Traxxas SLASH topic

Ik heb net de verkoper een berichtje gestuurd hij zegt dat alles al
klaar is en dat het gewoon al op gesoldeerd is voor me. alleen een kwestie
van aansluiten en vastzetten en dan gaan...

Edit :

YESS!!!
ik heb em besteld nu wachten tot dat ie binnenkomt !
ik hoef alleen de stekker te solderen maar die heb ik ook besteld.
btw : is de Vergulde tamiya stekker even slecht als de standaard ?

Laatst bewerkt:
hoi ik ben van plan om een traxxas slash te kopen, weten jullie waar hij goedkoopst is? bij pk hebben ze er ook een met 4a snellader en accu voor 257,50 ook intressant of niet?

volgens mij mogen we geen winkels vergelijken hier maar de vraag is meer wat jij er aan uit wil geven en minder wat de ideale prijs is volgens mij... Kijk anders eens in het te koop forum daar verschijnen met enige regelmaat slashes...

Het zou voor de jongeren onder de 18 misschien ook leuk zijn als vadertjelief misschien zou helpen zoeken? Het is maar een idee. Papa's zijn als het goed is wat meer ervaren in het vergelijken van waren als het gaat om dit soort bedragen.

Is hij nieuw en standaard? Of gebruikt en met een andere motor oid?

Je zit trouwens in het gewone Slash topic kijk ook even hier:
traxxas-slash-4x4-vxl-topic

bedankt, maar terwijl ik mijn vraag stelde, kwam plots het idee , waaraan dit kon liggen

daarom heb ik mijn vraag ook terug weggedaan!!

het was een nieuwe zender, want bij de platinum zit er geen zender/ontvanger bij,

maar je hebt wel alles van aluminium onderdelen enzo.. van de altimate,

vandaar ik mij een zender had bijgekocht

Laatst bewerkt door een moderator:
hee jongens ,
ik heb vandaag mijn eerste BL setje binnen gekregen namelijk de
ezrun 8,5t 4200kv motor + 60 a esc
ik zou graag aan de mensen die deze ook hebben
welke setting jullie aanbevelen/hebben op jullie
ezruns van dit type op jullie slash.
alvast bedankt ! ;)

Hackroader

gewoon met standaard instellingen beginnen en van daar aanpassen... Heb de zelfde ESC en die bevallen mij prima, heb alleen de lipo cutoff in geschakeld...

Vriend van me heeft mijn slash met ongeveer 5km tegen een paaltje geparkeerd en daar bij de voor en achter axle carriers, de castor pin en de voor shock "onder" rod end gebroken... (en meteen aangeboden de fixxes te betalen thank god...)

Wat raden we aan voor upgrades/fixxes? Ik geef liever een keer wat extra uit dan om het nog een keer te moeten fixxen als de meer waarde ook echt meer kwaliteit oplevert...

alu caster blocks van STRC
Alu steering nuckles van STRC
RPM draagarmen
alu axle/bearing carriers van STRC (normaal of 1 graag)
Zou gelijk alu meenemers van STRC nemen, die strippen niet
Caster pins gewoon origineel Traxxas nemen. Die titanium zijn heel erg duur.

Ik heb nog wel bearing carriers van Fastlane voor je e.v. (even duur)

Laatst bewerkt:
Wat raden we aan voor upgrades/fixxes? Ik geef liever een keer wat extra uit dan om het nog een keer te moeten fixxen als de meer waarde ook echt meer kwaliteit oplevert...

je hoeft niks te upgraden. pas als het kapot gaat . dan is het moment om te vervangen/upgraden. dat is de meest economische wijze

je hoeft niks te upgraden. pas als het kapot gaat . dan is het moment om te vervangen/upgraden. dat is de meest economische wijze
Nee dat ben ik helemaal niet met je eens. upgraden doe je niet alleen omdat er iets kapot gaat maar ook omdat hij er beter van gaat rijden. De dingen die ik net noem verbeteren grotendeels het rijden van de Slash in behoorlijke mate. (ja zelf geprobeerd) Alleen de RPM draagarmen en de menemers zijn voorzorg. Maar je kan er op wachten.
Ik heb in fases mijn Slash upgegrade en de alu delen verminderen de flex waardoor hij strakker gaat rijden/sturen. De draagarmen van alu zouden krom gaan dat zou ik niet doen. Bovendien haal je dan echt alle flex eruit en dat is ook niet goed. De RPM armen compenseren dan mooi zonder de stuurprecisie aan te tasten.

Laatst bewerkt:
ja maar die parts zijn dus kapot dat is dus waarom ik het vraag zeg maar... Anders zou ik hem nu niet in stukken op mijn bank zijn arm leuning hebben liggen (wat het is een verdomt convenient car stand...)

Dus laten we dat nog eens op nieuw proberen, kapotte rechter shock onder rod end, front en rear axlecarrier gebogen pin die de castor block en de steering block/axle carrier aan elkaar houden. Hoe dit efficient te repareren?! RPM? ALU? etc?

EDIT: Meer meningen alleen DJ Leo... kan je me even jou terms mailen voor die FLM parts... Ik zat zelf aan STRC te denken (hoor dat het meer steering throw op levert altijd leuk, En voor de rod end? ik hoor dat die van RPM erg goed zijn maar wat zijn er verder aan opties?

