg en ja ik d etrim is op nul staan. ik denk maar dat ik het opgeef tenzij dat iemand met een andere optie heeft. maar word er een beetje pissig van de ez run crapp.

Persoonlijk zou ik alles een reset geven, richting de fabrieksinstellingen. (Meestal neutrale waarden) Als je even in de gebruikershandleiding kijkt, zou je kunnen lezen of er de esc z'n fabrieksinstellingen weer terugkrijg na een reset...Nogmaals: Zorg dat je alles op neutraal hebt staan bij het calibreren. Daarna pas je esc en zender opnieuw programeren.

Btw. Welke zender gebruik je? Ik herinner me nl net een Spektrum waarmee ik er ook niet 1,2,3 uitkwam met de brake instellingen....

heb geen boekje de bij,
ik gebruik als zender sanwa m8 op 40 mhz fm

heb net maar beetje zitten klooien met de progameerkaart en heb het nu een stuk beter nog steeds niet helemaal goed maar een stuk beter, heb een beetje aan de timing gezeten en nu wilt het aardig.
bedankt voor alle tips en snelle reactie maar ik denk dat ik het hierbij laad.
op den duur maar kijken voor een andere set up vind het niet helemaal.
dat ezrun waar iedereen zo te spreken over is. het is goed spul voor wat je er betaald voor, maar als je een keer de betere merken heb gereden dat merk je echt wel een groot verschil.

Apart ... De 1/8 set die ik heb doet prima z'n werk...
En heb ook b.v. Novak gereden ;)

Dit soort dingen is meestal toch terug te leiden tot een vorm van user error , anders waren de setjes ook niet zo populair geweest ;)

Denk dat je het toch in de instellingen moet zoeken , d'r moet ergens iets niet helemaal goed staan.... Al zal remmen met een 2wd nooit geweldig worden.

Apart ... De 1/8 set die ik heb doet prima z'n werk...
En heb ook b.v. Novak gereden ;)

Dit soort dingen is meestal toch terug te leiden tot een vorm van user error , anders waren de setjes ook niet zo populair geweest ;)

Denk dat je het toch in de instellingen moet zoeken , d'r moet ergens iets niet helemaal goed staan.... Al zal remmen met een 2wd nooit geweldig worden.

ik heb nu zo'n beetje alle optie's uitgeprobeerd maar met weinig resultaat.
wat bedoeld u met usser error, dat ik iets verkeerd doe, dat zal niet zo gek zijn doe wel vaker iets verkeerd. maarja dan zal het inmiddels wel tijd zijn dat het opgelost moest zijn met de rem problemen.
met verschillende reactie en optie's.
ik blijf bij mij standpunt dat ik de bekende merken niet voor niks beter vind. maarja dat moet ook wel je betaalt er ook 2x netzo veel voor.

dat het remmen met de 2wd niet helemaal optimaal is duidelijk bij mij, zoals ik al eerder zij bij de bandit heb ik dit niet is ook een 2wd.

inmiddels is de probleem weg snap niet hoe maar het is weg :)
enigste wat ik anders heb gedaan is de ontvanger veranderd in een spectrum.
dat dat kon uitmaken om je rem vermogen lijkt mij sterk normaal gesproken maar op de ene of andere manier is het opgelost.
iedereen bedankt voor de reactie's.

Back