Traxxas SLASH topic

wat bedoel je eigenlijk? :P

hij bedoelt dat je beter dan een (misschien slechte) namaak short course kan kopen dan een andere auto ombouwen naar een short course truck en hem dan te gaan gebruiken als short course truck terwijl het normaal iets anders is. (zo begreep ik het in ieder geval en ik ben het er eigelijk niet mee eens :rolleyes:) maar volgens mij kan je dan beter eentje ombouwen dan iets kopen wat na een paar keer rijden al van alles mis mee is , of zie ik dat nou verkeer want dan maak je volgens mij alleen maar meer kosten mee...(of natuurlijk doorsparen voor een slash)

Nog even iets anders :
wie weet welke dikte shock oil er in de standaard shocks van een 2wd slash zit?

Laatst bewerkt:
30 of 40 van traxxas d8 ik. zag ik ook bij mijn lhs

enne als je een clear body koopt, krijg je dan de versie zonder spatborden? kan ik zelf lkkr op maat knippen xD

Laatst bewerkt:
okee dus 30 of 40... hmm... wat bevelen jullie dan aan als dikkere shock oil voor de slash ? gewoon voor middelmatige jumps en kunstgras/zand circuit ? aangezien ik een zware accu heb bonkt de achterkant welleens op de grond met een jump...

Ik gebruik 50 rond om en dat bevalt prima:P maar ik heb ook andere veren:)

En JA je kan altijd beter een auto ombouwen en hem ergens voor gebruiken waar hij totaal niet voor is bedoeld! (backslash for win)

wat is het verschil van big bores en gewone shocks?

En, de specs van mijn auto
Wheelbase: 290mm
Length: 450mm
Width: 320mm
Height: 170mm
en van de slash:

Length 22.36 inches (568mm)
Front Track 11.65 inches (296mm)
Rear Track 11.65 inches (296mm)
Weight 76.2oz (2.16kg)
Height (overall) 8.425 inches (214mm)
Wheelbase 13.2 inches (335mm)

dus de kap moet 10 cm korter zijn om te passen :O
en de 1:16 is 35cm lengte.

is er een short course truck met een kap rond de 450mm? mag wel iets meer of iets minder zijn
informeer maar hier. ik zoek ondertussen :)

de wielen zijn net binnengekomen. en ik heb verdomd veel pech :( kijk: in die wiel kan een 12mm 6kant meenemer.
en de originele stinger wielen ook 12mm 6 kant meenemer maar! er zitten 2 groefjes in waardoor het niet in die wiel past.

big problem dus. Wie kan me helpen?

maiestas

Laatst bewerkt:
big bores hebben een kleinere ID dan de ultrashocks ironisch genoeg

Ik reid met 2" grone losi springs voor met 8mm preload, en 2.5" blauw achter met 14mm preload. en ik heb de RPM dual stage pistons maar die zijn niet erg boeiend gezien ze alleen de rebound helpen... Zijn standaard ultrashocks met de rode trx alu caps... Heb ze verder zo schuin mogelijk staan voor extra progressiveness, maar dat is de standaard setting. Ga misschien binnen kort naar de gehard stale pistons gezien de mijne gebogen zijn (een beetje)...

Mijn set up staat een paar pagina's terug, beschrijf ik alle mods die ik heb gedaan (zijn er nog al wat;P)

Wat denken jullie dat ik zou moeten doen met de standaard shocks en oil voor middel matige jumps aangezien mijn achterkant regelmatig op de grond bonkt als ik neerkom van diverse jumps ongeveer 1,30 meter hoog. ik koop liever alleen nieuwe oil en shock caps. ik hoor het wel ;)

Heb altijd gedacht dat het voor je auto het beste is als hij met de bodem op de grond komt na een redelijke sprong.

Ik zal er wel wat grotere spacers opzetten dan zal ik nog wel ff kijken maar eerst wachten totdat ie weer rijd :s krijg pinion niet los het ''dingetje'' was dolgedraaid -.-' heb em proberen uit te boren maar met oude boortjes dus die waren bot... heb nu nieuwe dus ga binnenkort weer verder.

Nee dat is waar.
Maar als je een sprong maakt van 1,5 m zal dan als hij niet op z,n bodemplaat komt alle kracht op je shocktower en op je demper komen waar hij aan je draagarm zit?

Zulke lange veren heeft een slash niet.

de shock towers zijn daarvoor gebouwd , de onderkant niet ;) alleen de caps schieten eraf met dikkere oil en hardere landingen maar met alu caps is dat opgelost ;)

ja dan zie je er toch ook vonken onder vandaan komen?? denk je dat dat ook hoort :rolling: maar die krijgen ook schade daardoor hoor.

Back