Traxxas SLASH topic

Ik durf het niet te zeggen...het is niet zo zeer een knars geluidje of zo.
Echt een soort tik die steeds ff lijkt af te remmen.

haal de gear cover er af en draai de spur een paar keer rond, als je hem steeds op het selfde punt hoort tikken/wreiving voelt, kijk daar dan naar een zandje. Als het dar niet in ziet draai dan aan de achter banden (1 naar voor en dan zou de andere naar achter moeten draaien door de diff werking) en kijk of je daar een constant punt in vind...

Zelf verwacht ik dat het de spur is en niet de diff, ken niemand die er daar een echt van gesloopt heeft en dit klinkt imo echt als een zandje...

Update..

Thanks voor de reacties ;-)

Het geluid is weg.
Het zat idd in de spur...ik heb deze schoon gemaakt.
En nu is het geluid idd verdwenen.

Goede tip ;-)

Geen probleem:p zo net ff een stel losi 8ight truggy shocks gewonnen eens kijken of ik die op mijn backslash kan monteren, ze zouden achter moeten passen zonder al te veel issues

Dan nog eens kijken of ik nog een setje voor shocks kan scoren...

Johnbob,

bij MBS rijden wij ellemaal zonder de gearcover.
Zo kunnen de steentjes weg vleigen en als er eentje blijft zitten, meteen verwijderen.

Gr. Theo

Een RPM gearcover met een likje kit aan de randen doet mij al een 1,5 jaar wonderen. Nooit meer zand.

een standaard traxxas gearcover met een stukje tape het gat afdekken van je gearcover.
nooit meer zand en je kan nog een 90T spur gebruiken ook.. wat weer niet kan met een rpm gearcover..

:p

Een RPM gearcover zonder kit, werkte bij mij niet optimaal tegen fijnzand (ook wel stof genoemd) De standaard cover met tape al helemaal niet. Niet iedereen rijdt op tapijt baantjes....;)

ah. isda zau ?

wie rijd er alleen maar op tapijtbaanjes dan? ben toch geen "tourwagenjeannetteke"

geen stof? fijnzand op een circuit?;)
daar hoef je je wagen ook niet tegen te beschermen. compressor is voldoende om af te blazen

mvb 2009

Laatst bewerkt door een moderator:
Erg vet filmpje!

Aangestoken door vrienden klopt mijn RC hart weer. Ben eruit, het wordt een Traxxas Slash 2WD.
Volgende week waarsch. kopen :)

Dit topic is nogal groot, ik probeer zoveel mogelijk te lezen.
Zijn er nog must-haves die ik meteen moet kopen?
Ik begin even rustig dus nog even geen upgrades.

er zijn geen musthaves. slash 2wd is een ijzersterke auto. ik geloof zelfs dat er nu standaard een brushless versie is met 2,4ghz zender/ontvanger.. die zou ik kopen..

iets pas vervangen/upgraden als het kapot gaat is de meest economsche wijze.

toen ik mijn 2wd slash had gekocht zorgde ik ook gelijk voor alles reserve.
na een jaar heb ik maar mijn slash helemaal opnieuw opgebouwd met mijn reserve onderdelen, die ik allemaal nog niet had aangeraakt

Laatst bewerkt:
ik heb ook een slash 2wd rijd egt super leuk , m'n broertje heeft ook een 2wd slash is egt super leuk om samen te rijden met een zelf uitgezet parkourtje met half gevulde cola flessen (met water) dan gaat je auto niet kapot en ze blijven gewoon staan...
maar , ik heb nu ook een 8.5t op 2s lipo en dat rijd egt super , ik denk de perfecte snelheid voor een slash 2wd , ik maak geen wheelies maar ik denk dat dat komt door mijn ''setup'' maar dat is egt super fijn want ik ken ook mensen die instant wheelie 24/7 maken en dat niet leuk vinden :D

ik maakte ook geen wheelies met mijn ezrun 8.5t. wheelies zijn ook voor motoren en niet voor auto's vind ik..

het ezrun setje is echt op maat gemaakt voor een 2wd shortcourse truck
zeer degelijk spul

2-wheel drive nog steeds de moeite waard?

Is een 2-wheel drive nu nog relevant om te kopen, of mis je dan veel rijplezier?
Het is natuurlijk goedkoper dan een 4x4... helemaal 2ehands nu veel mensen overstappen.

Back