Traxxas SLASH topic

Ik weet niet of het hier al gezegd is, maar ik waarschuw effe.
Die nano-tech accus zijn bijna allemaal langer dan 16 cm (sommige zelfs 17).
Voordat je ze koopt zou ik eerst effe nameten of ie in je auto past.
Bij de Slash zal dit zeker een probleem zijn!!

Hey ik begin het trouwens een beetje zat te worden dat als ik vol gas weg burn dat mijn autotje dan begint te "weaven", ie recht voor uit word gewoon zomaar een random kant op en soms dan eindig ik in een 360 of zelfs 540 spin zonder dat ik het stuur ook maar aan raak...

Dit gebeurt vooral als we op training (veld hockey op een zand in gestooid kunstgras veld) aan et kloten en raggen zijn, en soms kan je hem nog wel recht trekken maar vaker ook niet... Nouja wat ik DENK dat het probleem is dat mijn 6000kv motor door torsie de voorkant zover omhoog trekt dat de voor wielen te weinig druk hebben om de traxxas Alias banden (die ik heb zitten voor) directionele stabiliteit te geven...

Nou heb ik een paar oplossingen bedacht maar ik denk ik check ze even voor ik voor een emmer of wat euro's gewoon dingen ga kopen...

A) meer toe in achter, hopelijk trek ik dan rechter naar voren misschien door een alu tranny case ofzo, hoeveel graden is goed? ik heb al STRC 1 graden toe in carriers

B) Andere (voor) banden, ik heb er over nagedacht om naar truggy banden te gaan (heb niet zo veel met buggy banden kwa looks en meer contact oppervlakte kan alleen maar goed zijn tog?) Hoor dat harakiri's goed zijn voor kunst gras of heeft iemand een ander idee kwa profiel?

C) meer gewicht over de voor banden, dit zou in theorie de "wheely" tegen moeten gaan maar ik weet niet hoe dat de handeling beïnvloed gezien ik hem verder momenteel wel erg prettig vind reiden...

Hey ik begin het trouwens een beetje zat te worden dat als ik vol gas weg burn dat mijn autotje dan begint te "weaven", ie recht voor uit word gewoon zomaar een random kant op en soms dan eindig ik in een 360 of zelfs 540 spin zonder dat ik het stuur ook maar aan raak...

Dit gebeurt vooral als we op training (veld hockey op een zand in gestooid kunstgras veld) aan et kloten en raggen zijn, en soms kan je hem nog wel recht trekken maar vaker ook niet... Nouja wat ik DENK dat het probleem is dat mijn 6000kv motor door torsie de voorkant zover omhoog trekt dat de voor wielen te weinig druk hebben om de traxxas Alias banden (die ik heb zitten voor) directionele stabiliteit te geven...

Nou heb ik een paar oplossingen bedacht maar ik denk ik check ze even voor ik voor een emmer of wat euro's gewoon dingen ga kopen..

wat je hier beschrijft is een klassiek geval van een 2wd auto en te vroeg te veel gas geven.
de enige remedie die er toe doet is voorzichtiger op het gas gaan. op je vinger letten..

het heeft echt totaal geen zin om geld aan upgrades uit te gaan geven om dit te tegen te gaan.

je ziet dit met alle soorten auto's gebeuren, buggy's truggy's, SC trucks

2wd en te veel gas geven. dan gaat de kont zwabberen en rijd de auto niet in een rechte lijn weg.

@Firefrenzy,

Heb je het nu over je backslash? Heb je daar een dikke spoiler op zitten?

Is het mogelijk de spoiler verder naar voren te zetten? Dan wordt het "wip" effect minder waardoor je voorwielen iets meer druk zouden moeten hebben.

(misschien is het alleen maar geneuzel hoor)

Nou heb ik een paar oplossingen bedacht maar ik denk ik check ze even voor ik voor een emmer of wat euro's gewoon dingen ga kopen...

A) meer toe in achter, hopelijk trek ik dan rechter naar voren misschien door een alu tranny case ofzo, hoeveel graden is goed? ik heb al STRC 1 graden toe in carriers

B) Andere (voor) banden, ik heb er over nagedacht om naar truggy banden te gaan (heb niet zo veel met buggy banden kwa looks en meer contact oppervlakte kan alleen maar goed zijn tog?) Hoor dat harakiri's goed zijn voor kunst gras of heeft iemand een ander idee kwa profiel?

C) meer gewicht over de voor banden, dit zou in theorie de "wheely" tegen moeten gaan maar ik weet niet hoe dat de handeling beïnvloed gezien ik hem verder momenteel wel erg prettig vind reiden...

Het differentieël van de slash zit hier ook voor een groot deel tussen... De power is té groot, en bij gripverschillen van de banden begint het diff te werken, dus de auto wil alle kanten op...

Is op te lossen door:

-een aftermarket spoel, dwz zonder diff, volledige lock.
-Je diff sealen en vullen met zware sill. olie.
-een bolletje Playdoh in je diff doen.

Je diff sealen en afvullen met olie heeft de voorkeur.

niet echt, in iedergeval niet zonder een andere wing mount ofzo... en ik heb op youtube filmpjes gezien van slashes die full wheely gaan met deze motor dus dan valt mijn ding nog wel mee... maar daar helpt de Xtreme chassis en de strc front bulhead prima:)

Over mijn chassis gesproken, ik heb een breuk gevonden boven de front bulkhead, heb contact op genomen met de customer service representatives... Niet geheel onbekend om dit chassis te breken (iig de g-10 versie) maar ik hpoud jullie op de hoogte van mijn vorderingen...

hallo,

ben hier lang niet geweest en modelbouw een heletijd stop gezet, maar toch toch weer een 2e hands slash gekocht:D
2 minuten later moet ik al weer onderdelen hebben die ik al weer gesloopt heb:P

nu wil ik van liquidrc spullen hebben maar kan daar niet bestellen, dus mijn vraag, wie kan er voor mij wat dingen meebestellen daar?
ik betaal dan ook de verzendkosten( 0,99 dollar cent:P) dus dat scheelt weer voor degene die voor mij besteld:P

ik betaal uiteraard ook de verzend kosten als het van uw huis naar mijn huis verzonden word.
ik hoor graag:cool:

philip

Verkeerd geland:p
De front bulkhead is nu stuk.
Ik had paypal maar nu niet meer en ga daar wat aan doen, maar wil ff snel me slash weer rijdend hebben.

Als iemand nog thuis een front bulkhead en wat shock spacers heeft liggen hoor ik dat ook graag, via pb ofzo.

deze?
TRA2530A-450.jpg

Verkeerd geland:p
De front bulkhead is nu stuk.
Ik had paypal maar nu niet meer en ga daar wat aan doen, maar wil ff snel me slash weer rijdend hebben.

Als iemand nog thuis een front bulkhead en wat shock spacers heeft liggen hoor ik dat ook graag, via pb ofzo.

een paypal account is in een paar uur geregeld. kun je dezelfde avond nog bestellen

koppel het dan direct aan je rekeningnummer ipv dat je eerst geld op je paypal moet storten, dan duurt het een paar dagen

ja de enige bulkhead die ik nog heb liggen is van STRC en zit in de backslash dus dat gaat hem niet worden:P

Don Leo daar die herinnert zich vast de 3s crash nog wel die destijds mijn hele front end in de soep draaide... iets van twee saltos en een radslag en een heel veel "360s"...

Bij Liquid hebben ze 'm niet. Je mag mijn oude wel overnemen maar de verzendkosten lonen het niet bepaald. Ik denk niet dat het met brievenbuspost kan. Je kan dus idd beter ff op ebay kijken denk ik.

Back