Laatst bewerkt:
ach dat beter rijden. is een persoonlijke belevenis. meeste mensen roepen dat om het aanschaffen van bling bling te rechtvaardigen voor hun zelf zeg maar.

misschien dat een fabrieksrijder met jaren ervaring het op een circuit wel ietsiepietsie kan merken. maar de gemiddelde rc rijder op straat en circuit merkt dat echt niet. dat zit vaak tussen de oren ;)

mwah je bagatelliseerd het een beeje nu. Ik heb het toch zelf geprobeerd? Spreek dan voor jezelf zou ik zeggen. Of ben ik dan zo briljant overgevoelig? Ja, als ik andere banden op m'n auto zet merk ik direct het verschil. Ik heb net een rete dure servo op 'n Slash 4x4 gezet en ik ben er nog niet uit of ik het wel een verbetering vind. Klopt, er zijn mensen die van alles roepen op een forum. Maar daar prik je toch doorheen. Ik vertel alleen mijn eigen ervaring. Als ik er geen ervaring mee heb zeg ik niks.

Dus Frenzy. Probeer mijn Slice eens een keer en beslis zelf. (als ik een motor heb....) Misschien moet je even traxxas art nummers roepen adhv de explded views ofzo want ik begrijp geloof ik niet helemaal wat je bedoelt.
Ik heb trouwens zowel de STRC bearing carrier als de fastane. 1 van de 2 heb ik over. Weet nog niet welke. De STRC zit op m'n 4x4 nu (omgedraait, om toe in te compenseren (is maar 1 graad hoor)) De blauwe van de 4x4 zijn 4 graden (die heb ik trouwens ook over wil je die anders? Kan je alleen geen 2.2 velgen meer gebruiken)

je voelt je toch niet aangevallen vriend Leo?

je geeft aan, dat je het met mij helemaal niet eens bent. so be it. jou goed recht.
je geeft aan dat alu stuurblokken/hubs/castorblokken het rijgedrag van een auto grotendeels verbeteren. en veel strakker gaat rijden.
ik denk dan weer : " nou dat valt best mee hoor. als ik dat op mijn auto zet haal ik echt niet 2 seconden van mijn rondetijden af "

en als jij het zelf geprobeert heb. gaat jou ervaring dan voor iedereen die dat doet gelden?

een langzame servo vervangen voor een snelle servo is direct merkbaar, is het een verbetering? hangt van je wensen af.
een plastic hub vervangen voor een alu hub, is dat direct merkbaar? mwah.. zou het echt?

als er iets kapot gaat kijk dan eerst even naar de situatie waarin het is gebeurd. dan kan je bepalen of de keuze van het ontwerp of het materiaal de oorzaak is van het breken.

als je een draagarm sloopt omdat je vol gas een paal raakt ofzo, tja ligt dat aan de draagarm of aan de situatie

alleen zo kan je voor jezelf bepalen of je wilt upgraden of gewoon vervangen

edit: als iemand een vraag stelt : ik heb een auto gekocht en welke upgrade parts zijn nodig ?
dan kan je eigenlijk alleen maar adviseren. vervang/upgrade als het kapot gaat. niemand kan voor die persoon zelf bepalen wat een upgrade is. een ander persoon kan het weer als een downgrade ervaren.

sommige adviseren. alu dit, alu dat, alu zus en alu zo. pats weer 100 euro lichter, en is de auto er dan daadwerkelijk op vooruit gegaan..alleen de bestuurder kan dat zeggen

Laatst bewerkt:
Ik denk dat er een verschil tussen offroad rijden en het rijden op meer vlakke ondergronden. In het geval van Leonardo kan een beetje stuurprecisie geen kwaad. Op de baan heb je die nauwkeurigheid minder nodig. Het komt dus neer op de wensen en doeleinden van de rijder.

Alu gebruiken na een crash van 5 km p/u zou ik niet adviseren. Goed oefenen wel;)

@RCW:
Precies.
@ Murky: Ik voel me niet aangevallen maar ik zie jou dingen beweren met een stelligheid die lijkt te moeten gelden voor alle situaties. Maar jij rijdt circuits. Anderen niet. Niet iedereen gaat voor rondetijden op een klein circuit met veel grip op een 2s lipootje. In het geval van Frenzy (die ik toevallig eninszins ken) weet ik dat hij, net als ik, juist het modden erg leuk vind. Daarom zeg ik dat tegen hem, omdat ik, net als hij, m'n slash omgebouwd heb tot iets totaal anders en weet waar je winst kan behalen. Want dat vinden wij leuk. Misschien gaat het geen seconde schelen maar dat is bij ons totaal niet aan de orde.
En over die servo:
Ik heb een Hitec 795TG gekocht omdat iedereen die zo'n beetje als beste servo ooit ziet. Gewoon een gok. Maar nu ik hem geprobeerd heb en me d'r (nu pas) in ben gaan verdiepen denk ik dat ik toch beter een 7965 had kunnen kopen. Die 24 kg trekkracht heb je in een Slash helemaal niet nodig en hij is ongeveer net zo snel als de standaard servo, de 2075. De winst is dus vnl te behalen in snelheid. De 7965 heeft wat minder kracht, maar is weer sneller. welliswaar geen titanium wieltje maar wel metaal. Ik laat hem er wel gewoon op zitten hoor maar voor de Slice koop ik wel een andere, zeker omdat die nog lichter stuurt dan de 4x4 en met achterwielaandrijving juist wel een snellere stuuruitslag kan gebruiken omdat je veel meer moet corrigeren (wat nou ook juist weer de lol is, mits het controllerbaar blijft)

Back