Traxxas SLASH topic

Die van RPM kan je volgens mij alleen via buitenlandse winkels en ebay kopen, maar ze gaan niet kapot en er zit garantie op dus dat verschil in kosten haal je er wel uit denk.
Google dit maar eens > RPM80382

Persoonlijk zou ik dat onderdeel in alu aanschaffen en de armen van RPM...
Ik heb ze van RPM op mn Rustler gehad maar er zat teveel flex in naar mijn zin...

wat is flex ?
maar volgens mij kon je niet rechtstreeks van de rpm site kopen toch ?
of teminste wel kopen maar ze verzonden het niet naar nederland :P
weet je ook waar ik dit onderdeeltje in alu kan krijgen ?

Tja ik ben van mening dat je bij plastic moet blijven, met alu op je slash gaat het dichstbijzijnde plastic onderdeel breken, ik heb goede ervaringen met RPM, en een beetje flex (buigbaarheid) is niet erg.
Alu voor een slash 2wd kan je misschien bestellen bij de winkel waar je je slash kocht, ik weet er zo het artikelnummer niet van maar dat zou je op de bouwtekening (exploded view) die je bij je auto kreeg wel kunnen zien denk ik.

Ik mag hier volgens mij geen links plaatsen, maar kijk eens op de site van liquid rc.
Je kan er zoeken onder slash, krijg je een hoop onderdelen die ze binnen een dag of 4 naar je toe sturen voor 99 dollarcent (echt waar).

Ik heb zeker een x of 7 besteld, alles is nog aangekomen, en binnen 5 werkdagen.
En wat er op de website staat is ook ECHT op voorraad, dus nooit backorders.

Klopt, ik ook tot die keer. Reageren was niet zo duur geweest voor ze, ging om 2 lagers maar toch handig als je ze ooit ontvangt.

@Gies
ik heb er niet zoveel verstand van dus ik ben blij dat je me advies geeft
ergens is het ook wel logisch, ik ga de tekening er bij halen en het part nummer op zoeken
hartstikke bedankt!

ps ik heb het onderdeeltje gevonden bij rc central !

Laatst bewerkt:
Iemand ervaring met extra gewicht in de Slash?

Hoeveel extra's kun je meenemen zonder dat de prestaties te veel beïnvloed worden?

nouja de mijne is 2.7kg ready to run, en die van DJLEO is ook zo iets exclusief batterij... maar wij hebben alle twee echt mega non standard slashes...

Ik heb nog een stock bellcrank, tranny case en voor steering en camber links... ooh en de achter schokdempers zitten voor, weet niet of je die dus als "stock" telt...

BTW zit nu in thaialand maar ben morgen thuis en ik heb nog wel zo'n axle carrier over... mag je zo hebben voor een euro ofzo pm me maar ff...

ik heb een probleem...

ik had op de 2.4ghz controller het knopje van speed 50/50 op 70/30 gezet
de net zet ik de controller aan en krijg ik het rode lampje van de power(controller) en een groen lampje van status (controller) dat groene lampje heb ik nog nooit gehad, toen plugde ik de accu aan en zette ik de vxl regelaar aan, maar die begon groen te knipperen? ik kon wel sturen maar geen gas geven. ik weet niet wat ik moet doen kan iemand mij helpen?

Je moet je esc opnieuw calibreren omdat je input van je gas anders is geworden.

Moet in je handleiding staan.

maar toen ik hem kocht was de slash niet brushless maakt dat nog uit in de wijze waar op je hem moet calibreren?

weet ik niet, je zou de handleiding van de actuele regelaar moeten raadplegen. Heb je die niet dan even hier vermelden wat je hebt zodat we je verder kunnen helpen/verwijzen.

Hallo allemaal,
Ik heb een (gearbox) probleem met m'n slash.
Het probleem is al een keer eerder voorgekomen bij mij en kon er zelf niet uitkomen waar het nou aan ligt.

Probleem:
De spurgear zit los kan heen en weer en het asje waarop de spurgear bevestigt is kan zonder spur en slipper er op gemonteerd ook heen en weer.
Dus had ik het de vorige keer opgelost door een nieuw asje tekopen en toen deed alles het weer. Maar om elke week zo'n nieuw asje te kopen zit ik ook niet op te wachten.

Weet iemand wat dit kan zijn?

De LHS heeft nog wel gearbox halves liggen. Zou dit het probleem kunnen oplossen?

Gr,
Remco

Je bedoelt de lange as waar het spurwiel op zit?Als daar speling op zit dan is waarschijnlijk het voorste lager versleten (of allebei) Die lagers zijn niet zo vreselijk duur. Je moet alleen je hele tranny (tandwielkast) uitelkaar halen.

je zou ook kunnen upgraden naar de STRC shaft dan kan je de slipper assembly van associated gebruiken, is naar alle verhalen een ver superieur systeem...

als je hem dan tog al uit elkaar hebt liggen...

Back