Traxxas SLASH topic

ja, en/of sloop je je tandwielen dat is het nadeel van je punch hoger zetten...

Ik heb de 5.5t en die torqued mijn voorwielen bijna van de grond als ik gas geef hij zou gaan wheelie-en als ik niet een alu bulkhead had en een LOW CG chassis...

Ik heb ook al de goodies zitten, maar achteraf gezien heb ik er spijt van... wày overpowered, véél stijvere demping nodig dus de auto schiet z'n doel voorbij...

Moest de stock motor niet snel z'n punch verloren hebben, had ik hem nooit vervangen.

Ik ga hem dus nu met een 9T voorzien en een proper nieuwe body.

Ja wel ik ben speciaal "pushing the envelope" met dit ding...

Strc castors, front en rear axle carriers installed... zwaar 5mm dikke alu rode alu matched de traxxas parts exact... ziet er zeker pimp uit... Nieuwe foto's met mijn body komen vanavond of morgen...

Nog effetjes geduld en dan is de mijne ook klaar frenzy. Er komt nog een motortje aan en dan gaan we racen :sniper:
Hoe zwaar is de jouwe momenteel?

pffff geen idee... voelt niet heel zwaar... kilotje of twee max, maar ik zal het even wegen als ik thuis ben;)

De stock components die nog over zijn: Drive shafts, shock shafts en bodies, hexes, transmission case, voor turnbuckles en de steering rack... Als ik die gehad heb MOET ik wel klaar zijn tog? Ben al best hard mijn volgende project aan het plannen, een Slash/6 ook weer gestolen van THEJang... Eerst maar eens een weer euros binnen krijgen...

Laatst bewerkt:
De Slice weegt nu zonder kap en zonder motor combo (maar met wielen)
2100 gram Daar zit dan de aluminium undertray bij (200 gram)
met kap en motor zal ie straks zo'n 2650 wegen. Dat komt grotendeels door de alu tranny/diff en de stalen slipperspur.
Inmiddels nog origneel zijn:
body posts, achterbumper, voorassen, antenne en receiverbox.

Laatst bewerkt:
ooh ja ik was de receiver box vergeten:P maar die telt eigenlijk ook niet...

Tijd om eens een een weegschaal te gaan "lenen"

Wacht muziekje

Inclusief alles weegt de mijne 2.6 kg

Heb je al Foto's FF?

even :offtopic:

Iedereen zegt dan wel dat Traxxas de schaal verkeerd aangeeft maar Hpi al helemaal:

HPI Mini Trophy Desert Truck 103035

En dan helemaal onderaan staat er dit:

Dimensions
Length: 533.4mm
Width: 233mm
Wheelbase: 312mm
Height: 162mm

En dat noemt zich een 1:12

Zo en nu weer :ontopic:

as a matter of fact ja... Net even genomen... Als je de link van de webcomic wil hebben moet je maar even zoeken in een van mijn vorige posts of is het The Landscaper Comic – Released Weekly On Thursdays - Home en ja de FireFrenzy in de comments ben ik...

DSC01378.jpg

DSC01379.jpg

DSC01380.jpg

DSC01381.jpg

Die strc castors en bearing carriers halen echt 'alle' slop uit je steering, eb nog een beetje maar dat is de steering rack die afgetrapt is, zit er aan te denken om die te vervangen voor een 4x4 unit of alu (moet ff kijken) om het laatste beetje er ook uit te halen...
De 4x4 unit heeft een ingebouwde saver dus dat is helemaal handig maar de alu haalt meer slop weg en is pimper...

Wacht muziekje

Inclusief alles weegt de mijne 2.6 kg

Dat was een lekker muziekje hoor....:music:

Dus met kap en motor etc maar zoner lipo is ie 2,6. Dan zit ie dus ongeveer op hetzelfde gewicht. Wel zwaar chassis dan eigenlijk. Jouw kapje is iets lichter dan de mijne. Wat voor motor heb je dan nu? En trkt ie het extra gewicht wel? mijn Velioneon heeft de geest zo'n beetje gegeven.

5.5t en ja dat ding werkt prima met het gewicht, is op RCCL op 55 graden gethermoed... En gezien zand als "de zwaarste" ondergrond word gezien denk ik dat ik daar wel goed zit... Heb sinds dien ook nog een heat sink geinstalleerd ben nog ff aan het wachten op mijn eigen thermo die is ergens tussen hongkong en hier...

Als ik "met alles" zeg bedoel ik dat ik hem de weeg schaal op en af heb gereden:P dus dat incluis de lipo...

Hell ik out drag autos op die badlands... en dat is als ik ook op de weg sta, dus met dikke burnout inbegrepen... theoretische top light op iets van 74 km/h dus dat zit ook wel prima;)

Ok dan is de mijne wel een stuk zwaarder want dat is zonder Lipo (komt er 350-450 gram bij)

Mooi dat ie lekker loopt. Als ik een motor heb gaan we rijden.

Ziet er goed uit!
Alleen wat is er met de ( voor de kijkers ) linker achter shock?
Onderaan staat ie een beetje scheef of komt door de shock sock?

kan zijn dat de shaft verbogen is of het is de shock sock, als je ze in de spring propt dan past het niet helemaal lekker... Haal ze er meestal uit als ik ga rijden maar moet nog een permanente oplossing vinden...

ik ben erg benieuwt naar die dingen vooral of ze die enorm hoge C waardes ook aan kunnen of dat ze er gewoon maar wat op hebben gezet...

Waarom was dit topic trouwens van de eerste zoveel pagina's afgevallen?

Back