Traxxas SLASH topic

Zit te wachten op mn slash en was wat aan het surfen naar slash-filmpjes, kom veel van dit soort zaken tegen:
O7hG2nIUegA[/media] - THE ULTIMATE SLASH VIDEO

Is de Slash echt bestand tegen dit soort sprongen?????
Moet je dan veel upgraden?? Of zijn die lui gewoon gek:D

Ik begreep dat de meningen nogal verdeeld zijn over plastic en alu onderdelen?

Laatst bewerkt door een moderator:
Maar sprongen van zeg twee meter hoog moeten geen probleem zijn met de stock brushless versie??

Gezien mijn 1:1 rijstijl.....welke onderdelen zal ik maar meteen als reserve bij bestellen? m.a.w wat gaat geheid snel kapot?

ik kan je natuurlijk geen garanties geven maar de slash is idioot degelijk... 3s lipo moet je dit soort zooi wel mee halen op een VXL mits je niet een van de wonky escs hebt...

Hmmm, alu shock caps zou ik doen, misschien dat je even over de veren en olie na wil denken voor je echt helemaal nuts gaat met dat ding... Voor de rest, gewoon vervangen als je het breekt... Alu Castor blocks zijn misschien wel aan te raden, ik hen die van STRC en die bevallen prima!

Ik heb een tijd lang met groene 2" losi veren met 8mm preload voor en de 2.5" met 14mm preload achter gereden op 50wt oil, dat beviel mij iig prima...

Thanks! Moet me nog een beetje verdiepen in de gebruikte termen  maar dat gaat goedkomen. En heb nog nooit gesleuteld aan auto's.... Voel me weer net zo'n noob als
Toen ik met de vliegtuigen begon 4 jaar geleden...lol

Ga beginnen met 2S en daar eerst maar eens aan wennen.

dat is wel de methode:P ooh squirrel, die dude van de andere video heeft ook een "set up guide" waarin hij uitlegd wat alle parts doen en hoe de adjustment je auto beinvloeden...

Hallo allemaal,
Ik ben 14 jaar geworden en wil nu eindelijk eens een "echte" rc kopen( heb al een tl-01 chassis monster truck maar gaat steeds stuk en een Rising fighter) dus nu zag ik op marktplaats een Slash 2wd met twee accu's staan voor €150,- dus nu was mijn vraag:doen of niet? En rijden jullie in de 2wd shortcourse klasse met stock slashes of moet ik eerst een ezrun set kopen wil ik mee kunnen doen(gewoon nieuwsgierig)
Joris
P.s. Ga dan a.u.b. Niet die auto onder mijn neus vandaan kapen:onweer::(

Hallo allemaal,
Ik ben 14 jaar geworden en wil nu eindelijk eens een "echte" rc kopen( heb al een tl-01 chassis monster truck maar gaat steeds stuk en een Rising fighter) dus nu zag ik op marktplaats een Slash 2wd met twee accu's staan voor €150,- dus nu was mijn vraag:doen of niet? En rijden jullie in de 2wd shortcourse klasse met stock slashes of moet ik eerst een ezrun set kopen wil ik mee kunnen doen(gewoon nieuwsgierig)
Joris
P.s. Ga dan a.u.b. Niet die auto onder mijn neus vandaan kapen:onweer::(

vraag even of je wat foto's mag zien van de slash zonder de kap.
foto's die iets meer " close up " zijn..

als het je bevalt zeg je dat je hem op komt halen voor 125 euro. gewoon afdingen. lukt het niet. volgende week staat er vast weer een slash 2wd op marktplaats

deze is ook maar 27mhz. ik vind 150 niet goedkoop.

ik denk dat je best rap een ezrun setje erin gaat zetten.

een slash 2wd met een ezrun setje erin is gewoon een hele leuke auto.

suc6 gozer! Ja en als je echt vervelend wil gaan doen kan je altijd een paar van die irritante vragen stellen om te kijken of hij weet waar hij mee bezig is, in dit geval zou "Hoeveel weight olie zit er in de schokdempers" bijvoorbeeld een goede zijn...

Als je hem gaat testen op locatie even goed kijken of de kogel lagers lekker lopen, gewoon een zwiep aan het wiel geven en kijken of hij een beetje lang en vloeiend uit rolt. voor de rest gewoon alle bewegende delen even kijken of alles een beetje vloeiend beweegt en goed kijken of er iets improvisatorisch gerepareerd is...

Je kan al kijken naar de algemene staat van het voertuig. Als hij mooi gekuist is en niet teveel roest heeft, is er al kans dat deze goed onderhouden is. Eventueel vragen hoeveel er mee gereden is en wat al vervangen is van onderdelen. Laat de verkoper er ook eens mee rijden. Je ziet al gauw of deze ervaring heeft en respect heeft voor zijn auto.
Ik heb 2 standaard slaschen (onlangs nog een nieuw bijgekocht) en ze rijden voor mij snel genoeg. Ik vind het vooral een kunst om op de baan te blijven en een goede lijn uit te kiezen. Snel rijden kunnen we allemaal, tot hij ergens tegen vliegt.

Je kan al kijken naar de algemene staat van het voertuig. Als hij mooi gekuist is en niet teveel roest heeft, is er al kans dat deze goed onderhouden is. Eventueel vragen hoeveel er mee gereden is en wat al vervangen is van onderdelen. Laat de verkoper er ook eens mee rijden. Je ziet al gauw of deze ervaring heeft en respect heeft voor zijn auto.
Ik heb 2 standaard slaschen (onlangs nog een nieuw bijgekocht) en ze rijden voor mij snel genoeg. Ik vind het vooral een kunst om op de baan te blijven en een goede lijn uit te kiezen. Snel rijden kunnen we allemaal, tot hij ergens tegen vliegt.

helemaal mee eens

Dat is helemaal waar alleen is het punt dat ik 14 ben, geen auto tot mijn constante beschikking heb, bijna ieder weekend in mijn optimist zit te trainen met de kernploeg NE dus dat ik niet steeds naar een baan kan.( iemand suggesties)? Weet wel al een baantje bij leiderdorp. Dus zal ook daar gaan kijken. Maar de gast waarbij ik een stock 2wd met 2.4ghz zender zag staan reageert niet echt dus ja... Heb nog een weekje dan is pw af en wil ik wel een Slash hebben!!!!vertel nog wel wat ik gekocht heb.
Joris

Oorspronkelijk geplaatst door BesteKurt

helemaal mee eens

ben het ook helemaal eens mee
als ik hier zo alles eens doorlees dan stel ik mij toch dikwijls wat vragen.
ofwel rijden hier veel mensen in open vlakte,ofwel op enorme grote piste s.
bij ons op piste volstaat een standaard slash best,heb er een tweede met de vxl set en dat is al best moeilijk onder controle te houden.
onze piste is toch ook niet zo klein of vergis ik mij 32 X 20 meter.
ofwel kunnen we niet rijden zoals het hoort.
heb toch soms mijn bedenkingen.

weet iemand wat lipo's aan Ampere moeten leveren met de VXL setup?
Ik krijg morgen m'n Slash binnen en heb hier nog twee 2S 3000 25C Lipo's liggen. Kan ik hier mee rijden in mn Slash zonder dat ik ze sloop?:confused:
(2s 4000 en 5000 zijn onderweg vanuit het german warehouse)

Back